Skjule IP kamera på netværk?
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 06-07-08 08:25

Kan det lade sig gøre at skjule et IP kamera på et netværk? Ligenu er den
vist sammen med computerne på netværket, og klikker man på den, så vises
billedet fra kameraet. Kan den på nogen måde fjernes, så man skal kende IP
adressen for at se kameraet?

På forhånd tak.

--
MVH Thomas
http://www.sjovevarer.dk - cool stuff og fede gaveidéer

Fra : fix

Dato : 06-07-08 09:26

..°o.O Thomas O.o°. wrote:
> [...]
> så vises billedet fra kameraet. Kan den på nogen måde fjernes, så man
> skal kende IP adressen for at se kameraet?

ud fra dit spørgsmål, gætter jeg på at du mener at de er vist i stifinder på
winmaskiner?

har du mulighed for at ændre kameraets navn i opsætningen?
hvis ja, så lad navnet ende på et dollartegn. Så bliver det ikke vist, men
du kan nå det med enten ipadressen eller navnet(inclusiv dollartegnet)

finn

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 06-07-08 09:51

"fix" <fix@faxe.dk> skrev i meddelelsen

> ud fra dit spørgsmål, gætter jeg på at du mener at de er vist i stifinder
> på winmaskiner?

Ja lige præcis.

> har du mulighed for at ændre kameraets navn i opsætningen?
> hvis ja, så lad navnet ende på et dollartegn. Så bliver det ikke vist, men
> du kan nå det med enten ipadressen eller navnet(inclusiv dollartegnet)

Det har jeg desværre ikke mulighed for

Fra : fix

Dato : 06-07-08 09:58

..°o.O Thomas O.o°. wrote:

> Ja lige præcis.

> Det har jeg desværre ikke mulighed for
Undrer mig egentligt! - hvis man har flere kameraer, må man jo så få en
share-konflikt i winprotokollen??

Så er der nok heller ikke et menupunkt, som hedder i retning af LMannounce,
Lanmanager eller lign.
Hvis LanManagerAnnounce (en bit i CIFS(windows)protokollen) slås fra, vil
den også blive skjult.

finn

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 06-07-08 13:19

Jeg kan heller ikke ændre navnet på den PC jeg sidder ved - den siger at $
er ugyldigt i navn.

> Undrer mig egentligt! - hvis man har flere kameraer, må man jo så få en
> share-konflikt i winprotokollen??

Jeg kan sætte flere kameraer på, og softwaren understøtter det også. Det ser
ud til, at den bare skelner dem på IP numre.

> Så er der nok heller ikke et menupunkt, som hedder i retning af
> LMannounce, Lanmanager eller lign.

Nej

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-08 14:58

Hvad med at skille dit netværk i to.

To routere den ene til pc'er og den anden til cam
1 router koster jo ikke alverden idag.

Men hvorfor skjule dem du skal alligevel offentligøre hvis der er cam
overvågning.

PS hvilke cams bruger du, jeg leder selv efter 6-7 gode ip cams til en
god pris (billig)

Hilsen

Brian

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 06-07-08 16:39

"brian" skrev i meddelelsen
> Hvad med at skille dit netværk i to.
>
> To routere den ene til pc'er og den anden til cam
> 1 router koster jo ikke alverden idag.

Den overvejede jeg også.

> Men hvorfor skjule dem du skal alligevel offentligøre hvis der er cam
> overvågning.

Gælder det også på privat grund? Der forsvinder på mystisk vis agurker fra
vores drivhus

> PS hvilke cams bruger du, jeg leder selv efter 6-7 gode ip cams til en
> god pris (billig)

Det er en Trendnet TV-ip201w.

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-08 18:06

On Sun, 6 Jul 2008 17:39:19 +0200, .°o.O Thomas O.o°.
<flash4@it.invalid> wrote:

>"brian" skrev i meddelelsen

>Den overvejede jeg også.

>Gælder det også på privat grund? Der forsvinder på mystisk vis agurker fra
>vores drivhus

>Det er en Trendnet TV-ip201w.

Du siger privat grund men så må det jo være en fra hustanden for
internettet er vel ikke delt med andre. (Det er det jo nok)

Jeg skal ikke kunne sige om man må optage hvadsomhelst på privat grund
uden at skilte med det.

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 06-07-08 19:01

"brian" skrev i meddelelsen

> Du siger privat grund men så må det jo være en fra hustanden for
> internettet er vel ikke delt med andre. (Det er det jo nok)

Det tror jeg nu ikke det er, det er nok nærmere en nabo - agurkerne i
drivhuset har ikke eget internet ...

> Jeg skal ikke kunne sige om man må optage hvadsomhelst på privat grund
> uden at skilte med det.

Jeg kan jo lægge en lille seddel dernede

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-08 19:21

On Sun, 6 Jul 2008 20:00:39 +0200, .°o.O Thomas O.o°.
<flash4@it.invalid> wrote:

>"brian" skrev i meddelelsen

>Det tror jeg nu ikke det er, det er nok nærmere en nabo - agurkerne i
>drivhuset har ikke eget internet ...

>Jeg kan jo lægge en lille seddel dernede

Så er det bare mig der ikke kan forstå hvorfor du vil skjule kam på
netværk siden det kun er hustanden der har adgang til cam. Men lad det
nu ligge det er jo sagen irrelevant bare du får løst din opgave.

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 06-07-08 22:17

"brian" skrev i meddelelsen
> [...]
> netværk siden det kun er hustanden der har adgang til cam. Men lad det
> nu ligge det er jo sagen irrelevant bare du får løst din opgave.

Problemet løst - med en firmware opgradering er der nu mulighed for at sætte
login på adgang.

Fra : fix

Dato : 07-07-08 06:47

..°o.O Thomas O.o°. wrote:
> "brian" skrev i meddelelsen
>
> Problemet løst - med en firmware opgradering er der nu mulighed for
> at sætte login på adgang.
Så er der jo kommet styr på agurkernes privatliv

finn

Fra : Max

Dato : 07-07-08 07:36

Hej Finn

> Så er der jo kommet styr på agurkernes privatliv

Nej, de har intet privatliv mere :(

--
Mvh Max

Fra : brian

Dato : 07-07-08 09:11

On Mon, 7 Jul 2008 08:36:23 +0200, "Max"
<max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej Finn

>Nej, de har intet privatliv mere :(

Hvem ved måske det er naboens 18 årige smukke blondine der har brug
for en agurk