Staten skal prioritere vold
Fra : Bo Warming

Dato : 19-05-08 23:48

Hvis ytringsfrihed fik lav prioritet ville der være resourcer til bedre
politibeskyttelse mod voldsmænd

Kan nogen kritisere min følgende klage?

Statsadvokaten . Klage

Min autonom-genbo har igen holdt fest, hvor deltagerne truede med og
udførte personvold mod mig.

Det fandt sted i min have imorges 18.5.08 kl 9 efter at en nabopige havde
søgt at tale dem til at skrue ned for den hele natten larmende musik. Jeg
anbefalede hende at ringe til politiet og det hørte naboens gæster som så
truede mig med vold på nært hold og den fynske sorthårede og sortskæggede
maler der har lejemålet kom ind i min have og slog på mig og hærværkede mod
havemøbler og mit ny (og tekst-fri) plankeværks ny havelåge.

Jeg ringede straks til vagthavende for Nørrebro som oplyste, at der "jo
ofte var angreb på mig så jeg måtte henvende mig personligt på Station
Bellahøj", hvad jeg gjorde -- uden noget resultat.

Forrige uge var volden mod mig alvorligere og mit ansigt blødte pga to
gæster, der trængte ind i min have og slog mit ansigt til blods. Dengang
sendte vagthavende straks en patruljevogn, og de besøgte maleren, men hans
gæster var da gået og han havde ikke navn på dem og følte ikke ansvar for
deres vold "på vej fra festen" (men jeg så at de efter at have slået mig
vendte tilbage til festen, hvis vært hetzede mod mig af politiske grunde)

Patruljevognens betjente bad mig få sendt skadestuerapport og indskærpede
at al vold skal rapporteres OG ALLE TRUSLER, hvilket jeg ikke altid har
gjort. Skadestuerapport sendtes igen forrige uge og det førte ikke til nogen
kontakt fra politiet til Bjelkes Alle 43,1 lejligheden - praler maleren af.

Sidste år har meget vold og hærværk sket fra den lejemålsindehavende maler
og dette er rapporteret til Station Bellahøj telefonisk og skriftligt.

Jeg klager over at jeg skal leve i frygt for ny angreb og evt mordforsøg
og at politiet end ikke vil nævne for voldsmanden at det er ulovligt. Han
praler af politiets ligegladhed med mine anmeldelser.

At man i dag - og i skarp kontrast til forrige uges betjente - afviser med
den grund at, at jeg har været forfulgt tidligere, svarer jo helt til, hvis
man om angrebne jøder sagde at "det har vi ikke tid til , for der har været
angreb på jøder tidligere, så det må være jeres egen fejl".

Af den højrøstede snak fra fest-lejlighedens altan fremgik, at
aversionerne mod mig, som man gejlede op til noget stort, bundede i mistanke
om, at jeg skulle være racist. Jeg giftede mig i 1993 med en asiat som
stadig bor i mit hus, og jeg har i 4 år som DANIDA-udsendt arbejdet for at
bekæmpe sult og sygdom i Afghanistan og Zambia, så jeg er ikke racist, og
selv hvis jeg var, kan det ikke begrunde indtrængen og personvold.

Med venlig hilsen Bo Warming, cand.scient, gymnasielærer, Bjelkes Alle 46
st, 2200 N, 35861000