/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Køb af Knastkæde strammer og hvilke værktø~
Fra : Dak


Dato : 07-07-08 13:23

Hvilke af disse ting skal jeg købe hvis jeg skal skifte min knastkæde
strammer? og er der noget specielt værkstøj jeg skal bruge for at skifte
den?


1 GASKET,TENSIONER
2 (14321-MAL-A00) SPROCKET,CAM
2 SPROCKET,CAM
3 CHAIN,CAM
4 TENSIONER COMP,CA
5 LIFTER SET,TENSIO
6 GUIDE B COMP
7 GUIDE,CAM CHAIN
8 COLLAR,8MM
9 BOLT,FLANGE,NSHF,
10 BOLT,FLANGE,NSHF,
11 BOLT,FLANGE
12 NUT,CAP,6MM
13 WASH,SEALING,6MM
14 (90430-PD6-003) WASHER,SEALING,6.
16 BOLT,FLANGE,8X32



---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"



 
 
Ukendt (07-07-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-07-08 16:14

On Mon, 7 Jul 2008 14:23:26 +0200, Dak wrote:

> Hvilke af disse ting skal jeg købe hvis jeg skal skifte min knastkæde
> strammer? og er der noget specielt værkstøj jeg skal bruge for at skifte
> den?
>
>
> 1 GASKET,TENSIONER
> 2 (14321-MAL-A00) SPROCKET,CAM
> 2 SPROCKET,CAM
> 3 CHAIN,CAM
> 4 TENSIONER COMP,CA
> 5 LIFTER SET,TENSIO
> 6 GUIDE B COMP
> 7 GUIDE,CAM CHAIN
> 8 COLLAR,8MM
> 9 BOLT,FLANGE,NSHF,
> 10 BOLT,FLANGE,NSHF,
> 11 BOLT,FLANGE
> 12 NUT,CAP,6MM
> 13 WASH,SEALING,6MM
> 14 (90430-PD6-003) WASHER,SEALING,6.
> 16 BOLT,FLANGE,8X32

Umiddelbart 1 & 4 & 13

I værste tilfælde også 6 & 7 meen, så er Du ude i en større operation.

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
12-6-08

MKS - 74 (07-07-2008)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 07-07-08 22:25

On Mon, 7 Jul 2008 14:23:26 +0200, "Dak" <dak_nFJERNEMIG@hotmail.com>
wrote:

>Hvilke af disse ting skal jeg købe hvis jeg skal skifte min knastkæde
>strammer?

Du skal bruge:

Essentiel
No 1 - partno 12194-HC5-740 (pakningen)
No 5 - partno 06140-MAL-305 (strammeren i sidste rev)

Non-essentiel
No 13 - partno 90442-397-000 (kan dog som regel genbruges)
2*No 14 - Partno 90430-PD6-003 (kan ligeledes som regel genbruges)

Partno 06140-MAL-305 er som sagt sidste rev og er vistnok et komplet
skiftesæt inkl alt men tjek her -
http://www.cmsnl.com/products/lifter-set-tensio_06140mal305/

> og er der noget specielt værkstøj jeg skal bruge for at skifte
>den?

Specialværktøj - Nej.

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:
http://cbr600.dyndns.dk/

Ukendt (08-07-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-07-08 10:27

On Mon, 07 Jul 2008 23:24:35 +0200, MKS - 74 wrote:

> Specialværktøj - Nej.

Det skulle være den lille hjemmelavede nøgle til at "løsne" fjederen ved
demontage af den gamle strammer. Kan ses:

http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/valves/disasemb.html

Men ikke absolut nødvendig.

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
12-6-08

MKS - 74 (08-07-2008)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 08-07-08 11:27

On Tue, 8 Jul 2008 11:27:11 +0200, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

>Men ikke absolut nødvendig.

Burde være en med en ny strammer/et nyt strammersæt og ellers kan det
sagtens klares uden, hvis man har en basal forståelse for CCTL'ens
princip - Her er en How-to for en F4, F3'eren foregår ganske analogt,
med de indlysende forskelle, og ja det _er_ så simpelt -

http://www.bossturbo.com/cbr/howto_cct.shtml

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:
http://cbr600.dyndns.dk/

Ukendt (08-07-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-07-08 12:10

On Tue, 08 Jul 2008 12:27:11 +0200, MKS - 74 wrote:

> On Tue, 8 Jul 2008 11:27:11 +0200, Orla Pedersen
> <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:
>
>>Men ikke absolut nødvendig.
>
> Burde være en med en ny strammer/et nyt strammersæt

Men det er der ikke :-/ og ifølge manualen skal fjederen "spændes op" inden
strammeren demonteres fra motoren. Men der står jo så meget i de
værkstedsmanualer Derimod er nøglen nødvendig ved ventiljustering, så
Dak kan jo ligesågodt fabrikere en med det samme....

> http://www.bossturbo.com/cbr/howto_cct.shtml

Som også viser hvilken lemfældig kvalitet, der udgår fra denne OEM
producent. :-| I øvrigt glemmer "mekanikeren" at fjerne de gamle
pakningsrester på motorblokken

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
12-6-08

MKS - 74 (08-07-2008)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 08-07-08 12:27

On Tue, 8 Jul 2008 13:09:48 +0200, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

>Men det er der ikke :-/

Jeg er ikke sikker på om der er i de nye CBR-rev's (kits), men i (
mindst nogle af) de gamle var der i hvert fald...(Og nej jeg har ikke
nogen pt ).

> og ifølge manualen skal fjederen "spændes op" inden
>strammeren demonteres fra motoren.

Tror jeg kun er med henblik på genmonteringen, men skal man ha' en ny
i er det jo ligegyldigt...ser ikke rigtig nødvendigheden ved
afmontering.

> Men der står jo så meget i de værkstedsmanualer

Jah - nemlig, men man behøver jo ikke følge dem slavisk, men tilpasse
til det arbejde man skal udføre.

>Derimod er nøglen nødvendig ved ventiljustering, så
>Dak kan jo ligesågodt fabrikere en med det samme....

Den er da bekvem nok i længden ja...

>> http://www.bossturbo.com/cbr/howto_cct.shtml
>
>Som også viser hvilken lemfældig kvalitet, der udgår fra denne OEM
>producent. :-| I øvrigt glemmer "mekanikeren" at fjerne de gamle
>pakningsrester på motorblokken

Enig!Temmelig mystisk at Honda (de er dog ingenlunde alene), efter så
mange rev's endnu ikke har formået at få den ting på plads hos
OEM-producenten, bevares det er da et yderst lille og nemt løstbart
problem, men stadig et irritationsmoment og kan man slet ikke skrue
det mindste selv, tager værkstederne ofte helt ublu priser for det og
ikke sjældent skifter de (unødvendigt) hele pivetøjet (kæde, skinne
osv) og så bliver det rigtig dyrt. Nogle foretrækker at udskifte den
automatisk justerbare til en manuel.

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:
http://cbr600.dyndns.dk/

M.L. (10-07-2008)
Kommentar
Fra : M.L.


Dato : 10-07-08 05:49

> det mindste selv, tager værkstederne ofte helt ublu priser for det og
> ikke sjældent skifter de (unødvendigt) hele pivetøjet (kæde, skinne
> osv) og så bliver det rigtig dyrt. Nogle foretrækker at udskifte den
> automatisk justerbare til en manuel.
>
> --
> -Michael
> Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:http://cbr600.dyndns.dk/

Skiftede lige min i går på min '96 F3. Det gik nu nemt nok - min
momentnøgle duer ikke så jeg måtte tage den på gefuhl, og hvis noget
har jeg nok spændt boltene for lidt. Er lidt paranoid m.h.t. gevind i
aluminium. Men jeg må jo så bare lige holde øje med at der ikke siver
olie ud. Så vidt jeg kunne se skulle den blå plet vende udaf, tror jeg
nok?

Eneste problem: Ved genmontering af det sorte flade stykke metal som
du fjerner som det første, efter kåben, skal du passe på ikke at tabe
spaceren ind ovenpå krumtaphuset. Det gjorde jeg (gled af den lange
bolt da jeg kom til at hælde den nedad) og der er altså langt ind
(hurra for en mad-pincet)

Jeg købte sættet fra David Silver med bolte og pakning og der var en
nøgle i da den kom (lidt mærkeligt at man vælger at have den liggende
med fjederen helt spændt). Jeg spændte ikke den gamle op før jeg tog
den af.

Prøvetur i aften med kold motor skal vise om det har hjulpet på
rysteriet

/M.L.


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408522
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste