Sætte X-baggrund
Fra : Lars Stokholm

Dato : 06-07-08 22:26

Hvordan sætter jeg nemmest¹ et baggrundstapet (billede) i X?

Jeg mener Fluxbox' fbsetbg betragter ImageMagicks "display" som en
såkaldt "wallpaper setter", men hvordan man skulle kunne sætte
baggrundstabet med display kan jeg dog ikke lige hitte ud af.

Min Window Manager er OpenBox, men den har svjv ingen sådan funktion.

¹) Med nemmest mener jeg ved installation af færrest muligt programmer
(inkl. afhængigheder). Jeg har dog ImageMagick installeret i forvejen.

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 06-07-08 22:56

søn, 06 07 2008 kl. 23:25 +0200, skrev Lars Stokholm:
> [...]
>
> ¹) Med nemmest mener jeg ved installation af færrest muligt programmer
> (inkl. afhængigheder). Jeg har dog ImageMagick installeret i forvejen.

Jeg ville tro du kunne bruge xsetroot

mere info med man xsetroot

/a

Fra : Lars Stokholm

Dato : 06-07-08 23:09

Andreas Lorensen wrote:

> Jeg ville tro du kunne bruge xsetroot

Det er så vidt jeg kan se ikke muligt med xsetroot. Jeg kan sætte
baggrundsfarver eller såkaldte bitmaps, men ikke billeder, som baggrund.

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 06-07-08 23:15

man, 07 07 2008 kl. 00:08 +0200, skrev Lars Stokholm:

> Det er så vidt jeg kan se ikke muligt med xsetroot. Jeg kan sætte
> baggrundsfarver eller såkaldte bitmaps, men ikke billeder, som baggrund.

bitmap er da billeder - eller har jeg misforstået noget
http://en.wikipedia.org/wiki/Bitmap

/A

Fra : Lars Stokholm

Dato : 07-07-08 16:08

Andreas Lorensen wrote:
> bitmap er da billeder - eller har jeg misforstået noget
> http://en.wikipedia.org/wiki/Bitmap

Nu kan en bitmap mig bekendt være mange forskellige ting - der er ingen
der siger det nødvendigvis skal være det samme som BMP-filformatet. Det
tror jeg da heller ikke det er. Jeg vil skyde på, at det bitmap-format
der er tale om, er det der kaldes XBM:

http://en.wikipedia.org/wiki/X_Bitmap

Det er da et skridt i den rigtige retning, men jeg kunne godt tænke mig
at mit baggrundsbillede blev vist i lidt mere end to farver.

Så jeg er stadigi (næsten) på bar bund.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 07-07-08 17:27

On Sun, 06 Jul 2008 23:25:39 +0200, Lars Stokholm wrote:

> [...]
>
> ¹) Med nemmest mener jeg ved installation af færrest muligt programmer
> (inkl. afhængigheder). Jeg har dog ImageMagick installeret i forvejen.

Har du prøvet metoden som er angivet her:

http://www.linux.com/articles/51567

(Google is your friend. Trust Google.)

Fra : Lars Stokholm

Dato : 11-07-08 22:35

Peter Dalgaard wrote:
> Har du prøvet metoden som er angivet her:
>
> http://www.linux.com/articles/51567
>
> (Google is your friend. Trust Google.)

Nej, det havde jeg ikke. Jeg syntes eller jeg havde søgt nettet tyndt
efter "ImageMagick display background" (og varianter), men du må have
været bedre til det end mig. Tak (det virker). :)

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 07-07-08 17:56

man, 07 07 2008 kl. 17:08 +0200, skrev Lars Stokholm:
> [...]
>
> Det er da et skridt i den rigtige retning, men jeg kunne godt tænke mig
> at mit baggrundsbillede blev vist i lidt mere end to farver.

ja du har jo nok ret.

> Så jeg er stadigi (næsten) på bar bund.

Og jeg gav mit bedste bud, og har ikke mere at byde ind med.

/A

Fra : Kent Friis

Dato : 07-07-08 18:37

Den Sun, 6 Jul 2008 23:25:39 +0200 skrev Lars Stokholm:
> [...]
>
> ¹) Med nemmest mener jeg ved installation af færrest muligt programmer
> (inkl. afhængigheder). Jeg har dog ImageMagick installeret i forvejen.

xv er en mulighed.

Mvh
Kent

.... for katten.