stolt af mine hunde
Fra : tina hedeman

Dato : 08-07-08 16:07

Hej
Igår var jeg ude og gå med mine2 store hunde i vores lille by. I byen bor
der en dame som har en stor sort bl. når hunden ser os gøer den og viser
tænder og "stejler". Hun slipper ALTID den hund og den løber gøende imod os.
Igår blev jeg så liiige lidt bange da den kun stod ca 2 meter fra os og
skabte sig. Jeg råbte, få så styr på den hund for fanden!!!!!som om det
hjælper
Min hanhund har været efter den før, men når jeg ellers møder den, er min
hanhund ligeglad med den også selv om den var så tæt på. Min tæve vil bare
over og hilse på den hun gik frem mod den.
Men jeg var så stolt af dem at de ikke også blev ophidset af den hund.
Hende damen er ikke vellidt i byen, og det skete lige et sted hvor der bor
en som tit har skældt hende ud, som jeg kender lidt.. Hun råbte også hun
skulle få den hund i snor og fløj ned på gaden til hende for skælde hende
ud.
Men det lidt morsomme er at hendes mand kan gå med hunden uden snor og der
sker ikke noget, men jeg ved ikke hvis den møder mine hunde og han ikke har
den i snor, hvad er så ville ske??
Jeg er også engang blevet jagtet ned igennem vores park hvor jeg gik med
hundene, og der var de også ligeglad.
Kan de høre på dens gøen om den mener det alvorligt??
Hunden er vel også dum og angribe os 3 når den er alene.
Og damen har også engang råbt stop til mig 100 meter væk fordi hun gik med
hunden.
Helt ærligt jeg kan holde mine 2 hunde når de ser en kat, så kan hun også
holde den hund.
Men mine hunde fik store roser af mig.. jeg var stolt af dem
Hilsen en glad hunde ejer

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-07-08 16:18

"tina hedeman" <th@dch-grenaa.dk> skrev i en meddelelse

> Men mine hunde fik store roser af mig.. jeg var stolt af dem
> Hilsen en glad hunde ejer

Jeg kan sandelig godt forstå at du er stolt. Det ville jeg også
være. Det viser at du da heldigvis har styr på dine vovser.

De skal bare have et kødben og masser af kæl og klap. Dyyygtige
vovser.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : OZ3BTO

Dato : 08-07-08 20:10

> [...]
> sker ikke noget, men jeg ved ikke hvis den møder mine hunde og han ikke

Vi har lidt samme problem her i huset.. Jeg kan gå tur uden snor på hunden
uden de store problemer og kan give ham fri hvor som helst .. kan altid
kalde ham tilbage til mig.
Konen derimod kan ikke gå uden snor på den .. ej heller bare kalde den til
sig når den løber frit.. Dog kommer den når hun kalder men det er i dens
tempo den kommer .. Når jeg kalder er det 1. gang den kommer

> [...]
> holde den hund.
> Men mine hunde fik store roser af mig.. jeg var stolt af dem

Hvis jeg møder sådanne personer plejer jeg at give dem 30sek til at få styr
på hunden inden jeg hakker den en .. Så får største delen temlig meget styr
på deres kræ eller går den anden vej

Hundene kan høre forskel på gøen samt resten af kropssproget hvilket nogen
menesker også kan, Jeg er f.x aldrig itivel om en hund gør mig velkommen
eller pas på jeg vogter her.. Oftes er det gøen og krops sproget på hunden
der fortæller det

Fra : Jonas Kofod

Dato : 08-07-08 20:33

tina hedeman skrev:
> [...]
> holde den hund.
> Men mine hunde fik store roser af mig.. jeg var stolt af dem

Hvad er det du mener der er problemet i mellem hundene?
Udover at din hanhund som du siger har været efter den anden hund.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-07-08 08:14

> [...]
> holde den hund.
> Men mine hunde fik store roser af mig.. jeg var stolt af dem

Hej Tina

Det viser bare, hvor meget man kan tage fejl af situationen.
Din han er ligeglad, din tæve, vil gerne hilse på ham...
Kun du er nervøs....
Altså har den fremmede hund, ikke udvist agressiv adfærd, eller været
truende, for så ville du have set en helt anden opførsel hos dine egne
hunde. Så meget tyder på, den fremmede hund fortæller, jeg er klar til sjov
og ballade.... Hvad siger I ?????.... Den lyder faktisk lidt som min
hanhund, når han stormer frem til andre hunde, og siger.... Prøv at se om du
kan fange mig.... Så fanger jeg dig bagefter ).... Det forklarer jo
også lidt, hvorfor ejeren af hunden, tager det rimeligt afslappet... Det
havde hun nok ikke gjort, hvis hun anså hunden for at være farlig..... Og
ja, dine hunde, kan sagtens høre, om den er agressiv, og sikkert derfor,
tager de også mødet, meget afslappet.

M.V.H....Benny..