Lille rift
Fra : Martin Schou

Dato : 06-07-08 14:00

Hejsa
Min ene kat har fået en rift på ryggen.
Er det noget der skal behandles på en eller anden måde eller heler det bare
af sig selv?
Jeg skal vel bare holde øje med om der går infektion i ?
Martin

Fra : Tove Krieger

Dato : 06-07-08 14:49

"Martin Schou" <nospam@nu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> heler det bare af sig selv?
> Jeg skal vel bare holde øje med om der går infektion i ?

Hvis det "kun" er en lille rift, ville jeg ikke gøre noget ved det.
Katte plejer selv at slikke rifter og sår, men hvis riften sidder på
ryggen kan det jo nok blive lidt vanskeligt for katten at slikke.
Hvis det derimod er et sår, kan man rense med sæbevand (ikke sulfo)
eller en desinficerende væske og duppe det tørt med en tampon.

Du skal selvfølgelig holde øje med om riften bliver betændt, men
ellers bare sørge for at området bliver holdt rent.

Du skriver ikke om det er en udekat, og om den muligvis har været
oppe at slås, for så kan der også meget vel være bidsår, som man
skal holde ekstra meget øje med, fordi der som regel opstår bylder
som skal behandles hos dyrlægen, og så skal katten også have
penicillin.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats