BUNDKORT - SOLTEK KT600-RL
Fra : Torben Slot

Dato : 07-07-08 15:10

Hej derude...

Skulle der mon være nogen som er i besiddelse af en driver-CD
til et SOLTEK SL-KT600-RL motherboard?? - Jeg er MEGET interesseret i
en evt. kopi af denne CD - gerne i Odense-omr.

Torben

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 07-07-08 17:53

"Torben Slot (slet WJRUI)" <lumby@WJRUIpost7.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> til et SOLTEK SL-KT600-RL motherboard?? - Jeg er MEGET interesseret i
> en evt. kopi af denne CD - gerne i Odense-omr.

Her er en driver til chipset/Windows XP:
http://www.viaarena.com/Driver/via_hyperionpro_v518a.zip
der er iøvrigt en gruppe til bundkort spørgsmål:
dk.edb.hardware.bundkort

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 07-07-08 19:51

"Karl Erik Nielsen" skrev i en meddelelse
der er iøvrigt en gruppe til bundkort spørgsmål:
> dk.edb.hardware.bundkort

Ja - det er korrekt, hvis spørgmålet var formuleret som et spørgsmål om
hvor den kunne dowsnloades.

Men nu var det mere et ønske om at få CD'en - og så vil det rigtige sted
i stedet være:

News:dk.marked.privat.edb.intern

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-08 21:52

Hvad skal du med en driver CD ?
Har din PC opførst sig mærkeligt den seneste tid
og måske endda begyndt at køre/starte mærkeligt ??

Hvis dêt er tilfældet, så vil jeg anbefale dig at åbne
kabinettet, se hvordan kondensatorene ser ud.

Soltek gik nedenom og hjem, bla. fordi deres
komponenter var dårlige. Gælder flertallet
af producenter.
Visse producenter skrev sågar på kassen til bundkortet,
at det var med 'high quality capasitors' og 'japanese capasitors' osv.
fordi det er et kendt problem, at max 2 år, så er det slut.
Især hvis bundkortet har kørt mange timer hver dag.

Så tjeh friskheden på boardet før du begynder at ominstallere.

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-08 23:46

Eque skrev:
> [...]
> fordi det er et kendt problem, at max 2 år, så er det slut.
> Især hvis bundkortet har kørt mange timer hver dag.

Cool.. så er de to maskiner jeg har med Soltek bundkort de rene mirakler
kan jeg forstå.

Steinbjørn

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 08-07-08 08:25

S. Sørensen wrote:

> Cool.. så er de to maskiner jeg har med Soltek bundkort de rene mirakler
> kan jeg forstå.

Sammen med min gaaaamle Soltek-baserede maskine.

Jesper Poulsen

Fra : Mads

Dato : 08-07-08 09:02

On Tue, 08 Jul 2008 09:25:06 +0200, Jesper Poulsen
<nospam@ingensteder.dk> wrote:

>Sammen med min gaaaamle Soltek-baserede maskine.

Ja, jeg har også lavet et par stykker til familien og de knurrer
da også lystigt videre selvom de er mindst 6 - 7 år gamle

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 08-07-08 10:16

"Mads" <> skrev i meddelelsen ...

> Ja, jeg har også lavet et par stykker til familien og de knurrer
> da også lystigt videre selvom de er mindst 6 - 7 år gamle

Her må jeg simpelt hen på banen og berette om min 6-7 år gamle
Soltek maskine som kører fortræffeligt.

mvh
Henning

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-08 20:52

I er blot heldige, så meget kan jeg sige.
Et firma kommer ikke i knibe, blot fordi
et par stykker i danmark har været ovenud heldige.)
No offense, men problematikken VAR til at føle på
og særdeles håndgribeligt.
Det starter næsten altid med, at den genstarter,
eller kører i ring når den startes fra kold.
Er den gennemvarm kan den køre uden problemer,
men med næste start kan den igen gå i ring.
Men nyd jeres veteraner mens tid er.

Fra : J

Dato : 10-07-08 09:02

On Tue, 8 Jul 2008 21:52:06 +0200, "Eque" <-> wrote:

> [...]
>eller kører i ring når den startes fra kold.
>Er den gennemvarm kan den køre uden problemer,
>men med næste start kan den igen gå i ring.

Noget af det værste skrammel jeg har oplevet var ECS K7S5A.
Med en fsb 266 på CPU'en (133) resatte bundkortet jævnligt bios af sig
selv til fsb200 (100).

Men ECS lever da stadig i bedste velgående.

Soltek havde jeg også gode erfaringer med.

Du kan bare installere linux på den KT600. Via chipset er ganske
fremragende der. Prøv f.eks. Mandriva One med et grafikkort med mindst
64 Mb. Så har du 3D compiz desktop på live CD'en !

mvh

John

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-08 20:50

Den endnu ældre model SL-54U5
kunne køre i årevis udenproblemer.
Problemet startede med 65-serien så vidt jeg husker.
Soltek VAR noget skrammel.

Fra : Henning

Dato : 08-07-08 21:10

On Tue, 8 Jul 2008 21:49:32 +0200, "Eque" <-> wrote:

>Den endnu ældre model SL-54U5
>kunne køre i årevis udenproblemer.
>Problemet startede med 65-serien så vidt jeg husker.
>Soltek VAR noget skrammel.

Nu laver Soltek ikke selv deres kondensatorer, de køber samme sted som
Dell, IBM, HP/Compaq o.a. som har haft præcis samme problem i nogle af
deres serier og årgange. Men er man ikke stor nok til at håndtere
disse problemer mister man kunder.

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-08 20:49

Ja !