Slette smsér og hente dem frem på pc'en
Fra : bj

Dato : 06-07-08 22:35

Hej

Hvordan sletter man sms'er fra sin mobil så de aldrig kan hentes frem igen
via en computer? Kan man det?

Og hvor og hvordan henter man dem frem hvis man kan det?

Min bror spurgte mig for vi har et væddemål, om jeg har lovet ham XXXXXXX.
Det vil jeg gerne have klarhed over og håber at kunne hente min sendte sms
eller eller hente den via hans telf.

Det er begge nokia mobiler - min en 6300, ved ikke hvad min brors hedder.

derefter vil jeg gerne kunne lære at slette mine sms for altid på min mobil
i tilfælde at ville sølge den måske.

kan nogen hjælpe?

På forhån tak
mvh¨
bj

Fra : Per

Dato : 07-07-08 17:45

bj wrote:
> [...]
> derefter vil jeg gerne kunne lære at slette mine sms for altid på min
> mobil i tilfælde at ville sølge den måske.

Du skal have fat i et 3. parts stykke software der kan overskrive sms´erne
gentagne gange for at være sikker på, at de ikke kan gendannes.

Det er ligesom med filer på en pc - det er IKKE nok bare at slette dem.

På gamle mobilftelefoner var det lidt lettere at slette sms´er sikkert, da
de ikke blev lagre i telefonen, men kun på sim-kortet.

Kan du indtille til tlf. til kun at gemme sms på simkortet - kan dette være
en løsning.

Her er fx. et program til at gendanne sms.
http://www.download3k.com/System-Utilities/Backup-Restore/Download-Mobile-Phone-Data-Retrieval.html

Jeg har dog intet kendkab til programmet.

Den sikreste måde = ødelæg telefonen fysisk.

Mvh. Per

Fra : bj

Dato : 24-07-08 20:04

Hej Per

tak for svaret. Hmm, ødelægge telefonen er ikke en option. Der er nu heller
ikke noget på den som ikke tåler dagens lys.

Nå, men svaret kan altså hentes frem, men vi har dog droppet væddemålet
efter dit svar.

Tak for svaret

mvh
bj