MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Printer og Vista
Fra : Lene Larsen

Dato : 07-07-08 06:24

Jeg har et lille hjemmenetverk bestående af 4 XP maskiner. På den ene er der
sat en printer som er for
bundet med et USB kabel. De 3 andre maskiner printer så ud over netværket
via denne maskine.

Jeg har da jeg oprettede netværket installeret IPX protekollen da fildeling
m.m er nemmere.

Jeg sætter nu en ny Vista maskine på netværket og tilsyneladende er det ikke
muligt at installerer
IPX protekollen på Vista, er det korrekt?

Når vista maskinen søger efter printere på netværket finder den kun en
virtuel printer på en af maskinerne,
men ikke den jeg har på maskine 4, den kan ligemeget hvad jeg gør, ikke se
den.
Hvad er det lige der gør at Vista skal være så vanartet og fustrerende at
have med at gøre..
Nogle her der kan give et prej om hvordan jeg får vista til at printe ud
på/via XP maskinen.?

Mvh.

Lene

Fra : Lars E. P.

Dato : 07-07-08 07:06

Mon, 7 Jul 2008 07:23:30 +0200, skrev "Lene Larsen"
<Lene.M.L@forum.dk> :

> [...]
>have med at gøre..
>Nogle her der kan give et prej om hvordan jeg får vista til at printe ud

Måske er det fordi Vista slet ikke understøtter den pågældende printer
eller kræver en speciel driver. Det kan du formentlig se på
producentens hjemmeside.

Hilsen Lars

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 07-07-08 11:17

Lene Larsen wrote:
> Jeg sætter nu en ny Vista maskine på netværket og tilsyneladende er
> det ikke muligt at installerer
> IPX protekollen på Vista, er det korrekt?

Ifølge nedenstående burde det kunne lade sig gøre for en 32-bit Vista:

http://www.starbase01.com/site/index.php?id=22,87,0,0,1,0

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>