Slå telt op alene...
Fra : JAS

Dato : 07-07-08 13:21

Hejsa

Jaaa jeg overvejer at købe et telt, som mine 2 piger og jeg måske kunne
bruge engang imellem.
Meeen har aldrig været på camping før men har bare ikke råd til sommerferie
i år og tænker om jeg måske skulle købe et telt osv... .....

Meeen kan man slå et telt op alene og hvad skal man gå efter... det må helst
ikke være for dyrt, men tror bare sådan en campingplads kunne være hyggelig
for 2 piger... meen jaa som sagt har intet udstyr osv....

JS

Fra : Jan Nielsen

Dato : 07-07-08 15:50

JAS skrev:
> Meeen kan man slå et telt op alene og hvad skal man gå efter... det må
> helst ikke være for dyrt, men tror bare sådan en campingplads kunne være
> hyggelig for 2 piger... meen jaa som sagt har intet udstyr osv....

De små kupeltelte kan man fint slå op alene.
Det kommer jo an på hvor stort det skal være, om man skal kunne stå op,
eller det bare er til at sove i.

Her er lidt at vælge imellem, dem til 3 personer har som regel kun en
sovekabine, og der er ikke meget plads til overs.
På den anden side er dem til 4 personer+ også dobbelt så dyre.
http://www.billigcamping.dk/shop/easycamp-model-2008-194c1.html

Her er et med 2 kabiner til 4 personer og stå højde, det tager nok ½time
at slå op alene, men det kan godt lade sig gøre (949kr).
http://www.billigcamping.dk/shop/rimini-400-9954p.html

Der findes iøvrigt små teltpladser rundtom i naturen hvor man må slå
telt op for nogle dage ganske gratis, en camping plads har noget mere at
tilbyde men det er også lidt dyrt (For 1voksen+2børn ca. 150kr per døgn)

/Jan

Fra : OZ3BTO

Dato : 07-07-08 16:22

"JAS" <jan@soerensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hyggelig
> for 2 piger... meen jaa som sagt har intet udstyr osv....

div. iglo telte kan man som reglen selv slå op

De 2 piger kan vel hjælpe med opsætning... De skal ikke være ret gamle for
at være holdved montøre og det kommer man langt med

Syntes også at man møder en del hjælpsomhed på de danske campingspladser
Har jævnligt være med min mutter og hendes mand ude og sætte deres CV op ..
Han sidder i kørestol og hun har svage hænder /arme og er dårligt gående..
Der er altid dukket nogen op fra nabovogene og spurt at man skulle bruge en
hånd hvilket et fortelt jo ofte kræver

Fra : Bo

Dato : 08-07-08 12:22

On 7 Jul., 15:20, "JAS" <j...@soerensen.mail.dk> wrote:
> [...]
> ikke være for dyrt, men tror bare sådan en campingplads kunne være hyggelig
> for 2 piger... meen jaa som sagt har intet udstyr osv....

Prøv søg på Naturcamping på Google eks http://www.egeskov.dk/da/Naturcamping
vh Bo