Er flash godt til hjemmeside?
Fra : Basilisken

Dato : 07-07-08 01:50

Hej.
Når der ikke skal bruges hverken film eller animationer på en hjemmeside,
kan det så alligevel være en fordel at lave den med flash?
Mange venlige hilsener

Fra : Sune Storgaard

Dato : 07-07-08 09:05

"Basilisken" <basilisken@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej.
> Når der ikke skal bruges hverken film eller animationer på en hjemmeside,
> kan det så alligevel være en fordel at lave den med flash?

Jeg synes du skal læse den 282 siders eula først
http://www.adobe.com/products/eulas/pdfs/Reader_Player_WWEULA-Combined-20060724_1430.pdf
- som de der skal bruge siden er tvunget til at acceptere.

Dernæst overveje hvad folk som ikke har flash installeret, skal stille op
med din hjemmeside.

Flash kan SE vældig smart ud, men der er en lang række ulemper ved det.
Kræver et 3 parts plugin som ikke findes til alle platform, og iøvrigt udgør
en sikkerheds risiko.
Det kan være svært/umuligt at linke til en underside i flash

Kan det laves på andre måder end flash , så gør det.

Fra : Basilisken

Dato : 08-07-08 01:13

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.invaliDK> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det kan være svært/umuligt at linke til en underside i flash
>
> Kan det laves på andre måder end flash , så gør det.

Hej Sune.
Tak for dit gode svar. Jeg vil også helst undgå flash.

Jeg er overrasket over den publikation, du giver linket til, for den er jo
ikke 282 sider med forskellige advarsler mod flash. Der er mange flotte
alfabeter, jeg ikke har lært, men de fortæller nok det samme som det, der
til sidst står på engelsk og på svensk.
Mange venlige hilsener