Jeg har det så dårligt
Fra : lh

Dato : 08-07-08 12:01

Først i dag læser jeg om den Basset hund. Så høre jeg om den hund fra
Hvidovre der er mishandlet på åben gade. Så ser jeg de grusomme billeder i
BT fra Kina og måden de behandler hundene på.
Jeg har faktisk grædt mine modige tårer og har det skidt med at mennesket er
så modbydelig og ondskabsfuld -helt bevidst endda - . Det værste er man
føler sig så magtesløs og ved man ikke kan gøre ret meget for at hjælpe alle
de dyr i nød.
Min egen lille hund har godt nok fået et par krammer ekstra i dag. Nye
naboer er flytte ind her ved siden af mig med 3 hunde. De og min mødtes for
første gang i går aftes og det gik så godt og den vilde leg gik. Gid alle
hunde kunne have et lige så godt liv hos mennesker hvor de var elsket og
respekteret for det dyr de nu er.

lh

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-07-08 12:15

"lh" <com@comhere.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og den vilde leg gik. Gid alle hunde kunne have et lige så godt
> liv hos mennesker hvor de var elsket og respekteret for det dyr

Hej lh

Du har så inderligt ret. Det er snart forfærdeligt som mange
behandler deres dyr, og for den sags skyld også andres. Hvad er det
dog for en mentalitet der bare bliver værre for hvert år ?

Der står også i B.T. om fire stakkels katte, der er blevet
skamskudt. Den ene med en beskadiget ryggrad, den måtte aflives, og
dyrlægerne brugte meget tid på at fjerne hagl i kroppen på de andre.

Det er noget der langt overgår min forstand, at det er mennesker der
formodes at have en hjerne, der kan gøre sådan noget. Bare vi dog
kunne få en straframme der står mål med de uhyrligheder folk
udsætter de arme dyr for. Hvordan kan nogen holde ud at se vantroen
i et dejligt dyrs øjne, når det bliver mishandlet ? Jeg græder også
mine modige tårer når jeg hører om den slags, og jeg håber at
politiet finder et hul i loven der kan komme den stakkels
mishandlede schæfer til gode. Manden skulle have været lynchet på
stedet, men det er jo desværre strafbart. Ak ja - hvornår får vi dog
en lov der kan beskytte dyrene så en tilsyneladende sindssyg ejer
ikke får det dyr han har mishandlet tilbage ? Jeg tror desværre ikke
at det nogen sinde vil ske.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : lh

Dato : 08-07-08 12:35

> [...]
> vi dog en lov der kan beskytte dyrene så en tilsyneladende sindssyg ejer
> ikke får det dyr han har mishandlet tilbage ? Jeg tror desværre ikke at

Jeg læste - gudskelov - ikke om kattene også!! Jeg nåede ikke længere end
til de kinesiske hunde, så blev avisen lukket og lagt væk, Ved godt jeg ikke
hjælper nogen med at "lukke øjnene", men jeg kan ikke klare at se det.

lh

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-07-08 08:29

> "lh" <com@comhere.dk> skrev i en meddelelse

Oh, man skylder måske lige at fortælle... At det IKKE er mandens hund.
Men nok en dårligt valgt pasning, men måske den eneste, som umiddelbart
meldte sig.
Nu kommer den så til hans broder, som så skal passe den, indtil ejeren
udskrives.
Men her igen, måske en kedelig sag, opstået, fordi ingen forstod de signaler
hunden sendte.

Jeg kunne forestille mig, at manden brugte forkerte kommandoer, og dermed
forstod hunden, ikke et pluk af, hvad manden gerne ville have den til, og
desværre, kogte manden så til sidst over som følge af sin afmagt, og
manglende situationsfornemmelse.

Jeg har selv prøvet, jeg ved ikke, om man kan sige en sådan hund.... Jeg
kunne ikke få den til noget som helst, men ifølge tidligere ejer, skulle den
stort set kunne alt... Incl. Angreb.... En god ven, fandt ud af, at det
kunne den faktisk også, selv om jeg aldrig kunne få den til noget som
helst.... Men om så det var Dæk, så fandtes kommandoen "dæk" ikke.... Den
hed " DÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆKKKKK" Og så fremdeles med alle kommandoer... Alle
kommandoer, skulle gives, så alt omkring en, flygtede bort i vild rædsel,
eller blev blæst ned af stolene.

M.V.H....Benny..

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-07-08 10:19

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i en meddelelse

> [...]
> ejeren udskrives.
> Men her igen, måske en kedelig sag, opstået, fordi ingen forstod

Jeg har også læst, at det ikke var mandens hund, og det er jo også
aldeles ligegyldigt hvis hund det er. Der er absolut *intet* der kan
retfærdiggøre en sådan mishandling. Han slæbte den efter hans cykel,
så der var blodspor på 300 meters længde efter at han havde tævet
den halvt ihjel. Hvad er det dog for en mentalitet. Det kan heller
ikke undskyldes med at vedkommende ikke forstod hundens signaler, og
at han måske har følt afmagt. Han skulle selv have haft den samme
behandling, for hans "signaler" var da ikke til at tage fejl af.

Man må håbe for en anden gangs skyld at ejeren ser sig noget bedre
for m.h.t. hvem han overlader sin hund, og jeg vil da også håbe at
deres "venskab" er et afsluttet kapitel.

Fra : Bae3*3

Dato : 10-07-08 10:24

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> bedre for m.h.t. hvem han overlader sin hund, og jeg vil da
> også håbe at deres "venskab" er et afsluttet kapitel.

hmmm - de er nok to alen ud af et stykke

vi ved stadig ikke hvem det er og det nok godt for sådan et dumt
svin

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 10-07-08 11:58

> Man må håbe for en anden gangs skyld at ejeren ser sig noget bedre for
> m.h.t. hvem han overlader sin hund, og jeg vil da også håbe at deres
> [...]

hej Tove

som jeg har læst historien, var det en ældre dame, der ejede hunden, og hun
skulle indlægges. En søn skulle passe hunden, og det var så en anden søn,
der udsatte hunden for den grusomme behandling.

Føst forlød det, at politiet ville beslaglægge hunden, men enden bliver i
stedet, at hunden kommer retur til den søn, der oprindelig skulle stå for
pasningen.
Lad os håbe, at han har større empati for den stakkels hund.
Den var nok bedre tjent med en fornuftig hundepension, men det kan jo have
været et økonomisk spørgsmål for ejeren.

mvh Anelise

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-07-08 12:09

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Den var nok bedre tjent med en fornuftig hundepension, men det
> kan jo have været et økonomisk spørgsmål for ejeren.

Hvis jeg havde sådan en søn, ved jeg ikke hvad jeg gjorde hvis han
mishandlede min hund. Jeg har godt nok ikke læst om det siden der
stod, at politiet ville beslaglægge hunden og at det ikke var dens
ejer der havde mishandlet den. Den stakkels hund er måske nu psykisk
knækket for resten af dens liv på grund af sådan et udueligt
menneske. Hvor kan man altså blive harm når man åbner avisen, for
det er snart hver dag der står om den slags sager. Gudskelov findes
der da tusindvis af retskafne dyreejere, der behandler deres dyr
ordentligt. Det er i mine øjne helt utilgiveligt at gøre dyr
fortræd.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-07-08 11:00

> [...]
> for m.h.t. hvem han overlader sin hund, og jeg vil da også håbe at
> deres "venskab" er et afsluttet kapitel.

Hej Tove

Det skulle bestemt ikke tjene som en undskyldning for manden.

Jeg fatter heller ikke, hvad der går galt.... Ikke bare mellem folk og
hunde, men rent generelt...
Ja selv børn, er begyndt at myrde, bare fordi de åbenbart keder sig lidt...
Jeg håber, vi snart kan vende tilbage til normale tilstande, hvor børnene
ikke brænder en idræthal eller boligblok af, bare fordi de blev nægtet en
soft-ice. Men hvordan skulle de blive anderledes, når selv far, forvandles
til et rasende uhyre, så snart han sætter sig ind i sin bil.

M.V.H....Benny..

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-07-08 11:39

> [...]
> af, bare fordi de blev nægtet en soft-ice. Men hvordan skulle de
> blive anderledes, når selv far, forvandles til et rasende uhyre,

Det er desværre et stort samfundsproblem, som bliver svært at løse.

Vi har flere eksemplarer af omtalte typer her i vores fredelige
udstykning. Vores genbo har en knægt på 11 år, som er helt ude i
hampen. Hans forældre står og ser på når han chikanerer både deres
nabo og os, men hvordan skal han blive anderledes når hans mor nu to
gange er blevet meldt til politiet for hærværk på naboens ejendom.
Det er også ældre mennesker der lige som os bare vil have lov at
være i fred. Genboens gamle retreiver blev aflivet for et par
måneder siden, men den har også fået sin del af spark fra den
uvorne unge, når han ikke kunne få sin vilje. Nu har de så fået en
sort labradorhvalp. Stakkels hund som ikke ved hvad den går ind til.
Jeg kunne fristes til give den unge samme behandling, men det er jo
desværre strafbart.

Godt at mine 3 børn er voksne og selv har voksne børn, som altid er
blevet kørt i stramme tøjler så de nu er respektable borgere der ved
hvordan man skal opføre sig. Jeg kan godt forstå at politiet snart
er magtesløse, og ikke har tid til at tage sig af de virkelige
hardcore forbrydere. Det er desværre sørgeligt men sandt, og dyrene
bliver de store tabere når menneskers frustrationer skal gå ud over
dem som er værgeløse.

Fra : lh

Dato : 11-07-08 13:29

> [...]
> desværre sørgeligt men sandt, og dyrene bliver de store tabere når
> menneskers frustrationer skal gå ud over dem som er værgeløse.

Det store spørgsmål er så: Hvorfor er det blevet sådan? Hvor er filmen
knækket? Hvad er det, der er sket med menneskets/danskernes mentalitet,
tolerance og adfærd? Hvad er det for et samfund vi har skabt?
Gudskelov er vi ikke alle sådan, måske har det altid været sådan, det kommer
bare mere frem i lyset, eller hvad?
Jeg kan da også være ked af det, vred, frustreret og ting og sager der
opstår i mit liv, som der jo gør hos alle mennesker, men med min fornuft,
med min forstand lader jeg det da ikke gå ud over andre hverken mennesker
eller dyr. Der er meget jeg ikke forstår!

lh

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-07-08 16:10

> [...]
> men med min fornuft, med min forstand lader jeg det da ikke gå ud
> over andre hverken mennesker eller dyr. Der er meget jeg ikke

Så er vi to (og sikkert også tusinder af andre)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-07-08 19:32

> "Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i en meddelelse

Hej Tove

Jeg ved Politiet i Aalborg, engang for mange år siden, brugte et meget
utraditionelt middel.

De havde en herre i korpset, med en ganske utrolig fysisk styrke, og en helt
utrolig evne, og selvfølgelig, mindst lige så stor lyst til at bruge den....
Ham suspenderede de i tre uger, med fuld løn + lidt ekstra, forudsat han
opholdt sig i et område, der havde erhvervet sig et meget dårligt ry, sådan
ca på højde med Vollsmose, i de mest risikable tider på døgnet.... Mødte han
så nogle bøller... Skulle han sørge for, at de fremover, aldrig mere ville
glemme, hvad det ville sige, at møde en rigtig bølle.... Den opgave løste
han til fuldkommenhed.... Dermed sagt, de fik super råt, for usødet.
Det sprog forstod de ...

M.V.H....Benny...

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-07-08 20:26

> [...]
> ville glemme, hvad det ville sige, at møde en rigtig bølle....
> Den opgave løste han til fuldkommenhed.... Dermed sagt, de fik

Glimrende fundet på, men som du skriver er det jo nok lidt
utraditionelt.

Jeg er normalt ikke tilhænger af "vigilante-metoder", men som det
ser ud her i landet nu kan man altså *meget" nemt blive fristet til
at tage sagerne i egen hånd. Der er desværre alt for megen
blødsødenhed, og derfor er der ingen bøller der har nogen form for
respekt for loven mere. Sørgeligt at det skal være sådan, og endnu
mere sørgeligt at det i alt for mange tilfælde går ud over gamle
mennesker og værgeløse dyr.

Fra : Bae3*3

Dato : 12-07-08 21:59

> Jeg er normalt ikke tilhænger af "vigilante-metoder", men som
> det ser ud her i landet nu

når du skriver "nu" går jeg ud fra at du mener i forhold til
"før", men læs lige denne rapport:

http://arkiv.dkr.dk/pdf/udsathed_1986_2005_synops.pdf

Fra : Bae3*3

Dato : 12-07-08 21:54

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev

> i et område, der havde erhvervet sig et meget dårligt ry, sådan
> ca på højde med Vollsmose

er det noget du ved noget om, så dokumenter det da lige.

dem der bor i mosen ved da vist bedre......

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-07-08 09:16

"Bae3*3" <3@3.landekode> skrev i en meddelelse
> "Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev

> er det noget du ved noget om, så dokumenter det da lige.
>
> dem der bor i mosen ved da vist bedre......

Ikke andet end hvad jeg har hørt i TV og radio... Hvis det er omtalen af
Vollsmose du mener.
Men et hurtigt kig på Fyns stiftstidende, tror jeg udmærket dokumenterer
sagen.

Tja, eftersom jeg selv boede i det andet kvarter, nærer jeg ingen tvivl om
rigtigheden.

M.V.H....Benny..