Køb af ny PC - billigere
Fra : Peter.

Dato : 08-07-08 12:17

Hej gruppe.

Jeg har shoppet lidt rundt, og opdaget, at jeg nok var på vej ud i at betale
for meget i forhold til hvad jeg fik. Så nu har jeg overvejet et andet
system:

Bundkort, enten
M3A32-MVP-DELUXE/WIF
http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=M3A32-MVP-DELUXE/WIF&goto=productinfo&conceptbutik=&titletekst=Asus%20AMD%20790FX%20-%20ATX%20-%20Socket%20AM2%20-%20HD%20Audio%20/%20M3A32-MVP-DELUXE/WIF-%20midtdata.dk&mainfunc=link

eller
M3N-HT-DELUXE-HDMI
http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=M3N-HT-DELUXE-HDMI&goto=productinfo&conceptbutik=&titletekst=Asus%20nForce%20780a%20SLI%20-%20ATX%20-%20Socket%20AM2+%20/%20M3N-HT-DELUXE-HDMI-%20midtdata.dk&mainfunc=link

RAM (i første omgang 4GB, senere 4 mere)
Corsair Dominator - 4GB - PC8500 DDR2
http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=TWIN2X4096-8500C5DF&goto=productinfo&conceptbutik=&titletekst=Corsair%20Dominator%20-%204GB%20-%20PC8500%20-%20DDR2%20%20/%20TWIN2X4096-8500C5DF-%20midtdata.dk&mainfunc=link

Processor
HD9750XAGHBOX
http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=HD9750XAGHBOX&goto=productinfo&conceptbutik=&titletekst=AMD%20AMD%20Phenom%20-%209750%20-%204MB%20-%202.4%20GHz%20-%20BOX%20%20/%20HD9750XAGHBOX-%20midtdata.dk&mainfunc=link

HDD
74GB WD Raptor 10000rpm 16MB SATA 150
http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=WD740ADFD&goto=productinfo&conceptbutik=&titletekst=WD%20Raptor%20-%2074GB%20-%2016MB%20-%20Sata%20150%20/%20WD740ADFD-%20midtdata.dk&mainfunc=link

Grafikkort: Noget, der kan køre Age of Conan. Evt. et billigt kort, som evt.
kan skiftes med et andet om et år eller 2. Nogen bud?

Kabinet og strømforsyning skal jeg også lige have fundet ud af.
Regner med at købe et Vista 64bit styresystem.

Men lyder det fornuftigt?
Jeg vil gerne have en pc, som ikke er håbløst forældet efter bare et par år.
Jeg tænker, at den her er nogenlunde fremtidssikret.
Håber at høre nogle råd.

Mvh.

PS: Undskyld de fede bogstaver - ctrl+f / b gør ikke noget ved det.

Fra : Henning

Dato : 08-07-08 13:50

On Tue, 8 Jul 2008 13:17:16 +0200, "Peter." <rewafdsa@fsadfdsa.gdgfds>
wrote:

> [...]
>for meget i forhold til hvad jeg fik. Så nu har jeg overvejet et andet
Enten bør fortsætte i dit (måske?) tidligere indlæg, eller også må du
ta' den forfra.
Hvad er dit behov, hvad skal maskinen bruges til? Hvad er dit budget?

Fra : Peter.

Dato : 08-07-08 15:09

"Henning" < @> wrote in message

> Enten bør fortsætte i dit (måske?) tidligere indlæg, eller også må du
> ta' den forfra.
> Hvad er dit behov, hvad skal maskinen bruges til? Hvad er dit budget?

Fair nok.
Jeg vil mest bruge den til almindeligt hjemmebrug. Dog vil jeg gerne være i
stand til at spille spil som AoC fra starten, og evt. senere opgradere
grafikken. Senere vil jeg måske også opgradere til at kunne lege med
musikproduktion på amatørniveau.
Jeg ligger allerede inde med 400GB harddisk, og vil bare bruge raptoren til
windows.
Jeg tænker, at jeg helst ikke vil af med mere end 9 - 10.000kr til at
begynde med. Derudover skal jeg også tænke skærm, som måske evt. bliver et
fladskærms TV - så sparer jeg pladsen.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 08-07-08 22:58

Peter. wrote:

> Regner med at købe et Vista 64bit styresystem.

Du får meget smæk på ved at beholde din XP. Vista æder dine ressourcer op.

> Men lyder det fornuftigt?

Vista lyder ikke fornuftigt. Det er spild af penge, både i hardware og i
software.

> Jeg vil gerne have en pc, som ikke er håbløst forældet efter bare et par år.

Hvad har du nu? Hvad bruger du din maskine til?

> Jeg tænker, at den her er nogenlunde fremtidssikret.

Du får aldrig noget der er fremtidssikret og da slet ikke hvis Microsoft
fortsætter linien fra Vista.

> PS: Undskyld de fede bogstaver - ctrl+f / b gør ikke noget ved det.

Øøh?

Jesper Poulsen

Fra : Peter.

Dato : 09-07-08 05:57

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> wrote in message

> Du får meget smæk på ved at beholde din XP. Vista æder dine ressourcer op.

64bit æder ressourcer, men det lader til at være fremtiden

> Vista lyder ikke fornuftigt. Det er spild af penge, både i hardware og i
> software.

Hvis jeg gerne vil have en fremtidssikret maskine, bør jeg nu nok tænke i
Vista - det er nok kommet for at blive.

> Hvad har du nu? Hvad bruger du din maskine til?

Athlon (firebird tror jeg) 1GHz - den er købt i 2000.
Jeg bruger den derfor ikke til alt det, som jeg gerne ville bruge en pc til.
Your call :)

> Du får aldrig noget der er fremtidssikret og da slet ikke hvis Microsoft
> fortsætter linien fra Vista.

Folk (mig selv inklusiv) kom også med samme udtalelser om XP og de øvrige
Microsoft-produkter. Men jeg har ikke tænkt mig at skifte til Linux pt.

> Øøh?

Man skal have meget gode øjne for at se det :)

Fra : Mads

Dato : 09-07-08 08:56

On Wed, 9 Jul 2008 06:57:29 +0200, "Peter." <rewafdsa@fsadfdsa.gdgfds>
wrote:

>Hvis jeg gerne vil have en fremtidssikret maskine, bør jeg nu nok tænke i
>Vista - det er nok kommet for at blive.

Undskyld, men det er dog det værste sludder. Vista's afløser er jo
allerede godt på vej. De første Beta versioner kører allerede.

Vista er bestemt ikke kommet for at blive. Sandheden er nok snarere
at den bliver ligeså kortlivet sim Windows ME var.

mvh Mads

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 09-07-08 16:19

Mads wrote:

> Undskyld, men det er dog det værste sludder. Vista's afløser er jo
> allerede godt på vej. De første Beta versioner kører allerede.

Jep, Vista gider langt størstedelen af erhvervslivet ikke at have noget at gøre med, der er simpelthen for meget bøvl med det.
Udgivelsen af Vista har vist sig at være en af Microsofts helt store hjernebæer.
Hvis privatpersoner absolut vil have Vista, så er de selv ude om de problemer der uundgåeligt følger med.

> Vista er bestemt ikke kommet for at blive. Sandheden er nok snarere
> at den bliver ligeså kortlivet sim Windows ME var.

Enig.
Peter: for din egen skyld; gå i en stor bue udenom Vista. Hold dig til XP indtil Vista's afløser er udkommet.

Fra : Jens Petersen

Dato : 09-07-08 17:21

On Wed, 09 Jul 2008 17:18:41 +0200, "Jens C. Hansen"
<adsl175519@vip.cybercity.invalid> wrote:

>Hvis privatpersoner absolut vil have Vista, så er de selv ude
>om de problemer der uundgåeligt følger med.

Det er åbenbart kun eksperterne der har problemer med Vista - her
virker det fint på andet år
--
OV1A Jens

Hard work has a future pay-off. Laziness pays off now!

Fra : Ukendt

Dato : 09-07-08 19:50

On Wed, 09 Jul 2008 18:21:11 +0200, Jens Petersen <jp@c.dk> wrote:

>Det er åbenbart kun eksperterne der har problemer med Vista - her
>virker det fint på andet år

Det er da dejligt at høre.

Måske er det fordi din pc er vildt kraftig og at du måske kun bruger
den til surfen osv.

Du har ikke lyst til at se 2 ens maskiner der skal arbejde hårdt og
lave det samme.

XP en slår langt vistaen.

For ikke at tale om hvis man skal bruge en pc til mere en dagligdags
ting så er vistaen lige så tung at danse med som Hende den røde gutzi
Helle.

men dejligt at høre om en der har det fint med vistaen Eller skal man
kalde den astala vista

Fra : _

Dato : 09-07-08 23:11

<brian> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> For ikke at tale om hvis man skal bruge en pc til mere en dagligdags
> ting så er vistaen lige så tung at danse med som Hende den røde gutzi

Forklar lidt mere om Helle.

Fra : Jens Petersen

Dato : 10-07-08 06:28

On Thu, 10 Jul 2008 00:11:05 +0200, "_" <_akadut@akadut.xx> wrote:

><brian> skrev i en meddelelse

>Forklar lidt mere om Helle.

Lær at citere den rette person.

Fra : brian

Dato : 10-07-08 07:13

On Thu, 10 Jul 2008 07:27:42 +0200, Jens Petersen <jp@c.dk> wrote:

>Lær at citere den rette person.

Kan ikke se at der er nogen der citere forkert.

Var det mig eller _ du hentydet til ?

Fra : Jens Petersen

Dato : 10-07-08 07:28

Fra : Peter.

Dato : 09-07-08 19:14

"Jens C. Hansen" <adsl175519@vip.cybercity.invalid> wrote in message

> [...]
> hjernebæer.
> Hvis privatpersoner absolut vil have Vista, så er de selv ude om de

Hmm - måske jeg skulle holde fast i XP lidt endnu...

> Enig.
> Peter: for din egen skyld; gå i en stor bue udenom Vista. Hold dig til XP
> indtil Vista's afløser er udkommet.

Hvis Vista virkelig er at sammenligne med ME, så tror jeg, at jeg går
udenom. Tak for jeres input.

Tilbage står så mit spørgsmål, om maskinen jeg har beskrevet, er nogenlunde
fornuftig?

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 10-07-08 08:37

Peter. wrote:

> Tilbage står så mit spørgsmål, om maskinen jeg har beskrevet, er nogenlunde
> fornuftig?

Fornuftig?

Den er super.

Jesper Poulsen

Fra : Peter.

Dato : 11-07-08 14:08

> Fornuftig?
>
> Den er super.

Alle tiders, tak for svarene alle.

Mvh.

Fra : Frandsen

Dato : 14-07-08 09:11

"Peter." <rewafdsa@fsadfdsa.gdgfds> skrev i meddelelsen

> "Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> wrote in message

> Alle tiders, tak for svarene alle.

Men jeg ville vælge noget andet RAM. Jeg har selv de der Corsair, og jeg kan
ikke køre dem ved 1066MHz (533MHz), og jeg har læst om flere på nettet, som
heller ikke kan.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 10-07-08 08:40

Peter. wrote:

> 64bit æder ressourcer, men det lader til at være fremtiden

Æder 64-bit ressourcer?

> Folk (mig selv inklusiv) kom også med samme udtalelser om XP og de øvrige
> Microsoft-produkter. Men jeg har ikke tænkt mig at skifte til Linux pt.

Jeg skiftede til Linux sidste sommer, da jeg så Vista-monsteret i det
fjerne. Jeg har ikke fortrudt et sekund.

Desuden er mit hardware bedre understøttet i Linux end i XP

Jesper Poulsen