MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
64 bit vista eller tilbage til 32 bit vist~
Fra : Ukendt

Dato : 07-07-08 12:43

Hej

Jeg har nu kørt Vista 64 bit i et stykke tid og den kører rigtigt godt. Jeg
har 4 gb ram i min pc.
Nu er spørgsmålet om jeg skal tilbage til Vista 32 bit. Jeg opdagede den
gang jeg kørte med Vista 32 bit at efter sp1 blev installeret kunne 32 bit
se alle mine 4 gb ram.
Men kan 32 bit, så håndtere alle 4 gb?

Mvh Poul

Fra : PA

Dato : 07-07-08 16:19

"Poul Johannsen" <poul_jo(at)privat(dot)dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gang jeg kørte med Vista 32 bit at efter sp1 blev installeret kunne 32 bit

Du skriver at 64 bit vista kører rigtit godt,
Hvorfor vil du så gå tilbage til 32 bit?
64 bit vista håndtere 4 GB ram bedre end 32 bit vista.

MVH Per

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-08 20:29

Hej

> Jeg synes det er et underligt spørsmål.
> Du skriver at 64 bit vista kører rigtit godt,
> Hvorfor vil du så gå tilbage til 32 bit?

Jeg skrev ikke at jeg vil tilbage til 32 bit men om der var en grund til at
vender tilbage til 32 bit.
Jeg har prøvet at kører et program men det vil ikke kører på 64 bit. Kan
ikke husker hvad programet hedder.

> 64 bit vista håndtere 4 GB ram bedre end 32 bit vista.

Ja det ved jeg.

Mvh Poul

Fra : Jørgen M. Jørgensen

Dato : 08-07-08 09:30

Poul Johannsen har bragt dette til verden:
> [...]
> vender tilbage til 32 bit.
> Jeg har prøvet at kører et program men det vil ikke kører på 64 bit. Kan

Så du overvejer at vende tilbage til 32 bit pga et program du end ikke
husker hvad hedder... hvilket indikerer at det er et program du ikke
har særlig brug for?? Virker lidt forvirrende
...::JMJ::..

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-08 09:36

Hej

> Så du overvejer at vende tilbage til 32 bit pga et program du end ikke
> husker hvad hedder... hvilket indikerer at det er et program du ikke
> har særlig brug for?? Virker lidt forvirrende

Jeg vil da helt bliver ved 64 bit, da selv steam med alle mine spil kører
perfekt i 64 bit.

Mvh Poul

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 07-07-08 21:00

Når 64bit kører fint kan jeg ikke se hvorfor du skulle ville gå
tilbage til 32bit.
Desuden er det kun en kosmetisk rettelse der er lavet så alle 4GB RAM
rapporteres. Begrænsning på 3GB ligger i de fleste Motherboards (Ikke
MB til servere) og har intet med OS at gøre.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Jens

Dato : 08-07-08 18:49

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i meddelelsen

> Begrænsning på 3GB ligger i de fleste Motherboards (Ikke
> MB til servere) og har intet med OS at gøre.

Øh ?
Begrænsning ligger da netop i 32 bit Windows OS....
Prøv at læse her og mange andre steder på nettet:
http://www.codinghorror.com/blog/archives/000811.html

Jens

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 10-07-08 01:44

Læg mærke til at jeg skrev om begrænsning med 3GB. 4GB begrænsningen i
WIN32 er velkendt.
Hvis du havde læst den side du linkede til havde du set det samme
beskrevet der (blot i detaljer).

Regards Jens Peter Karlsen.