Og den sidste - Yamaha XJ 650
Fra : David

Dato : 06-07-08 14:22

Jeg burde måske have samlet dette i én tråd..

Nå, men den sidste MC jeg kigger på er en Yamaha XJ 650, som jo er med
kardan, hvilket jeg er vild med. Der er et par stykker jeg har set på..

en fra '88, der har kørt 84.300 (motor "hovedrenoveret" ved 70.000) til
23.500

en fra årgang x, ligner dog ikke et lig, men har defekt tændspole (nogen bud
på hvad det koster at få skiftet?) til 15.000, hvilket lyder som en god
pris..

Mvh David

Fra : Armand

Dato : 06-07-08 14:43

David skrev:
> [...]
> på hvad det koster at få skiftet?) til 15.000, hvilket lyder som en god

Pas på med uigennemskuelige fraser som "hovedrenomalet", samt skaldte
lette reparationer :-|
Renoveringer kan være blår i øjnene så man ikke opfatter hvilket lig at
det egentlig drejer sig om, og udtrykket kan dække over alt, næsten med
undtagelse af hvad man selv opfatter det som (á totalt
gennemrepareret!?) og fortæller endvidere ikke noget om hvem der har
udført arbejdet (ejer eller mekaniker?).
Hvad de "lette reparationer" á "sikkert kun en tændspole" eller "bare
lige justeres", angår, så betænk lige hvorfor sælger ikke bare lige får
det lavet selv så han kan sælge en fejlfri model til anderledes penge :-|

--
Armand.

Fra : JimR

Dato : 07-07-08 18:55

> [...]
> justeres", angår, så betænk lige hvorfor sælger ikke bare lige får det
> lavet selv så han kan sælge en fejlfri model til anderledes penge :-|

Amen to that! De gamle (men ellers trofaste) XJ'ere kan blive et dyrt
bekendtskab og mange reparationer bliver dyrere når der er 4 cylindre i
stedet for 2.

Hvis man kan få den checket og den er iorden er det ellers en god og solid
MC, vi havde en XJ650 i familien i over 10 år og ud over almindelig
vedligeholdelse bestod fejlene i en knækket fjeder på gearskifteren (under
100 kr og et kvarters arbejde).

I forhold til cykler med moderne stel er den temmelig blød i stellet, griber
i hvide streger og wobler over 150 km/t (har jeg hørt!). Måske kan det
afhjælpes med bedre dæk og støddæmpere.

mvh

JimR

Fra : David

Dato : 11-07-08 20:58

"JimR" <look@www.radmer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> griber i hvide streger og wobler over 150 km/t (har jeg hørt!). Måske kan
> det afhjælpes med bedre dæk og støddæmpere.

Jeg tænker, at jeg vil ofre de 1000+ kr. det koster at få et FDM check inden
jeg køber noget (hvis ellers sælger tillader det - jeg var i kontakt med en
lettere arrogant en af slagsen den anden dag, der foreslog at jeg bare
skulle tage en ven med der vidste noget om motorcykler. Men ja, hvis man
ikke tør lade sin brugte MC gennemgå et grundigt tjek er der vel også en
grund til det).

JimR - hvad mener du med den "griber i hvide streger"?

Mvh David