Undervisningens historie - med link!
Fra : Erling Dujardin

Dato : 07-07-08 23:12

Jeg er efterhånden blevet klar over, at linkadressen til det tidligere
indlæg er for lang. Linket virker kun over én linje i konferencen.
Den besværlige måde er derfor: kopiér de to dele over i en browser ved
siden af hinanden.
http://www.genealogi-kbh.dk/dokumenter/
Slaegtsforskerdag%202008%20bladet.pdf

Alternativt denne indgang:
http://www.genealogi-kbh.dk/aktiviteter/slaedag.htm, hvorfra man kan
gå videre.
Jeg har vist fået ødelagt diverse tråde ved at slette i det
oprindelige: Her resuméet af det oprindelige indlæg uden linket:

Lige siden 1814 har alle danske børn modtaget skoleundervisning i
hvert fald i almueskolen - eller har de nu også det? I starten
kæmpede forældrene imod. De hævdede deres "ejerskab" til deres egne
børn, og det samme gjaldt de steder, hvor børnene var i pleje eller
arbejde.
Alligevel udgør skolearkivalierne en vigtig kilde - alle vore
forfædre har siden da været i kontakt med skolevæsenet, og også en del
forfædre før 1814. Faktisk kan man føre skoleundervisningen 300 år
tilbage, og dét er temaet for en hel
slægtsforskerdag, som afholdes i København den 25. oktober 2008.
Arrangør er Slægtshistorisk Forening for Storkøbenhavn, på hvis
hjemmeside man da også kan læse om hele arrangementet og eventuelt
tilmelde sig inden 1. september.

Hvis man i tilgift vil nå at besøge Dansk Skolemuseum i København
forinden, er det ved at være sidste chance. Museet lukker 1. august,
altså inden foredragene!

Erling Dujardin

Fra : Arne Feldborg

Dato : 07-07-08 23:23

Erling Dujardin <fam.dujardin@image.dk> skrev 07 Jul 2008 22:11:49 GMT

>Jeg er efterhånden blevet klar over, at linkadressen til det tidligere
>indlæg er for lang. Linket virker kun over én linje i konferencen.

Det er nu ikke rigtig. Det er fordi linket er blevet liniedelt i dit
program før afsendelsen.
Sådan:
http://www.genealogi-kbh.dk/dokumenter/Slaegtsforskerdag%202008%20bladet.pdf

--