Download manager
Fra : Jacob Larsen

Dato : 06-07-08 09:21

Hej

En af de vigtigste grunde til at jeg stadig booter min maskine i Windows
engang imellem er at jeg ikke rigtigt har kunnet finde en god download
manager. I Windows plejer jeg at bruge FDM
(http://www.freedownloadmanager.org/), så det er lignende features jeg
efterlyser i en erstatning til Linux. Hovedpunkterne jeg kigger efter er:
- Segmenteret download (sidder på fiber, men er langt væk hjemmefra)
- Username/password cache
- Fang det rigtige filnavn (og ikke download.php eller lignende)
- Fornuftig kø-struktur (1-2 aktive ad gangen, og auto-start)

Hvad er erfaringerne her fra gruppen mht. forskellige download managers
i Linux?

/Jacob

Fra : Allan Willems Joerge~

Dato : 06-07-08 12:26

Jacob Larsen <someone@somewhere.net> wrote:

> [...]
> - Fang det rigtige filnavn (og ikke download.php eller lignende)
> - Fornuftig kø-struktur (1-2 aktive ad gangen, og auto-start)

Jeg har selv længe brugt DownThemAll! - en addon til Firefox. Den rammer
vist fint de ting du efterlyser.

Allan Willems Joergensen, OnDemand: http://www.nowhere.dk

"I think its plausible that someone would think you're hot." - Mulder

Fra : Jacob Larsen

Dato : 07-07-08 14:14

Allan Willems Joergensen wrote:
> Jeg har selv længe brugt DownThemAll! - en addon til Firefox. Den rammer
> vist fint de ting du efterlyser.

Jeg har rodet lidt med den, men den virker ikke særlig pålidelig. Den
har nogle problemer med at detecte resumability, og jeg er heller ikke
så glad ved den måde den håndterede at jeg slog X ned. Er der nogen her,
der kender andre programmer? Jeg kan godt lide idéen med et firefox plugin.

/Jacob

Fra : Lars Madsen

Dato : 07-07-08 14:45

Jacob Larsen wrote:

> [...]
> der kender andre programmer? Jeg kan godt lide idéen med et firefox plugin.

jeg plejer at anvende flashgot extension op mod KGet.

Det virker fint for mig. Ved dog ikke om den lever op til alle dine krav.

--

/daleif (remove RTFSIGNATURE from email address)

LaTeX FAQ: http://www.tex.ac.uk/faq
LaTeX book: http://www.imf.au.dk/system/latex/bog/ (in Danish)
Remember to post minimal examples, see URL below
http://www.tex.ac.uk/cgi-bin/texfaq2html?label=minxampl
http://www.minimalbeispiel.de/mini-en.html

Fra : Jacob Larsen

Dato : 07-07-08 15:25

Lars Madsen wrote:
> jeg plejer at anvende flashgot extension op mod KGet.
>
> Det virker fint for mig. Ved dog ikke om den lever op til alle dine krav.

Tak for det. Det vil jeg da prøve. Jeg sidder pt. og roder med flashgot,
og kget er vel efterhånden det eneste jeg ikke har prøvet fra listen
over supporterede linux programmer. I teorien burde d4x og wxdownloader
fast burde virke, men jeg kan ikke få dem til at virke ordentligt i
forbindelse med resume og sådan noget, hvilket i forlængelse giver
manglende segmentering.

/Jacob

Fra : Jacob Larsen

Dato : 07-07-08 15:39

Lars Madsen wrote:
> jeg plejer at anvende flashgot extension op mod KGet.
>
> Det virker fint for mig. Ved dog ikke om den lever op til alle dine krav.

Hmm. Den faldt desværre også. Der er noget der ikke helt kan finde ud af
det download script de bruger et af de steder jeg bruger mest. Kan være
jeg skal have gang i noget packet capture og en protocol analyzer og
sammenligne hvad der bliver gjort forskelligt.

/Jacob

Fra : Lars Madsen

Dato : 07-07-08 16:05

Jacob Larsen wrote:

> [...]
> jeg skal have gang i noget packet capture og en protocol analyzer og
> sammenligne hvad der bliver gjort forskelligt.

Hvad er det for et site du downloader fra, jeg plejer ikke at have noget
problemer med at bede KGet om at hente videre på en URL

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 08-07-08 01:03

Jacob Larsen wrote:

> Hvad er erfaringerne her fra gruppen mht. forskellige download managers
> i Linux?

Jeg har en overgang brugt d4x (Downloader for X) under Ubuntu. Det er et
stykke tid siden og husker ikke helt om dens features svarer til dine
forventninger. Den er direkte installerbar via Synaptic/apt-get under
Ubuntu-baserede systemer.