Firefox 3 + Danskebank nye login
Fra : webodin@gmail.com

Dato : 06-07-08 06:14

Hej

Kører med Ubuntu 8.04 + firefox 3 + installerede også sun-java6-jre og
(plugin), og kan ikke logge ind på DanskeBank.
Efter at DanskeBank har lavet en 2 trins log ind , kan man ikke logge
ind som før, med 1 trins log ind.det kunne godt være det at man har
gjort det mere sikkert men man har ikke gjort det bedre for brugeren,
og specielt ikke for linux brugere. jeg er så træt at man prioritere
bill gates monopolismen.
nå tilbage til problemet,
Der findes 2 stadier til at logge ind, 1-ste er; man logger ind med
brugernavn og en selv vælgt kode, den stadie går findt igennem, så
kommer man ind til 2 stadie hvor man skal igen logge ind, og der vises
ingen java-box, det er som om java er ikke slået til, og dermed kan
man ikke logge ind på DanskeNetbank, er der nogen som løb ind i det
samme problem, og er kommet frem til Løsning.

på forhånd tak

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 06-07-08 14:42

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 06-07-08 15:42

Michael Rasmussen wrote:

> Installer java5 plugin; det virker.

Der er tilsyneladende et problem med jre6.
Da jeg for efterhånden nogen tid siden installerede Mandriva 2008
undrede det mig at jre ikke bare blev installeret, og at heller ikke
kunne finde nogen pakke med jre. Jeg hentede så jre6 fra SUN, men den
virkede ikke til Nordea netbank; der kunne ikke logges ind, det gik i
stå ved load af login-applet.
Jeg fandt så ud af at Mandriva havde splittet den originale SUN file op
i flere: en pakke med runtime-environment (.jar filerne), en med
plugin-filerne (.so) og vist nok nogle flere, men de fulgte bare med som
'det tynde øl' ved installattion af SUN-pakken.
Det er Java(TM) Plug-in 1.6.0_06, og så virker login til Nordea.

Jørgen Heesche
mailto:heesche@webspeed.dk

Fra : webodin@gmail.com

Dato : 08-07-08 15:41

On 6 Jul., 16:41, Jørgen Heesche <hees...@webspeed.dk> wrote:

> [...]
> 'det tynde øl' ved installattion af SUN-pakken.
> Det er Java(TM) Plug-in 1.6.0_06, og så virker login til Nordea.

Hej igen

Det virkede, det havde jeg ikke regnet med at
på den nye Ubuntu 8.04
installation af sun-Java6 + sun-Java6Jre vil være så dårlig i forhold
til Java5
så jeg skyndte mig at afinstalle Java6
og ind med Java5 og Java5Jre

jeg er så glad at endeligt kunne jeg bruge danske bank igen,
selv om jeg er ikke så stor tilhænger af den, pga dårlig kunde
service.

endnu engang
mange tak for hjælpen
Java 5, den rykker... hehe

Morten Holmensen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-07-08 23:00

Fra : webodin@gmail.com

Dato : 09-07-08 07:52

On Jul 9, 12:00 am, Michael Rasmussen <m...@miras.org> wrote:

> Fejlen har intet med hverken Ubuntu eller Java at gøre; det er
> udelukkende Danske Netbank, der har et problem med Java6.
>
> --
> Hilsen/Regards
> Michael Rasmussenhttp://keyserver.veridis.com:11371/pks/lookup?op=get&search=0xE3E80917
> A computer is like air conditioning: it becomes useless when you open
> windows.
>
>  signature.asc
> 1KDownload

-----

det kunne godt være du har ret...
men jeg forstår ikke dette..
i UBUNTU virkede ikke med Java6
men det virker i WINDOWS med Java6

men det er rigtigt det er ikke problemet hus Ubuntu
fejlen ligger hos DanskeBank...

helt enig

Hilsen
Morten Holmensen