Joomla til Mipselbaseret Debian
Fra : fix

Dato : 06-07-08 12:08

Hvor finder man sådan pakke?

Joomla er angiveligt programmeret i PHP, men betyder det at produktet er
hardwarespecifikt?

altså er det kompileret til binært eller er det en samling scripts som
fortolkes?

finn

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 06-07-08 12:27

søn, 06 07 2008 kl. 13:07 +0200, skrev fix:
> Hvor finder man sdan pakke?
>
> Joomla er angiveligt programmeret i PHP, men betyder det at produktet er
> hardwarespecifikt?
>
> alts er det kompileret til binrt eller er det en samling scripts som
> fortolkes?

php er et script sprog der fortolkes på serveren.

/A

Fra : fix

Dato : 06-07-08 12:36

Andreas Lorensen wrote:

> php er et script sprog der fortolkes på serveren.
>
> /A

tak.
Jeg "fortolker" svaret således, at jeg burde kunne få en debian
Jomlapakke til at køre på min mip-deb, som har både Perl/PHP og MySQL
kørende ??

finn

Fra : Michael Zedeler

Dato : 06-07-08 20:20

fix wrote:

> tak.
> Jeg "fortolker" svaret således, at jeg burde kunne få en debian
> Jomlapakke til at køre på min mip-deb, som har både Perl/PHP og MySQL
> kørende ??

Debians pakkesystem vil slet ikke lade dig installere noget, der ikke
kører på den arkitektur, du nu har. Så med andre ord: hvis du kan få lov
at installere pakken, er alt med meget stor sandsynlighed helt iorden.

Mvh. Michael.

Fra : Sune Vuorela

Dato : 06-07-08 20:31

On 2008-07-06, Michael Zedeler <michael@zedeler.dk> wrote:
> Debians pakkesystem vil slet ikke lade dig installere noget, der ikke
> kører på den arkitektur, du nu har.

dpkg --force-architecture ? ;)

(men det er nok ikke så relevant for spørgeren i dette tilfælde)

/Sune

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 06-07-08 12:49

søn, 06 07 2008 kl. 13:36 +0200, skrev fix:
> Jeg "fortolker" svaret sledes, at jeg burde kunne f en debian
> Jomlapakke til at kre p min mip-deb, som har bde Perl/PHP og MySQL
> krende ??

Ja det vil jeg mene. Og hvis der ikke er en debianpakke, kan du nok
installere direkte fra joomla.

/A