MS Windows
briani 27239
FTP klient: Hvad kan anbefales ?
Fra : Jens

Dato : 08-07-08 18:43

Jeg skal bruge en simpel FTP klient til Windows XP/Vista. Den skal som
minimum understøtte følgende:

Resume download (automatisk reconnect)
Filer større end 2 Gb

Den må gerne være lige så simpel som goe gamle LeechFTP (for dem som kender
den).

Hvad kan anbefales og som er gratis at bruge ?

Jens

Fra : Max

Dato : 08-07-08 18:47

Hej Jens

> Hvad kan anbefales og som er gratis at bruge ?

Jeg har i flere år været glad for AceFTP, prøv og kik
om den kan det du ønsker.

http://software.visicommedia.com/en/products/aceftpfreeware/

--
Mvh Max

Fra : per f andersen

Dato : 08-07-08 19:02

"Jens" <jens.joensson@_FJERNDETTE_gmail.com> skrev
> [...]
> kender den).
> Hvad kan anbefales og som er gratis at bruge ?

Filezilla er gratis, nemt og vældig godt!
mvh per

Fra : Kurt Brixen

Dato : 08-07-08 20:32

On Tue, 8 Jul 2008 19:43:27 +0200, "Jens" <jens.joensson@_FJERNDETTE_gmail.com> wrote:

>Jeg skal bruge en simpel FTP klient til Windows XP/Vista. Den skal som
>minimum understøtte følgende:
>
>Resume download (automatisk reconnect)

Ja

>Filer større end 2 Gb

Ja, op til 4 GB

>Den må gerne være lige så simpel som goe gamle LeechFTP (for dem som kender
>den).

Den kender jeg ikke, men FireFTP ER simpel at bruge.

>Hvad kan anbefales og som er gratis at bruge ?

FireFTP som er en tilføjelse til Firefox - Det kræver så at du bruger Firefox.

--

Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 09-07-08 00:43

"Jens" <jens.joensson@_FJERNDETTE_gmail.com> wrote in

> Den må gerne være lige så simpel som goe gamle LeechFTP (for dem som
> kender den).

Brugte også Leech.

> Hvad kan anbefales og som er gratis at bruge ?

Er skiftet til Filezilla, og har aldrig siden savnet Leech, bortset fra at
Leech var nemmere at have med som en simpel exe fil.

Fra : Lemon

Dato : 09-07-08 07:21

Kent Oldhøj wrote:
> "Jens" <jens.joensson@_FJERNDETTE_gmail.com> wrote in

> Brugte også Leech.

> Er skiftet til Filezilla, og har aldrig siden savnet Leech, bortset fra at
> Leech var nemmere at have med som en simpel exe fil.

Filezilla findes i en Portable udgave, til at have med på f.eks. USB-stick.

http://portableapps.com/apps/internet/filezilla_portable

Du kan både installere den sammen med portable apps suite'n, og som
enkeltstående program.

Det er dog en mappe, og ikke blot en exe-fil.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 09-07-08 19:34

"Jens" skrev i en meddelelse:
> Hvad kan anbefales og som er gratis at bruge ?
> Jens

Nu hører jeg til dem, der gerne vil give en skærv for de programmer, jeg
bruger - det kan jo altid være med til at give udvikleren lyst til at
gøre et godt program endnu bedre

Jeg bruger Total Commander til formålet - det er en videreudvikling af
den gamle Norton Commander, hvor man så kan have sin harddisk i den ene
side og f.x. en FTP server i den anden side og så flytter filer fra den
ene il den anden - ganske som om at det var to lokale drev.

Jan

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 09-07-08 22:38

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev

> [...]
> og f.x. en FTP server i den anden side og så flytter filer fra den ene il
> den anden - ganske som om at det var to lokale drev.

Og den kan samtidig også bruges i stedet for Windows' egen stifinder.
Samtidig langt mere brugervenlig.

Går stifinderen kold over en fil ved kopiering mellem to mapper, stopper den
al overførsel, mens Total Commander giver mulighed for blot at springe den
specifikke fil over og ellers fortsætte med resten.

Og man kan lynhurtigt se filendelserne på alt.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 09-07-08 22:41

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev

> Nu hører jeg til dem, der gerne vil give en skærv for de programmer, jeg
> bruger

Jeg glemte måske lige at nævne at Total Commander sådan set er gratis, men
at de gerne ser at man giver en skærv for at få sin kopi registreret. Og 250
kr. er jo ikke ligefrem nogen herregård.

http://www.totalcmd.dk/cms/main.php?id=52

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-07-08 08:52

"Philip Nunnegaard" skrev i en meddelelse:
> Jeg glemte måske lige at nævne at Total Commander sådan set er gratis,

Gratis-versionen har en lille "forsinkelses-dims" i opstarten - den
forsvinder, når man registrerer programmet - men bortset fra det, så
fungerer gratis-versionen fuldt ud.

Jan