Så fik vi det bekræftet
Fra : Ukendt

Dato : 08-07-08 18:44

Det er nok en ret overraskende konklusion på hvilken hund der er
farligst og hvilke der er mindst farlige i denne artikel.
http://politiken.dk/videnskab/article535977.ece
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Mona og Kim

Dato : 08-07-08 19:00

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
> [...]
> To biler og tre hunde.
> http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka
> Husk de andre er MED trafikanter ikke MODtrafikanter

Det har prins henriks gardere da vist længe. Man kunne da bare have spurgt
dem ad.

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-08 19:11

On Tue, 8 Jul 2008 19:59:49 +0200, "Mona og Kim" <no@mail.dot> wrote:

><Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
>
>Det har prins henriks gardere da vist længe. Man kunne da bare have spurgt
>dem ad.

Ja - jeg er måske lidt overrasket over, at lab'erne er i den harmløse
ende, da de ofte virker voldsomme - og nogle decideret aggressive. Men
jeg ved udmærket godt, at det store flertal er dejlige legesyge
familiehunde.

Fra : Battlefield's

Dato : 08-07-08 20:49

> [...]
> ende, da de ofte virker voldsomme - og nogle decideret aggressive. Men
> jeg ved udmærket godt, at det store flertal er dejlige legesyge

Hej
Hvis du kender labbere, der er aggressive er de enten meget utypiske for
racen eller også meget dårligt pægede. Ingen labbere må være bare den
mindste smule aggressive. Det er hunde, der netop bliver brugt til så mange
forskellige opgaver fordi de har et suverænt temperament. Tænk bare på
narkohunde, blindehunde, redningshunde, bombehunde, handicaphunde,
sweisshunde o.s.v. for slet ikke at nævne det de egentlig er lavet til:
apporterende jagthunde, der skal kunne arbejde sammen med andre hunde i
store områder, hvor føreren ikke kan se dem.
Hilsen Vibeke

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-08 21:08

On Tue, 8 Jul 2008 21:49:20 +0200, "Battlefield's"
<battlefield@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>apporterende jagthunde, der skal kunne arbejde sammen med andre hunde i
>store områder, hvor føreren ikke kan se dem.

Jeg ved de bliver brugt til mange opgaver og det store flertal er
heldigvis dejlige og omgængelige. Men - det ser ud som om, at de
balancerer på en knivsæg og kan blive næste type "kamphunde",
simpelthen fordi de kan præges forkert. Det samme gælder Rotte og
Schæfer.
Enten finder vi en vej, så vi kan bevare mangfoldigheden i
hunderacerne incl. de mere krævende - eller også blive hele rækken
forbudt som kamphunde pga. pressens magt. *suk*

Fra : Battlefield's

Dato : 09-07-08 15:04

> [...]
> hunderacerne incl. de mere krævende - eller også blive hele rækken
> forbudt som kamphunde pga. pressens magt. *suk*
Hej Ivan

Her tror jeg simpelthen du tager fejl, ellers må du have været end
almindelig uheldig med de labbere du har mødt.
En Labber må under ingen omstændigheder være bare den mindste smule
aggressiv, det kan ikke bruges i det arbejde Retrievere nu engang er skabt
til, og vil øjebilkkeligt blive sorteret fra og altså ikke brugt i avlen.
Der er ret strenge krav til avlshunde, de skal bl.a. bestå flere prøver,
hvor et dårligt temperament øjeblikkeligt ville afsløres.
Jeg kan slet ikke forstå, hvordan du kan sige (skrive!) at de balancerer på
en knivsæg sidestillet med Rottweiler og andre brugshunde! De ikke engang
minder om nogle af disse racer i temperament, der sikkert let kan antændes.
Jeg har været aktiv i Retrieverkredse siden først i 1970´erne og jeg har
aldrig nogensinde oplevet en eneste aggressiv Labrador.
Selv da mine to Labbere (ja, nu har jeg altså 3) blev overfaldet af en Grand
Danois gjorde de intet for at forsvare sig selv.
Hilsen Vibeke

Fra : Ukendt

Dato : 09-07-08 18:14

On Wed, 9 Jul 2008 16:04:05 +0200, "Battlefield's"
> [...]

>Selv da mine to Labbere (ja, nu har jeg altså 3) blev overfaldet af en Grand
>Danois gjorde de intet for at forsvare sig selv.

Generelt holder jeg meget af lab'er og retrievere - men nogle stykker
skulle aldrig have haft lov at vokse op. Måske er det
køkkenbordsavlere, der kører "uden om systemet" og avler på hvad som
helst, der kan give hvalpe. Men jeg har læst og forstået dit indlæg -
og anerkender at i internt i racen gør et seriøst stykke arbejde.

Fra : Battlefield's

Dato : 09-07-08 18:58

> [...]
> helst, der kan give hvalpe. Men jeg har læst og forstået dit indlæg -
> og anerkender at i internt i racen gør et seriøst stykke arbejde.
Hej Ivan

Jeg er da ked af at du mener at der findes Retrievere, der aldrig burde være
født, men sådan er det nok i mange racer. Jeg må dog sige, at jeg ikke
kender til dine nævnte tilfælde indenfor Dansk Retriever Klubs rammer.
Problemet er nok, at der findes så mange sorte, mellemstore korthårede hunde
som folk kalder Labradors, uden at hundene i øvrigt har noget som helst med
Labradors at gøre.
Det undrer mig bare lidt at du, der såvidt jeg har forstået, kommer på
udstilling med dine hunde, kan have en sådan forkert opfattelse af racen
Labrador. Du burde jo tværtimod have mødt Labradors med det rette
temperament.
Hilsen Vibeke

Fra : Ukendt

Dato : 09-07-08 19:09

On Wed, 9 Jul 2008 19:57:57 +0200, "Battlefield's"
> [...]

>udstilling med dine hunde, kan have en sådan forkert opfattelse af racen
>Labrador. Du burde jo tværtimod have mødt Labradors med det rette

På udstillinger har jeg ikke oplevet andet med lab'er end med så mange
andre racer. Man SKAL ikke lade to "store" hanhunde komme for tæt, så
giver det larm
Men det er da muligt, at nogle af de "hidsige" hunde jeg har set, bare
har lignet en lab - men været lab iblandet alt muligt andet. (hvorfor
er det egentlig at så mange kryds efter lab'er ligner dem i stedet for
at få pels eller andet fra den anden race?)

Fra : Battlefield's

Dato : 09-07-08 19:19

> [...]
> er det egentlig at så mange kryds efter lab'er ligner dem i stedet for
> at få pels eller andet fra den anden race?)
Det er nok sådan at korthår er dominans over langhår, og sort også dominerer
over mange andre farver, så derfor vil mange Labradorblandinger netop blive
sorte og korthårede.
Hilsen Vibeke

Fra : Ukendt

Dato : 09-07-08 19:33

On Wed, 9 Jul 2008 20:18:48 +0200, "Battlefield's"
> [...]

>over mange andre farver, så derfor vil mange Labradorblandinger netop blive

Tak for forklaringen - det lyder meget sandsynligt.
Vi har en masse forskellige gener i OES, men ikke lige korthår og
sort. Det er mere et spørgsmål om øjenfarver, pelsfarvekoder og
forskellige gener, der kan medføre sygdomme. (og skal vist hen i
noterne før jeg siger mere )

Fra : Pwh

Dato : 09-07-08 20:30

Battlefield's, skrev:
> Problemet er nok, at der findes så mange sorte,
> mellemstore korthårede hunde som folk kalder Labradors, uden at
> hundene i øvrigt har noget som helst med Labradors at gøre.

Det kan jeg skriver under på, 90% af dem der skal racebestemme
mine hunde tager dem for rene Labber.
Som bekendt er Tyson Lab/Schæfer og Angel Lab/Rotte,
og deres sind vil jeg bestemt ikke betegne som typisk Labrador.
Jeg har endnu til gode at møde en agrassiv Lab,
selv hanhundene virker på mig som ret så bløde af sind

/Jens (hvis Labkopier vil luftes NU)

Fra : Leyna

Dato : 09-07-08 21:34

On Wed, 9 Jul 2008 21:30:01 +0200, "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:

>Det kan jeg skriver under på, 90% af dem der skal racebestemme
>mine hunde tager dem for rene Labber.

Vaks bliver som regel osse taget for at være ren lab. men kun af folk
der ikke har så meget begreb om racen. Han er alt for stor til at være
en ren lab, men han ligner altså godt nok en.

>Jeg har endnu til gode at møde en agrassiv Lab,
>selv hanhundene virker på mig som ret så bløde af sind

Tjaeh, Vaks har jo fået skyld for at være kamphund, så nogen er der jo
nok der mener at han er agressiv.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Pwh

Dato : 10-07-08 09:31

Leyna, skrev:

> Vaks bliver som regel osse taget for at være ren lab. men kun af folk
> der ikke har så meget begreb om racen. Han er alt for stor til at være
> en ren lab, men han ligner altså godt nok en.

Jeg har da oplevet at en dyrelæge tog Tyson for at værer Lab,
og de fleste hundeejere jeg møder tager begge mine for Labber.
Når jeg så spørger dem om de ikke kan se at de ikke er af samme race
kan de da godt se det, de ligner jo slet ikke hinanden.
Men ved første øjekast bliver mine som regel taget for Labber
Tyson synes jeg faktisk mere ligner en Flatter eller en sort Schæfer,
Angel ligner en Lab der fik for mange steroider som hvalp

> Tjaeh, Vaks har jo fået skyld for at være kamphund, så nogen er der jo
> nok der mener at han er agressiv.

Angel er blevet taget for både Golden og kamphund,
det kommer jo helt an på øjnene der ser

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 10-07-08 09:56

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
> Angel er blevet taget for både Golden og kamphund,

Jeg kan stadig grine af den flok hårdkogte ungersvende, der stod og
småsnakkede om at "orv.. der kommer en pittbull.. -da jeg kom med Emma..
LOL...

her den anden dag, var min søn til fødselsdag, moderen til fødselsdagsbarnet
råbte ud "pas på du ikke falder over hesten.." joda, jeg spejdede efter en
hest på min vej, men "faldt" kun over noget der lignede en flatcoated i
KÆMPE format, ihh du godeste.. den var lige så stor som en grand danois, men
lignede en flatter på en prik, både i pels og bygning.. og vældig sød.. Jeg
undrer mig stadig over, hvad i alverden den er blevet fodret med som hvalp,
eller hvad der er blandet i den, siden den kunne opnå den størrelse uden at
jeg kunne spotte noget der mindede om andre store racer i den. Familien
anede ikke hvad der var i den.

Mvh. Marie

Fra : Battlefield's

Dato : 08-07-08 19:03

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
> Det er nok en ret overraskende konklusion på hvilken hund der er
> farligst og hvilke der er mindst farlige i denne artikel.
> http://politiken.dk/videnskab/article535977.ece
Hmmm... en lidt mærkelig artikel. De skriver at de frygtede Pitbulls ligger
nr. 6 på listen og til sidst skriver de at Pitbull-kamphundene ligger midt i
feltet, når det kommer til aggressivitet. Der er vel ikke kun 12 racr med i
undersøgelsen?
Hilsen Vibeke og de tre fredelige labradors

Fra : Pwh

Dato : 08-07-08 19:01

Ivan Madsen, skrev:
> Det er nok en ret overraskende konklusion på hvilken hund der er
> farligst og hvilke der er mindst farlige i denne artikel.
> http://politiken.dk/videnskab/article535977.ece

Farlig er ikke lige det ord jeg vil hæfte på en Gravhund,
men det forbavser mig ikke at det er en af de mest agrassive racer.
Ud over min forstand hvad folk ser i de der hidsige vanskabte kræ.

/Jens (som ikke kan døje gravhunde)

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-08 19:16

On Tue, 8 Jul 2008 20:01:03 +0200, "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:

>Farlig er ikke lige det ord jeg vil hæfte på en Gravhund,
>men det forbavser mig ikke at det er en af de mest agrassive racer.
>Ud over min forstand hvad folk ser i de der hidsige vanskabte kræ.

Har set en del til udstillinger - og ja, der er en dejlig larm omkring
de små "kræ". Men troede egentlig at en terrier ville vinde sådan en
"konkurrence".

Fra : lh

Dato : 08-07-08 19:10

> [...]
> To biler og tre hunde.
> http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka
> Husk de andre er MED trafikanter ikke MODtrafikanter

Jeg har tidligere været ejer af to gravhunde, senere labrador,
newfoundlænder og nu islandsk fårehund. og ja, gravhundene var de værste og
de sværeste at opdrage. Især den første vi havde - en ruhåret har mange
bukseben på samvittigheden. Stokke kunne den også finde på at bide i hvis vi
mødte gamle mennesker. Et par stykker har den også snuppet i hånden fordi de
lige ville klappe den søde lille hund! En kattekilling havde den på
samvittigheden, selvom der ingen problemer var med at omgås katte i det
daglige. Det er mange år siden nu, men til hundetræning går jeg sammen med
4 gravhunde, og i dag fatter jeg ikke at jeg har haft gravhunde! Jeg ville
ikke have sådan én igen.

lh

Fra : OZ3BTO

Dato : 08-07-08 19:58

> [...]
> To biler og tre hunde.
> http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka
> Husk de andre er MED trafikanter ikke MODtrafikanter

Er ikke enig med hele arktiklen ..

De skriver at blandt dem man roligt kan stikke fingerne ned til er sebirske
slæde hunde .. Hvilket jo må være en samojede ting ..

Samojeden er bestemt ikke en fredelig hund.. Den vogter jo over hjemmet og
fremmede skal ikk bare gå ind til sådan en.. Største delen af dem ville
æde den fremmede på stedet

Fra : Battlefield's

Dato : 08-07-08 20:43

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
og
> fremmede skal ikk bare gå ind til sådan en.. Største delen af dem ville

Hej
Jeg tror nu ikke der menes en Samojede, der så vidt jeg ved oprindelig er
finsk. Serbien ligger vist ikke lige deromkring. Alle spidshunde er jo ikke
nødvendigvis beslægtede.
Men hvilken race der så menes ved jeg ikke, jeg har aldrig hørt om serbiske
slædehunde.
Hilsen Vibeke

Fra : OZ3BTO

Dato : 08-07-08 22:46

"Battlefield's" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ikke
> nødvendigvis beslægtede.
> Men hvilken race der så menes ved jeg ikke, jeg har aldrig hørt om

Du husker forkert

snuppet fra http://www.greger.dk/

Samojedhundene stammer fra det nordlige Rusland øst for Uralbjergene. De
tilhørte nomadestam- mer, som brugte dem til at vogte deres rensdyr og
sommetider til at trække deres slæder. Hundene fik navn efter en stamme, der
hed Samojederne. Den hund, vi i dag kalder Samojedhunden, kommer dog ikke
med garanti fra det egentlige Samojeddistrikt. I Rusland kendes racen som
Nenetsky hunde, efter Nenetskyfolkene ved den arktiske cirkel mellem halvøen
Kanin og floden Jenisej, men de russiske hunde er en del mindre end vore
Samojedhunde.

Erik

Fra : Battlefield's

Dato : 09-07-08 15:06

> [...]
halvøen
> Kanin og floden Jenisej, men de russiske hunde er en del mindre end vore

Hej Erik

Tak for det!
Men det er jo stadig ikke i nærheden af Serbien )
Men det kan jo være at en Serbisk Slædehund slet ikke kommer fra Serbien !
Hilsen Vibeke, der så fik opfrisket hukommelsen lidt

Fra : OZ3BTO

Dato : 09-07-08 20:15

> [...]
> Men det kan jo være at en Serbisk Slædehund slet ikke kommer fra Serbien !
> Hilsen Vibeke, der så fik opfrisket hukommelsen lidt

taget fra wiki

Sebrien trækker sig østpå fra Uralbjergene til Stillehavet, og fra nord til
syd fra det Arktiske Hav til bakkerne i det nordligt-centrale Kazakhstan og
grænserne til Mongoliet og Kina. Alt andet end den allermest sydvestlige del
af Sibirien ligger i Rusland, og udgør omkring 75 % af dette lands
territorium.

Så jow de er fra sebrien :P

Fra : Jonas Kofod

Dato : 10-07-08 07:01

OZ3BTO skrev:

> [...]
> grænserne til Mongoliet og Kina. Alt andet end den allermest sydvestlige del
> af Sibirien ligger i Rusland, og udgør omkring 75 % af dette lands

"Sebrien" findes ikke og derfor har jeg svært ved at forstå du har et
citat fra wiki hvor selve landet er stavet forkert. Det teksten omtaler
er Sibirien som har en slædehunde race opkaldt efter sig. Det der
oprindeligt blev skrevet er Serbien et land beliggende på Balkan med
klima som Italien. Uden en slædehunderace opkaldt efter sig.

Fra : Battlefield's

Dato : 09-07-08 15:15

> [...]
halvøen
> Kanin og floden Jenisej, men de russiske hunde er en del mindre end vore

Hej igen

Hvis du checker Samojedens racestandard på DKKs hjemmeside, så må den ikke
være aggressiv og duer heller ikke til at være vagthund. Så din opfattelse
af Samojeden er ikke helt korrekt.
Hilsen Vibeke

Fra : OZ3BTO

Dato : 09-07-08 20:22

> [...]
> være aggressiv og duer heller ikke til at være vagthund. Så din opfattelse

Der er også forskel på at være aggressiv også passe på huset og familien
Mange samojeder specielt hanner har det på samme måde som mange rottwielere
at når mørket falder på eller familien ikke er hjemme eller sover så
skifter det sind og bliver meget vagtsomme og beskyttende

Men hey hvis du stadig mener at samojeden ikke dur som vagthund så må du da
gerne få vores adresse så du kan teste det en dag hvor konen ligger og sover
efter nat arbejde eller det er mørkt.. Den sidste der ikke troede hunde ikke
gjore noget måtte på skadestuen og syes i den ene balle

Fra : Battlefield's

Dato : 10-07-08 13:40

> [...]
ikke
> gjore noget måtte på skadestuen og syes i den ene balle

Nu er det ikke noget jeg mener, men noget der står i standarden for
Samojeder. Det kan måske være at din Samojede ikke er helt racetypisk på
netop det punkt?
Hilsen Vibeke

Fra : OZ3BTO

Dato : 10-07-08 14:28

> [...]
>
> Nu er det ikke noget jeg mener, men noget der står i standarden for
> Samojeder. Det kan måske være at din Samojede ikke er helt racetypisk på

Nu er alle hunde heldigvis ikke som standarten foreskriver

Der står også at en cihuaua gulvmoppe ting ikke må være aggressiv hvilket
størstedelen jeg har mødt har været

Men kender nu også flere samojeder der vogter over hus/bil og gerne
beskytter familien hvis der er uindbudte gæster

Fra : Battlefield's

Dato : 10-07-08 14:41

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

Hej

> Nu er alle hunde heldigvis ikke som standarten foreskriver

Der er vi så ikke enige, i hvertfald ikke i dit "heldigvis". Hvorfor lave
forskellige racer, hvis man alligvel foretrækker hunde, der ikke lever op
til racens standard?

> Der står også at en cihuaua gulvmoppe ting ikke må være aggressiv hvilket
> størstedelen jeg har mødt har været.

Ikke rigtigt. I standarden står der ordret følgende om Chihuahuas
temperament:
"Kvik og opmærksom, livlig og modig".

> Men kender nu også flere samojeder der vogter over hus/bil og gerne
> beskytter familien hvis der er uindbudte gæster

Fordi du kender flere behøver det jo ikke at være det rigtige
Samojedetemperament.

Hilsen Vibeke

Fra : JB

Dato : 10-07-08 16:02

> [...]
> temperament:
> "Kvik og opmærksom, livlig og modig".

> Fordi du kender flere behøver det jo ikke at være det rigtige

Efter min mening er det også meget vigtigt at tilstræbe standarden både i
det ydre og i det indre for de forskellige racer. Ellers var der jo ingen
grund til at have forskellige racer. Når man skal købe hund, går man jo tit
efter en bestemt type, og så ville det ikke være så godt, at hunden var helt
anderledes, end det man valgte efter.
Jeg kender ikke meget til samojeder, men dem, jeg har set på udstillinger,
har været ganske fredelige. Labber kender jeg, de er søde og venlige.

Hilsen
Jytte

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 10-07-08 20:38

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg kender ikke meget til samojeder, men dem, jeg har set på udstillinger,
> har været ganske fredelige. Labber kender jeg, de er søde og venlige.

Hej Jytte

Mange tak - hvis det altså er Sally og Sia, du mener

Hilsen, Anelise

Fra : JB

Dato : 10-07-08 21:28

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Jytte
>
> Mange tak - hvis det altså er Sally og Sia, du mener
>
> Hilsen, Anelise

Sally og Sia er jo særligt søde, men de labber, vi så på udstillingen i
Vejen, var jo også søde. Der var ingen ballade i ringen.

Hilsen
Jytte

Fra : Jonas Kofod

Dato : 08-07-08 20:49

OZ3BTO skrev:
> <Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
>

> Er ikke enig med hele arktiklen ..

Hele deres begrebsdannelse er misvisende. Tilbøjelighed for at bide er
ikke det samme som farlighed.

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-08 20:55

On Tue, 08 Jul 2008 21:48:44 +0200, Jonas Kofod <news@jlkofod.dk>
wrote:

>Hele deres begrebsdannelse er misvisende. Tilbøjelighed for at bide er
>ikke det samme som farlighed.

Det har du da ret i . Med hensyn til hvor slemt man kommer til skade
vil jeg tro, de "kære" kamphunde ligger i top tæt fulgt af Schæfer og
Rottweiler og formodentlig et par relativt store racer mere.
Med hensyn til hvad der kan give "skrammer" i større eller mindre grad
ligger gravpeterne åbenbart godt til - og det er vel ikke
overraskende, når man ser, hvordan de små hunde generelt larmer mere
end de store.

Fra : Jonas Kofod

Dato : 08-07-08 22:02

Ivan Madsen skrev:

> [...]
> ligger gravpeterne åbenbart godt til - og det er vel ikke
> overraskende, når man ser, hvordan de små hunde generelt larmer mere

Ja, det var lige netop min usagte pointe. Iøvrigt er det jo også sådan,
med relation til skade, at lige så meget som små arrige jagthunde er
avlede til at larme og bide utideligt fra sig, lige så avlede er de til
ikke at forårsage egentlig skade. Så de ting må jo formodes at følges ad.

Fra : Kim Christensen

Dato : 09-07-08 09:31

On Jul 8, 9:43 pm, "Battlefield's" <battlefi...@mail1.stofanet.dk>
wrote:

> Men hvilken race der så menes ved jeg ikke, jeg har aldrig hørt om serbiske
> slædehunde.

Mon ikke det er en misopfattelse af /sibiriske/ slædehunde?

Tror ikke at der ligger så meget sne i Serbien at det kan
retfærdiggøre en national slædehunderace ;)

Hilsen Kim

Fra : Battlefield's

Dato : 09-07-08 16:51

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse

Mon ikke det er en misopfattelse af /sibiriske/ slædehunde?

Tror ikke at der ligger så meget sne i Serbien at det kan
retfærdiggøre en national slædehunderace ;)

Hilsen Kim

Hej Kim
Jo, det har du sikkert ret i.
Hilsen Vibeke

Fra : OZ3BTO

Dato : 09-07-08 20:25

> [...]
>
> Tror ikke at der ligger så meget sne i Serbien at det kan
> retfærdiggøre en national slædehunderace ;)

Nej i den nordlige del er det normalt med 50 minus grader i vinterhalv året
LOL
Mon ikk der ligger sne ;)

Fra : Kim Christensen

Dato : 09-07-08 15:08

On Jul 9, 9:25 pm, "OZ3BTO" <n...@spam.dk> wrote:

> Nej i den nordlige del er det normalt med 50 minus grader i vinterhalv året
> LOL
> Mon ikk der ligger sne ;)

Nu kæmper vi jo alle hårdt for at producere CO2 nok til at de kan
slippe for at fryse om vinteren. Det kan sikkert ikke betale sig at
starte opdræt af en Serbisk slædehunderace, det vil sikkert tage nogle
årtier før der foreligger noget brugbart, og til den tid er is og sne
historie. De har ikke nogen national slædehunderace endnu.
Får du tilbudt en Serbian Husky er der nogen der er ved at tage r....
på dig!
Og køber du en gravhund tager den r.... eller et par fingre på dig.

Det er nok de journalister igen....

Serbia
Siberia

(på engelsk)

Hilsen Kim

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-07-08 08:02

> [...]
og
> fremmede skal ikk bare gå ind til sådan en.. Største delen af dem ville

Der må vist menes Siberian Husky.... Det kan jeg fuldt tilslutte mig.

M.V.H....Benny..