Kan ikke copy/paste eller drag n drop på m~
Fra : Adam Gade Ellesøe

Dato : 08-07-08 18:29

Jeg har lige opsat et fjernskrivebord og alting virker perfekt, pånær
copy/paste og drag n drop...

Har ellers forsøgt mig med denne vejledning
http://cutecomputer.wordpress.com/2007/01/03/howto-copy-paste-between-local-and-remote-desktop/
der virker meget aktuel, men lige meget har det hjulpet

Mvh adam

Fra : Flemming Joensson

Dato : 08-07-08 23:33

"Adam Gade Ellesøe" <adam_ellesoe@hotmail.com> wrote in

> Jeg har lige opsat et fjernskrivebord og alting virker perfekt, pånær
> copy/paste og drag n drop...

Det problem oplever jeg jævnligt på min arbejdsplads.

Det virker når jeg connecter, men efter noget tid stopper copy/paste med at
virke. Vi kører Windows XP med SP2.

Min første workaround var at lukke vinduet og oprette forbindelse forfra -
så virker clipboard igen.

Jeg har aldrig oplevet problemet med OSX klienten til Windows Remote
Desktop - så jeg antager det er et problem med Windows-udgaven af klienten.

Den "rigtige" løsning jeg fandt på Terminal Services Blog er dog at åbne
task manager på remote-maskinen og dræbe "rdpclip.exe" processen og så køre
processen igen. Så skulle clipboard toolchain være i luften igen og
clipboardet skulle virke som normalt. Det kan man så gentage et antal gange
per session.

Hvorfor Microsoft ikke har kunnet løse problemet ved jeg ikke - så vidt jeg
har kunnet støve op på nettet har det været et problem siden Windows 2000.
Personligt har jeg dog først oplevet problemet på egen krop siden april i
år - så det er muligvis en eller anden update der har (gen)introduceret et
eller andet issue - men det er bare et gæt fra min side.

//flemming

Fra : Flemming Joensson

Dato : 08-07-08 23:50

Flemming Joensson <flemming@joensson.invalid> wrote in

> [...]
> krop siden april i år - så det er muligvis en eller anden update der
> har (gen)introduceret et eller andet issue - men det er bare et gæt

Det skal lige siges at jeg ikke har oplevet problemet når jeg benytter den
terminal services klient der følger med "Win2003 administration tools pack"
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=c16ae515-c8f4-
47ef-a1e4-a8dcbacff8e3&displaylang=en

(Efter installation finder man programmet "Remote Desktops" under
Administration i programmer listen på Windows XP Pro)

Om den rent faktisk virker bedre, eller jeg bare har været heldig ved jeg
ikke.

//flemming

Fra : Adam Gade Ellesøe

Dato : 09-07-08 13:47

> Det virker når jeg connecter, men efter noget tid stopper copy/paste med
> at
> virke. Vi kører Windows XP med SP2.
Jeg kører win xp pro sp3 men det virker ikke endgang lige når jeg loggerpå,
virker som om man skal slå det til/tillade det et eller andet sted.

Har dog lige registreret at jeg godt kan copy/paste tekst fra skrivebord til
skrivebord (det er bare lidt tamt) Når jeg åbner clipbrd i run kan jeg se at
den skriver : "udklipsbog kan ikke vise oplysningerne i det nuværende
format. Indsæt oplysningerne i et dokument for at se dem." når jeg forsøger
at copy/paste filer og mapper og det er ikke muligt at sætte ind

> Jeg har aldrig oplevet problemet med OSX klienten til Windows Remote
> Desktop - så jeg antager det er et problem med Windows-udgaven af
> klienten.
Øhhh OK

> [...]
> processen igen. Så skulle clipboard toolchain være i luften igen og
> clipboardet skulle virke som normalt. Det kan man så gentage et antal
Det prøver jeg lige ... hmm.. rdpclip.exe kører ikke hverken på host
eller remote.. Starter den begge steder men det gør ingen forskel, selv
efter genstart...

Fra : Flemming Joensson

Dato : 12-07-08 18:46

> Det prøver jeg lige ... hmm.. rdpclip.exe kører ikke hverken på host
> eller remote.. Starter den begge steder men det gør ingen forskel, selv
> efter genstart...

Heh - ok, så har jeg desværre ikke lige flere forslag .

//flemming