Passivt kølet grafikkort
Fra : Søren Pedersen

Dato : 08-07-08 14:44

Jeg er ved at opgradere min maskine til C2D og Vista-64.
Jeg skal have et nyt PCI-E grafikkort som skal være passivt kølet og ikke
koster over 500,-
Jeg troede at jeg skulle have et 8500GT på baggrund af en test i "Datatid"
(4/2008), men læser så rundt omkring at det er lidt af et skod-kort.
Men hvad skal jeg så have ?
Maskinen bruges til kontorpakke, billedredigering og videoredigering. Der
bliver spillet meget lidt (flysim)

Mvh
Søren

Fra : Kim S

Dato : 08-07-08 18:21

"Søren Pedersen" <soeren.munch@gmail.com> skrev i en meddelelse
news.udy63zge0sdd59@wrkamtukoita14.ringamt.dk...
> [...]
> Men hvad skal jeg så have ?
> Maskinen bruges til kontorpakke, billedredigering og videoredigering. Der

FlySim er nok noget af det der kræver mest af dit
grafikkort, så det bliver ikke nemt.

Mvh, Kim

Fra : PA

Dato : 08-07-08 19:19

"Kim S" <Not@valid.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> news.udy63zge0sdd59@wrkamtukoita14.ringamt.dk...
>>
> FlySim er nok noget af det der kræver mest af dit

Vrøvl -Vrøvl

flySim m.m kører framragende med 8500GT.

Hilsen Per

Fra : Søren Pedersen

Dato : 09-07-08 08:05

Den 08.07.2008 kl. 19:20 skrev Kim S <Not@valid.dk>:

> [...]
> news.udy63zge0sdd59@wrkamtukoita14.ringamt.dk...
>>
> FlySim er nok noget af det der kræver mest af dit

Okæ....Jeg havde fået den opfattelse at det gik hårdere ud over CPU'en end
grafikkortet.
Takker for info

Mvh
Søren

Fra : J

Dato : 08-07-08 20:59

On Tue, 08 Jul 2008 15:44:13 +0200, Søren Pedersen
<soeren.munch@gmail.com> wrote:

> [...]
>Men hvad skal jeg så have ?
>Maskinen bruges til kontorpakke, billedredigering og videoredigering. Der

Hvad med et 8600 GT med en zalman køler på ? Det foretrækker jeg frem
for et silent kort, for de kan blive meget varme.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=408132&searchArea=&Soegeord=

mvh

John

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-08 00:44

J wrote:
> Hvad med et 8600 GT med en zalman køler på ? Det foretrækker jeg frem
> for et silent kort, for de kan blive meget varme.
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=408132&searchArea=&Soegeord=

Ja, jeg vil nu også foreslå et kort med eftermonteret Zalman køler på. Jeg
har en Zalman CNPS 7700 12 cm blæser på mit GF7900GS og køler fint med 1000
omdrejninger/min. - dvs. nærmest lydløst.
Men et 8500GT synes jeg ikke du skal vælge. Det er for langsomt. 8600GT
giver noget mere for pengene.
Ellers er der et ATI X1950 Pro til lidt over de 500 kr. eller 8600GTS som
også yder noget mere end 8600GT.

Bare lige for at illustrere hastighedesforskellen mellem de enkelte kort
(højere er bedre):
8500GT (636)
8600GT (962)
8600GTS (1180)
7900GS (1172) jeg købte et brugt til 300 kr.
X1950Pro (1243)
De hurtigste kort ligger i dag på >2700 (4000 kr.) og et gammel 7300GT
ligger på 465 (til 250kr.).

/Ralf

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 08-07-08 22:46

Søren Pedersen wrote:

> Men hvad skal jeg så have ?

Har du kigget i dk.edb.hardware.grafikkort?

Jesper Poulsen

Fra : Søren Pedersen

Dato : 09-07-08 13:25

Tak for jeres input :)
På EDB priser er der adskillige kort der hedder 8500GT, og prisspændet er
ret stort. Er der nogen der har et forslag til hvilket jeg skal gå efter ?

Mvh
Søren

Fra : J

Dato : 09-07-08 14:49

On Wed, 09 Jul 2008 14:24:45 +0200, Søren Pedersen
> [...]

>ret stort. Er der nogen der har et forslag til hvilket jeg skal gå efter ?

Hvis du skriver silent i søgevindue, vælger grafikprocessor 8500GT og
pci express16 sokkel

kommer der kun 7 hits, og prisen er ikke særligt forskellig.

Gainward har noget af det mest høj-clockede, synes jeg.

mvh

John