3's EazyInternet
Fra : Per R.

Dato : 06-07-08 13:10

Hej,

Jeg overvejer at skifte til 3's EazyInternet som afløsning til mit
kabelmodem.

Jeg har dog nogle overvejelser, som jeg ikke lige har kunnet finde svar på,
på deres hjemmeside.

1. Tilbyder de en newsserver?

2. De skriver at man ikke må overskride 10 GB pr. måned, men at man ikke
blive pålagt at betale ekstra hvis man alligevel gør. Hvad er jeres
oplevelse af denne lidt kryptiske regel?

3. Er det brugbart til at spille online, f.eks. World of Warcraft?

4. Jeg overvejer at købe Huawei E960 routeren. Er det nogen der har nogen
erfaring med denne router?

Det kunne være mere interessant at høre fra brugere end fra 3 selv

mvh
Per R.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-07-08 13:21

Per R. skrev:

> 2. De skriver at man ikke må overskride 10 GB pr. måned, men at man ikke
> blive pålagt at betale ekstra hvis man alligevel gør. Hvad er jeres
> oplevelse af denne lidt kryptiske regel?

Telmore skrier noget lignende. Jeg opfatter det som reelt og en
væsentlig bedre formulering end "fri trafik" som ingen har i
praksis.

Med grænsen har de fortalt kunden hvad de højst forventer at man
bruger, og så lægger de op til en samtale om hvordan det ordnes
hvis en kunde skulle have et højere forbrug. De forsikrer blot at
man ikke pludselig får lukket sin forbindelse selv om grænsen
overskrides.

--
Bertel

Fra : Jesper Lund

Dato : 06-07-08 13:44

Bertel Lund Hansen wrote:

> Telmore skrier noget lignende. Jeg opfatter det som reelt og en
> væsentlig bedre formulering end "fri trafik" som ingen har i praksis.

Øh? Stort set alle ADSL kunder i Danmark har da fri trafik, for det
reklamerer deres udbyder med.

> [...]
> skulle have et højere forbrug. De forsikrer blot at man ikke pludselig
> får lukket sin forbindelse selv om grænsen overskrides.

Det ærlige produkt ville sige 10 GB forudbetalt, og derefter xx øre per
MB. Men så kunne det nok ikke markedsføres som "frit forbrug". Det burde
også hedde "frit forbrug op til 10 GB".

P.S. Man skal i hvert fald huske at bruge Firefox med AddBlockPlus, hvis
man er underlagt en begrænsning på 10 GB...

--
Jesper Lund

Fra : Chano Andersen

Dato : 06-07-08 14:32

Per R. wrote:
> 1. Tilbyder de en newsserver?

Lige den er jeg ikke helt sikker på, men tror ikke du skal regne med de
gør det.

> 2. De skriver at man ikke må overskride 10 GB pr. måned, men at man
> ikke blive pålagt at betale ekstra hvis man alligevel gør. Hvad er jeres
> oplevelse af denne lidt kryptiske regel?

Vi har et abonnement fra 3 i firmaet jeg arbejder hos, og jeg lånte det
med en weekend, hvor jeg nåede lidt over de 10 GB, det har vi intet hørt
for, men mit gæt er at de nok bare mener, at de ikke forventer
gennemsnits brugeren ryger over 10 GB, og hvis man gør alligevel, så
forbeholder de sig ret til at lukke abonnementet,

> 3. Er det brugbart til at spille online, f.eks. World of Warcraft?

Den normale pingtid på 3's løsning er normalt et stykke over hvad du har
på ADSL/Kabelmodem. Du skal nok forvente ping tider der ligger mellem
150 og 300 ms. (Målt med almindelig ping kommando, som normalt er LAVERE
end når man måler med et spils måle metode)

> 4. Jeg overvejer at købe Huawei E960 routeren. Er det nogen der har
> nogen erfaring med denne router?

Jeg har tidligere i denne (Eller en anden) gruppe læst at den skulle
være dårligere til at fange signalet end f.eks. E270 modemmet. Men prøv
det, hvis den fucker er der jo de 14 dages fortrydelse.

- Chano Andersen.

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 06-07-08 17:47

> 1. Tilbyder de en newsserver?

3 er - mig bekendt - den eneste udbyder af mobilt bredbånd der ikke tilbyder
adgang til et sådan, Sunsite m.fl. er dog naturligvis som altid åbne
alternativer

> 2. De skriver at man ikke må overskride 10 GB pr. måned, men at man ikke
> blive pålagt at betale ekstra hvis man alligevel gør. Hvad er jeres
> oplevelse af denne lidt kryptiske regel?

Jeg har set serviceprovidere som M1 og Comx der skriver at de opkræver pr.
MB for forbrug ud over 10GB, men jeg har aldrig hørt at nogle af
netoperatørerne selv skulle have håndhævet denne grænse særlig hårdt hidtil.

> 3. Er det brugbart til at spille online, f.eks. World of Warcraft?

Jeg mener tidligere i denne (eller tilsvarende) gruppe at have læst om en
kunde der spillede uden problemer, men som andre nævner er ping-tiden
væsentlig højere på mobilt bredbånd end via. kabel.

> 4. Jeg overvejer at købe Huawei E960 routeren. Er det nogen der har nogen
> erfaring med denne router?

Pas.

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk

Fra : michael

Dato : 06-07-08 20:58

Per R. skrev:
> [...]
> kabelmodem.
>
> Jeg har dog nogle overvejelser, som jeg ikke lige har kunnet finde svar

Hej!

Jeg har haft mobilt bredbånd gennem 3 i 7 måneder nu og kan bestemt
anbefale det. Har kun en enkelt gang oplevet at det var nede et øjeblik.

> 1. Tilbyder de en newsserver?

Nej. Men du kan eks. bruge denne her: aioe.cjb.net. Den virker
betydeligt bedre end TDCs gjorde, da jeg havde ADSL hos dem.

> 2. De skriver at man ikke må overskride 10 GB pr. måned, men at man
> ikke blive pålagt at betale ekstra hvis man alligevel gør. Hvad er jeres
> oplevelse af denne lidt kryptiske regel?

Det har ikke været et problem hos mig. Jeg har flere måneder været oppe
på det dobbelte og jeg har ikke hørt noget.

> 3. Er det brugbart til at spille online, f.eks. World of Warcraft?

Det ved jeg ikke. Har ikke spillet online med det. Men min 7,2 Mbit/sek
linje kører rigtig hurtigt.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 08-07-08 14:08

"Per R." <xxx@xxx.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kabelmodem.
>
> Jeg har dog nogle overvejelser, som jeg ikke lige har kunnet finde svar

Jeg ville aldrig skifte det ud til at være min primære forbindelse - det er
latency for høj til.
Det er fint nok når man er ude i marken og lige skal koble op til en kunde.
Men til hverdag er det for sløvt efter min mening.

Man kan godt overleve i en periode, men i det lange løb ville jeg få pip af
det.

--
/Dennis
Diverse harware sælges