DirectX til WinE
Fra : Ole R

Dato : 08-07-08 18:34

Hey

Jeg er ikke lige verdens bedste til Linux endnu.
Jeg kan se, at WinE understøtter DirectX, hvilket ville være perfekt,
hvis jeg lige kunne spille lidt TrackManiaNatiions Forever, hvilket mere
eller mindre er den eneste grund til, jeg har Windows.
Er der nogen, der har en pædagogisk forklaring på, hvad man gør? Jeg
farer sgu lidt vild i det, jeg har fundet indtil nu.
Jeg kører Ubuntu 8.04.

/Ole

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 08-07-08 19:09

tir, 08 07 2008 kl. 17:34 +0000, skrev Ole R:
> [...]
> Er der nogen, der har en pædagogisk forklaring på, hvad man gør? Jeg
> farer sgu lidt vild i det, jeg har fundet indtil nu.

Kig på Play on Linux http://www.playonlinux.com/en

Det er en super-installer der kan bruges til at installere en mængde
windowsprogrammer vha wine - og hvert program kan have sin egen wine
opsætning tilpasset netop det specifikke program.
Der er en TrackmaniaNations Forever installation.

Der er en ubuntu pakke så installation af playonlinux er let og
smertefrit.

MvH

/andreas

Fra : Ole R

Dato : 09-07-08 13:10

Den Tue, 08 Jul 2008 20:08:30 +0200 skrev Andreas Lorensen:

> [...]
> TrackmaniaNations Forever installation.
>
> Der er en ubuntu pakke så installation af playonlinux er let og

Hey Andreas.

Genialt, lige hvad jeg skulle bruge... Takker mange gange, nu kan Vista
susa af til de evige bit marker.

/Ole

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 12-07-08 07:15

Ole R wrote:
> [...]
> Er der nogen, der har en pædagogisk forklaring på, hvad man gør? Jeg
> farer sgu lidt vild i det, jeg har fundet indtil nu.

Sørg for at have seneste udgave af wine:
http://www.winehq.org/site/download-deb

Slå op i wine's appdb om dit program er understøttet:
http://appdb.winehq.org/

(læs også kommentarerne under det program du undersøger. Tit er der
nogle gode fif til hvordan det kan køre bedre)