apple iphone 1.1.2
Fra : Hm

Dato : 06-07-08 09:41

Hej
Skrev et spørgsmål ang. denne i aftes, men det er åbenbart ikke kommet ind.
Sagen er den, at min datter som bor i Australien er lige kommet hjem på
ferie og så har vi et problem, vi kan ikke få den til at modtage opkald
eller sms, vi har prøvet både med simkort fra Sonofon og telmore, man kan se
den arbejder, men der sker ikke mere, hun kan godt ringe ud og sms.
Håber virkelig at der er nogle der kan hjælpe, for vi er meget afhængige af
at bruge mobilerne.
Den er købt i Australien
Hanne

Fra : Chano Andersen

Dato : 06-07-08 13:25

Hm wrote:
> Håber virkelig at der er nogle der kan hjælpe, for vi er meget afhængige af
> at bruge mobilerne.

Lyder som om den er SIM låst, det er vidst helt normalt.

> Den er købt i Australien

Det er i sig selv næppe et problem, mig bekendt bruger de samme type GSM
net som vi bruger i DK. Problemet er mere hvis den er simlåst. Prøv at
sætte det australske SIM kort i telefonen, og se om det fungere, hvis
det virker, så søg lidt på google, det skulle være nemt at ophæve sim
låsen på en iPhone.

- Chano Andersen.

Fra : Hm

Dato : 06-07-08 14:08

"Chano Andersen" <sunsite@chanoandersen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> virker, så søg lidt på google, det skulle være nemt at ophæve sim låsen på

hej, tak for svar
vi har brugt igår aftes og hele dagen idag, men hun er lige kørt og jeg har
ikke meget forstand på det, men vi har fundet ud af hun kan modtage sms dog
noget med at hun skal ind i en anden menu, men vi kan ikke ringe til hende.
hun kunne godt bruge den i England, med et engelsk sim kort
så kan den vel ikke være simlåst eller hvad
Hanne

Fra : Chano Andersen

Dato : 06-07-08 14:36

Hm wrote:
> hun kunne godt bruge den i England, med et engelsk sim kort
> så kan den vel ikke være simlåst eller hvad

Umiddelbart kunne det være hun havde brugt et SIM kort fra samme udbyder
som den var låst til i Australien, jeg skal ikke kunne sige, om SIM
låsen gælder lande eller bare udbyder.

Der er i øvrigt også forskel på typen af SIM kort, altså den chip der
sidder inde i kortet. Det kan tænkes den er inkompatibel med iPhone. Jeg
ved dog med sikkerhed, at dem der er købt i USA også kan bruges i
Danmark, men præcis hvad der skulle til, har jeg ikke styr på.

- Chano Andersen

Fra : Hm

Dato : 06-07-08 14:42

> [...]
> ved dog med sikkerhed, at dem der er købt i USA også kan bruges i Danmark,
> men præcis hvad der skulle til, har jeg ikke styr på.

hej, atter tak for respons, vi bliver klogere hele tiden.
måske kommer vi tilbage, når hun kommer til aften,
Hanne