Batterifri trådløs optisk mus
Fra : Ukendt

Dato : 08-07-08 13:34

Er en batterifri trådløs optisk mus noget der dur?

I så fald hvilket mærke/model bør man satse på?

Imødeser svar og forslag med interesse.

KnudS

Fra : Jubii

Dato : 08-07-08 18:13

"KS" <a9100snabel'a'hotmail> skrev i meddelelsen
> Er en batterifri trådløs optisk mus noget der dur?

Kunne du ikke fortælle hvordan musen så skulle virke? Fra musemåtten? Den er
jo ikke trådløs, så tråd fra mus/måtte til et usbstik er der.
Fra Computer Mester NB-51 219 kr.
Det samme gælder den fra LEC. Har ikke flere detaljer udover den også har
tråd fra musemåtten til usb.
Så hvad hjælper det musen er trådløs, når måtten den skal operere fra ikke
er det?
Jeg har en batterifri optisk mus, men har sprunget musemåtten over og går
med tråd i musen.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 08-07-08 22:59

Jubii wrote:

> Så hvad hjælper det musen er trådløs, når måtten den skal operere fra ikke
> er det?

Den skal ikke lades op?!

Jesper Poulsen

Fra : Jubii

Dato : 09-07-08 02:08

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i meddelelsen

> Den skal ikke lades op?!

Måtten får da strøm fra usbstikket. Uden strøm er systemet værdiløst, ha,
ikke trådløst.

Fra : ego

Dato : 09-07-08 09:28

> Måtten får da strøm fra usbstikket. Uden strøm er systemet værdiløst, ha,
> ikke trådløst.
Musen er da stadig tråd og batteriløs, og det var vel det ønskede.

ego

Fra : Jubii

Dato : 09-07-08 16:51

"ego" <kahan@postti.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Musen er da stadig tråd og batteriløs, og det var vel det ønskede.
>
> ego

Hvis jeg ønskede en trådløs mus skulle det være fordi der ikke er nogen
ledning, fra musens arbejdsområde på min bordplade, til PC'en.
Det er da meget fint at en mus uden batteri og ledning til PC'en kan
manipuleres som brugeren vil overalt i huset og på alle plane flader o.s.v.,
Men før den mus kan sende data til PC'en skal den fise rundt på en musemåtte
som HAR ledning til PC'en. Sandt eller falsk?
Hvis jeg vil undvære ledningen fra musen til min PC, skal jeg købe en
trådløs mus...... Den er bare nødt til at have batterier i sig for at virke.
Fint, ingen ledning til PC'en, ægte trådløst. Ved at købe det man ønskede i
tråden (he he) skal man foruden den trådløse mus uden batteri have en
musemåtte med ledning (heri ligger strømmen) til PC'en. Det giver ikke ægte
trådløst. Og musen er begrænset til at køre rundt på musemåtten.
Både min bateri-trådløse mus og min trådforbundne USB-mus kan køre rundt på
hele min bordplade, den sidte dog kun så langt ledningen rækker, og den
første så langt den kan se PC'ens sensor, men trods alt et godt stort areal.
Den ønskede "trådløse" på en meget lille areal, musemåttens størelse.

Fra : Jens Petersen

Dato : 09-07-08 17:33

On Wed, 9 Jul 2008 17:51:24 +0200, "Jubii" <jubii@msn.com> wrote:

> [...]
>trådløs mus...... Den er bare nødt til at have batterier i sig for at virke.

Trådløs mus uden batteri:

http://www.kirstensdyrebutik.dk/index.php?id=24&p=22&mid=829

--
OV1A Jens

Hard work has a future pay-off. Laziness pays off now!

Fra : Jubii

Dato : 09-07-08 17:41

"Jens Petersen" <jp@c.dk> skrev i meddelelsen

> Trådløs mus uden batteri:
>
> http://www.kirstensdyrebutik.dk/index.php?id=24&p=22&mid=829

Jeg trykker aldrig på links i usenet regi.
Men det er tydeligt fra navnet at musen ikke er haleløs (tråd).
Det er dog dybt useriøst at bringe den slags ind i debatten. Fis du blot af
sammen med din trådløse mus.

Fra : Jens Petersen

Dato : 09-07-08 18:32

On Wed, 9 Jul 2008 18:41:04 +0200, "Jubii" <jubii@msn.com> wrote:

>Jeg trykker aldrig på links i usenet regi.
>Men det er tydeligt fra navnet at musen ikke er haleløs (tråd).
>Det er dog dybt useriøst at bringe den slags ind i debatten. Fis du blot af
>sammen med din trådløse mus.

Indrøm bare at du hoppede på den.
At du ikke synes at det er morsomt forstår jeg da godt.

Fra : Jubii

Dato : 09-07-08 21:21

> Indrøm bare at du hoppede på den.

Hvad er det jeg skulle være hoppet på? Jeg trykkede ikke på din link, men
gættede hvad det var om.

> At du ikke synes at det er morsomt forstår jeg da godt.

Linket ville være morsomt hvis det henviste til dine trådløse transcievere,
2JP. Ser ud til du er ekspert på det trådløse, d.v.s. fra antenne og ud.
Da du bor i Hedehusene, burde min trådløse kunne række fra sydhavnen, kbhvn.
på 2 m. Selv om din stak ser HF minded ud.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 10-07-08 08:33

Jubii wrote:

> Da du bor i Hedehusene, burde min trådløse kunne række fra sydhavnen, kbhvn.
> på 2 m. Selv om din stak ser HF minded ud.

GVerner, hold nu din kæft og lad de voksne debattere!

Jesper Poulsen

Fra : Jubii

Dato : 10-07-08 12:44

> GVerner, hold nu din kæft og lad de voksne debattere!
>

> --
> Mvh
> Jesper Poulsen

Skriv dog til den fyr direkte, der er en kortslutning i din hjerne.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 10-07-08 23:41

Jubii wrote:

> Skriv dog til den fyr direkte, der er en kortslutning i din hjerne.

Hold nu op GVerner.

Jesper Poulsen

Fra : Jubii

Dato : 11-07-08 04:36

> Hold nu op GVerner.
>

> --
> Mvh
> Jesper Poulsen

Gå dog til en læge og få din hjerne undersøgt.
Du risikerer at blive tvangsindlagt.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 11-07-08 08:00

Jubii wrote:

> Gå dog til en læge og få din hjerne undersøgt.
> Du risikerer at blive tvangsindlagt.

GVerner, GVerner, GVerner...

Altid skal du udstille din manglende evne til at holde en sober tone.

Jesper Poulsen

Fra : Jubii

Dato : 11-07-08 08:26

> GVerner, GVerner, GVerner...
>
> Altid skal du udstille din manglende evne til at holde en sober tone.
>

> --
> Mvh
> Jesper Poulsen

Du skriver til en fyr der ikke eksisterer og skriver "hold nu din kæft og
lad de voksne debattere".
Så går du i selvsving og bliver ved med at skrive til en ikkeeksisterende
fyr. At du har en hjerneskade er så tydelig at enhver kan se det. At du så
ignorerer mit gode råd om at søge en læge for en evt. helbredelse, så folk
på usenet kan blive fri for dine skriverier til en ikkeeksisterende fyr,
skal altså ses som mangel hos mig, ja ja selvsvingende hjerneskade, du
fatter det åbenbart ikke så bye.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 11-07-08 10:23

Jubii wrote:

> skal altså ses som mangel hos mig, ja ja selvsvingende hjerneskade, du
> fatter det åbenbart ikke så bye.

http://tinyurl.com/6psxvo

I rest my case.

Jesper Poulsen

Fra : Jubii

Dato : 11-07-08 14:41

> http://tinyurl.com/6psxvo
>
> I rest my case.

Du henviser til din egen hjernedøde påstand. Så kan du reste din case lige
så tosset du vil, nåhja tosset er lige ordet der passer på dig.
Har du flere vittigheder af samme lave værdi i ærmet, så ryst dem bare ud.
Det beviser blot gang på gang at du har en hjerneskade.
Og hvis du blot gentager andres hjernedøde påstande, er der ritig behov for
dig at søge læge, du ved sådan een der kan fikse din hjerneskade.

Fra : ego

Dato : 11-07-08 08:04

"Jubii" <jubii@msn.com> skrev i meddelelsen
> "Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i meddelelsen

> Gå dog til en læge og få din hjerne undersøgt.
> Du risikerer at blive tvangsindlagt.

Det er jo så grund nok til ikke at gå til læge .

ego

Fra : Paul8

Dato : 08-07-08 18:19

"KS" <a9100snabel'a'hotmail> skrev i en meddelelse
> Er en batterifri trådløs optisk mus noget der dur?
>
> I så fald hvilket mærke/model bør man satse på?
>
> Imødeser svar og forslag med interesse.
>

> KnudS

Har forsynet hele familien med Sandberg batterifri mus -for ca 1 år siden-.
Alle 5 er glade for det. Også de 2 som har bærbare.

Så jeg kan gi mine varmeste anbefalinger - i hvert fald til almindelig brug.
Krævende action spil har vi ikke prøvet.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 08-07-08 23:00

Paul8 wrote:

> Så jeg kan gi mine varmeste anbefalinger - i hvert fald til almindelig brug.
> Krævende action spil har vi ikke prøvet.

Har en kammerat der spiller COD4 med en batterifri trådløs mus. Jeg
kender dog ikke mærket.

Jesper Poulsen

Fra : kk

Dato : 09-07-08 21:20

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Har en kammerat der spiller COD4 med en batterifri trådløs mus. Jeg
> kender dog ikke mærket.
>
> Blev træt af at skifte batterier og købte en batterifri mus hos Aldi.
> Musemåtten er tilsluttet en USB port og musen SKAL køre på måtten.
Det virker upåklageligt under alle forhold.
mvh
kk

Fra : Paul8

Dato : 10-07-08 17:55

Den største fordel efter min mening med den Sandberg 'batterifri mus' som jeg bruger har
slet ikke været nævnt i denne debat.
Det er at musen er så let. Samtidig er den præcis nok at man kan skrue markørhastigheden
op til maks. -dvs at man kun skal flytte den få cm.
Den induktionsmåtte som den skal bruges på behøver ikke være mere end 20x15cm.

Alt i alt bliver hånden meget mindre belastet end med andre typer mus. Det betyder
mindre risiko for museskade.
Og man får bedre plads på bordet.