MS Windows
briani 27239
Restarter fra dvale !?!
Fra : Adam Gade Ellesøe

Dato : 06-07-08 17:02

Dette er et super irriterende problem, brugte dvale funktionen meget (pga
min pc ikke er lige til at komme til og at jeg derved kunne tænde den vha
tastatur og mus).

Men efter jeg installerede 1GB ram mere (nu 2GB ialt) bliver den ved med at
restarte efter at være gået i dvale... og jeg er ved at blive sindsyg...
Har googlet lidt om problemet men uden at finden noget jeg kunne bruge.

Jeg bruger en fuldt opdateret win XP pro

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 06-07-08 17:26

"Adam Gade Ellesøe" <adam_ellesoe@hotmail.com> wrote in

> [...]
> blive sindsyg... Har googlet lidt om problemet men uden at
> finden noget jeg kunne bruge.
>
> Jeg bruger en fuldt opdateret win XP pro

Dvale? Mener du ikke standby?

http://forum.fpn.dk/forum_posts.asp?F=digital&TID=32

Du kunne evt bruge WOL hvis netkortet understøtter det.

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 06-07-08 17:41

Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote in

<snip>

> Du kunne evt bruge WOL hvis netkortet understøtter det.

Eller check om din BIOS understøtter tænd fra tastatur.

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : Adam Gade Ellesøe

Dato : 07-07-08 18:54

Har faktisk brugt tænd fra tastatur, men det virker kun via ps2 og nu er jeg
så skiftet til et usb tastatur, så det virker ikke mere.

Nej der er sjovt nok kun dvale og IKKE standby der restarter. Da jeg isatte
de ekstra ram flyttede jeg også jumperen således at der ikke mere er strøm
på ps2/usb (da jeg jo ikke mere kunne starte vha tastatur) kunne det være
derfor??

Har aldrig brugt WOL, men det kræver jo at jeg først tænder en anden comp og
så bliver det lige pludeselig meget besværligt.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 07-07-08 20:23

> Har faktisk brugt tænd fra tastatur, men det virker kun via ps2 og
> nu er jeg så skiftet til et usb tastatur, så det virker ikke mere.

Hmm! Mit MB's BIOS har osse USB Port Wake Up Control. Foruden PS2KB
og PS2MS S3/S4/S5 hotkey.

Results 1 - 10 of about 235 for "USB Port Wake Up Control"

Results 1 - 10 of about 428 for PS2KB S3/S4/S5

> [...]
> jeg isatte de ekstra ram flyttede jeg også jumperen således at der
> ikke mere er strøm på ps2/usb (da jeg jo ikke mere kunne starte

Det er vel en mulighed at afprøve? Har du checket i BIOS hjælpen om
hvad der skulle ske ved at flytte jumperen?

> Har aldrig brugt WOL, men det kræver jo at jeg først tænder en
> anden comp og så bliver det lige pludeselig meget besværligt.

Eller din mobiltelefon? Hvis den kan gå på nettet. Du kunne osse
sætte et modem til PCen og slå Wake om modem ring til i BIOS.

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : Adam Gade Ellesøe

Dato : 08-07-08 08:42

> Hmm! Mit MB's BIOS har osse USB Port Wake Up Control. Foruden PS2KB
> og PS2MS S3/S4/S5 hotkey.
>
> Results 1 - 10 of about 235 for "USB Port Wake Up Control"
>
> Results 1 - 10 of about 428 for PS2KB S3/S4/S5

Øhh... Jeg har et asus 775 dual VSTA. Tror problemet med USB ligger i at der
er tale om trådløst tastatur...

> Det er vel en mulighed at afprøve? Har du checket i BIOS hjælpen om
> hvad der skulle ske ved at flytte jumperen?
Tja, det må jeg vel prøve, min pc er bare ikke lige til at komme til....
Jumperen afgører om der er strøm på USB/ps2 når pc'en er slukket, hvilket må
være en forudsætning for at man kan tænde den vha tastatur

> Eller din mobiltelefon? Hvis den kan gå på nettet. Du kunne osse
> sætte et modem til PCen og slå Wake om modem ring til i BIOS.
Jeg har en nokia 6300i med WLAN, tror du man kan starte via WLAN fra nokiaen
direkte?? og hvordan??

Adam

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 08-07-08 12:47

"Adam Gade Ellesøe" <adam_ellesoe@hotmail.com> wrote:

snip 8>= ---

> Jeg har en nokia 6300i med WLAN, tror du man kan starte via WLAN
> fra nokiaen direkte?? og hvordan??

Helt bestmt. Har din mobil browser? Så kunne du anvende en router,
f.eks som den Aldi solgte for ikke så længe siden - for 199,- kr. Den
har indbygget WOL funktion.

Eller sende en "magic packet" ud på dit LAN fra din mobil.

I begge tilfælde kræver det selvfølgelig at der er trådløs access
point/router på dit LAN.

Results 1 - 10 of about 71,300 for WOL from mobile telephone

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : Adam Gade Ellesøe

Dato : 08-07-08 14:24

> [...]
>
> Eller sende en "magic packet" ud på dit LAN fra din mobil.
>
> I begge tilfælde kræver det selvfølgelig at der er trådløs access

Det må blive en anden dag lige nu vil jeg gerne have min dvale funktion
til at virke først. Kunne forstå da jeg googlede om problemet at der har
været problemer med dvale (hibernate) når folk havde mere end 1 GB ram og
jeg har forsøgt at hente en opdatering der skulle løse problemet
(WindowsXP-KB909095-x86-DAN) men den er for gammel.
Så jeg troede derfor at det var en software fejl på maskiner med mere end 1
GB ram.

> Results 1 - 10 of about 71,300 for WOL from mobile telephone
Hvad mener du med: Results 1 - 10 of about 71,300 for WOL from mobile
telephone

---Adam

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 08-07-08 17:18

"Adam Gade Ellesøe" <adam_ellesoe@hotmail.com> wrote in

snip 8>= ---

> [...]
> men den er for gammel. Så jeg troede derfor at det var en
> software fejl på maskiner med mere end 1 GB ram.

Den handler osse om, at computeren *ikke* vil gå i dvale.

> Hvad mener du med: Results 1 - 10 of about 71,300 for WOL from
> mobile telephone

Bare lidt inspiration til at google med.

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : Adam Gade Ellesøe

Dato : 08-07-08 17:28

> Den handler osse om, at computeren *ikke* vil gå i dvale.
Men det er jo det der er mit problem fordi at det jo HAR virket, så derfor
regner/håber jeg på at her er tale om et software problem der kan løses uden
at jeg skal grave pc frem...

MVH Adam

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 08-07-08 17:57

> Men det er jo det der er mit problem fordi at det jo HAR virket,
> så derfor regner/håber jeg på at her er tale om et software
> problem der kan løses uden at jeg skal grave pc frem...

Jeg har opfattet det du beskrev sådan, at computeren går i dvale og så
starter igen med det same. Men hvis du får osse den same melding som
beskrevet i MS KB-dokument, hvorfor løser patchen så ikke problemet?

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : Adam Gade Ellesøe

Dato : 08-07-08 18:34

> Jeg har opfattet det du beskrev sådan, at computeren går i dvale og så
> starter igen med det same.

Det er også korrekt.

>Men hvis du får osse den same melding som
> beskrevet i MS KB-dokument, hvorfor løser patchen så ikke problemet?

Nej jeg får ingen fejlmelding, men jeg læste at en der havde haft samme
problem som mig havde brugt patchen og at dette havde løst problemet.

Har forsøgt at installere patchen men jeg får at vide at jeg har en nyere
version installeret... så det er en no go