Kostbar taxabon-kulegravning
Fra : Per Hagemann

Dato : 18-05-08 23:01

Interessen for Lars Løkke Rasmussens udgiftsbilag har i de forløbne uger
ikke afstedkommet de store udgifter, men nu har DR satset anseelige
licensmidler på minutiøst at gennemgå en masse taxaboner.

Løkkes har i 4 år som amtsborgmester fået refunderet taxaboner til 240.000
kr. + 60.000 kr. for transport i egen bil. Andre borgmestre har haft større
transportregninger ifølge Peter Christiansen:

http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/286275:Danmark--Venstre-afviser-taxifraads

Det er godt at vagtsomme medier holder øje med skatteyderbetalt fråds, men
hovedproblemet er ikke enkeltpolitikeres problemer med at følge reglerne om
detaljerede dokumentationsbilag. Det er derimod den omfattende
administration, hvis sådanne regler skal følges til punkt og prikke.

Afskaffelse af kørselsfradrag eller faste diæter er løsningen. Så kunne man
måske også undvære lønningerne til de 3 forvaltningseksperter, som udtalte
sig i DR Søndagsavisen.

Fra : erling hansen

Dato : 19-05-08 05:32

Per Hagemann <perhag@tdcadsl.dk> wrote:
> [...]
> måske også undvære lønningerne til de 3 forvaltningseksperter, som udtalte

Gud sikke noget kurfyrsteligt vrøvl. Lars Løkke Rasmussen har ikke
'sjusket med sine bilag' - han har bevidst suttet penge op af kasser til
andre formål end de var beregnet til. Ordningen med diæter og
kørselstilskud er absolut fordelagtig, men den forudsætter, at de
politikere som benytter sig af den, er ærlige. Det var dér, der blev
sjusket ! !
erling

Fra : Per Hagemann

Dato : 19-05-08 13:47

"erling hansen" <eh-dh@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Gud sikke noget kurfyrsteligt vrøvl.

Jeg må indrømme jeg vrøvlede ved at kalde det kørselsfradrag i stedet for
kørselsrefusion.

> [...]
> kørselstilskud er absolut fordelagtig, men den forudsætter, at de
> politikere som benytter sig af den, er ærlige. Det var dér, der blev

Travle folk har andet at beskæftige sig med end nøjeregnende at dokumentere
hver lille udgift samt overveje om den skal betales af amtet eller partiet.
Derfor er politikeraflønningen i EU at foretrække. Der får man
standarddiæter for transport og kan få et overskud ved at lade sig
transportere billigere end diæten.

Fra : Egon Stich

Dato : 20-05-08 09:35

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Travle folk har andet at beskæftige sig med end nøjeregnende at
> dokumentere hver lille udgift

Praktfuld udtalelse---
Ladeport til svindel, underslæb og bedrageri.
Hvad mon skattevæsenet ville sige til din "undskyldning"?

Egon

Fra : Per Hagemann

Dato : 20-05-08 13:44

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i meddelelsen

> Praktfuld udtalelse---
> Ladeport til svindel, underslæb og bedrageri.
> Hvad mon skattevæsenet ville sige til din "undskyldning"?

Skattevæsenet har jo også i tidens løb forårsaget meget vantrivsel ved at
kræve dokumentation, som skatteyderen ikke kan fremskaffe. Det gælder om at
få disse uadministrerbare regler væk, men i stedet stilles krav om brug af
dyre revisorer til at forsøge at udrede trådene.

Fra : Egon Stich

Dato : 21-05-08 11:47

> [...]
> at få disse uadministrerbare regler væk, men i stedet stilles krav om brug
> af dyre revisorer til at forsøge at udrede trådene.

Jeg kan godt følge dine betragtninger over overflødig administration og
kontrol.

Men det er jo ikke det, der har er tale om.men derimod om, hvorledes der
skal reageres på simpelt tyveri.
Ikke sandt?

Egon

Fra : Ivannof

Dato : 19-05-08 08:32

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Afskaffelse af kørselsfradrag eller faste diæter er løsningen. Så kunne
> man måske også undvære lønningerne til de 3 forvaltningseksperter, som

Enig. Man kan også sige at hvis der havde været noget alvorligt galt med
bilagene skulle administrationen have råbt op og eventuelt ikke have
refunderet.

Men hvorfor lave et system, som kræver så voldsom administration? Det ville
være nemmere med et fast kørselstillæg. Og så bliver tilværelsen også
nemmere for langfingrede politikere, der ikke kan holde fingrene væk når
lejlighed byder sig!

Hilsen ivan

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 19-05-08 09:12

> [...]
>
> Afskaffelse af kørselsfradrag eller faste diæter er løsningen. Så kunne
> man måske også undvære lønningerne til de 3 forvaltningseksperter, som

Ja, det er den forbandede pengekasse hvordan får jeg den over på min egen
konto.
Det er et stort mantra i den offentlig sektor.

Fra : Egon Stich

Dato : 19-05-08 12:06

> [...]
>
> Afskaffelse af kørselsfradrag eller faste diæter er løsningen. Så kunne
> man måske også undvære lønningerne til de 3 forvaltningseksperter, som

Du går rigtig langt for at undskylde tyveri, underslæb og bedrag?

Egon

Fra : Per Hagemann

Dato : 19-05-08 13:54

> Du går rigtig langt for at undskylde tyveri, underslæb og bedrag?

Hvilke lovparagraffer om tyveri, underslæb og bedrag har Løkke ifølge dig
overtrådt?

Jeg ved bare at jeg næppe selv i en sådan situation ville kunne holde
nøjagtigt styr på detaljerne, så derfor foreslår jeg afskaffelse af
refusioner.

Fra : Kim2000

Dato : 19-05-08 18:02

> [...]
>
> Jeg ved bare at jeg næppe selv i en sådan situation ville kunne holde
> nøjagtigt styr på detaljerne, så derfor foreslår jeg afskaffelse af

Uanset hvor dum man er, og det skal man altså helst ikke være som minister,
så kan man aldrig være i god tro, når man lader skatteborgerne betale
videofilm og smøger. Der er simpelthen ingen god forklaring andet end manden
med 800.000 i løn vil lade andre betale for sine udgifter. Det er faktisk
det der irriterer mig mest, nemlig at manden på den ene side er en del af en
regering, der laver en mærkværdig emsig kontrol af bistandsklienter, mens
han selv har fingererne dybt begravet i kagekrukken.

mvh
Kim

Fra : Erling Hansen

Dato : 19-05-08 21:43

Kim2000 <kim2000@surfer.dk> wrote:

> [...]
> regering, der laver en mærkværdig emsig kontrol af bistandsklienter, mens
> han selv har fingererne dybt begravet i kagekrukken.

Igen vrøvler Hagemann. Lars Løkke Rasmussen har lodret svindlet med sine
kuponer. Det er aldeles ikke Lars Løkke der skal holde øje med sit
regnskab, det har han folk til. Han skal sgu da bare ærligt skrive på
bonen hvad den har været brugt til - det tager ikke mere end 5-6
sekunder ud over hans underskrift, og så ordner embedsmændene i
regnskabsafdelingen resten. Med mindre de har fået lodret ordre fra
amtsborgmesteren eller ministeren om, at det skal de ikke blande sig i,
de skal bare udbetale pengene.
Forhåbentlig er der i folketinget folk nok med no.... til at stille
spørgsmål til ministeren - og som ikke vil finde sig i hans sædvanlige
arrogante løgnehistorier.
mvh
erling

Fra : Allan Knaap

Dato : 20-05-08 09:15

"Erling Hansen" <preeh-dh@mail.dkspree> skrev i en meddelelse
> [...]
> Forhåbentlig er der i folketinget folk nok med no.... til at stille
> spørgsmål til ministeren - og som ikke vil finde sig i hans sædvanlige

Nej, Lars Løkke Rasmussen er et uskyldigt offer for en personrettet
hadekampagne af den værste skuffe. Kreeret af politikere tilhørende en fløj
der på det nærmeste har opfundet pamperi, Kammerateri og syltning af
offentlige midler til egen fordel.

Folk der støtter dette latterlige angreb på Lars Løkke Rasmussen gør det kun
fordi de tror de kan slagte vores kommende statsminister. Det er ikke alene
uprofessionelt men totalt nytteløst. Lars Løkke Rasmussen er blot én af
mange kompetente liberale politikere.

Det er måske dette som den "forargede" opposition er mest irreteret over.
Deres totale mangel på politikere der kan stå distancen som ansvarlig for
det danske samfund.

Allan Knaap

Fra : erling hansen

Dato : 20-05-08 10:02

Allan Knaap <nauclerus@msn.com> wrote:

> [...]
> Deres totale mangel på politikere der kan stå distancen som ansvarlig for

Der får du da godt nok kørt de gamle heste ud af stalden.
'Hadekampagne', 'latterlige angreb'..... Det er sgu ikke nogen
hadekampagne, det er et ihærdigt forsøg på at blotlægge en arrogant
fupmagers spor gennem tilskudsjunglen. Og Lars Løkke Rasmussen opfører
sig som om han er overbevist om, at træerne gror ind i himlen, og der
gælder andre regler for *kompetente liberale politikere'.
mvh
erling

Fra : Allan Knaap

Dato : 20-05-08 14:35

"erling hansen" <eh-dh@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sig som om han er overbevist om, at træerne gror ind i himlen, og der
> gælder andre regler for *kompetente liberale politikere'.

Der er ikke andet ihærdigt at se her end en flok socialdemokrater der
desperat prøver at oppiske en hetz mod en yderst kompetent liberal minister.
Socialdemokrater der om nogen har været dybt nede i kommunale kasser når de
har praktiseret deres Kammerateri og syltning af offentlige midler til egen
fordel.

Hvis man går tidligere og nuværende socialdemokratiske kommunal og amts
politikere's regnskaber igennem som er tilfældet her, vil man med stor
sandsynlighed kunne fremavle samme mistænksomhed om diverse bilag.

Men en ægte socialdemokrat tror vel som tyven at enhver stjæler.

Allan Knaap

Fra : Henrik V Blunck

Dato : 20-05-08 15:16

Den 20.05.2008 kl. 15:35 skrev Allan Knaap <nauclerus@msn.com>:
> [...]
>
> Der er ikke andet ihærdigt at se her end en flok socialdemokrater der
> desperat prøver at oppiske en hetz mod en yderst kompetent liberal

Så lad os dog høre hvori han udviser denne kompetence...

> Socialdemokrater der om nogen har været dybt nede i kommunale kasser
> når de
> har praktiseret deres Kammerateri og syltning af offentlige midler til
> egen fordel.

Det er jo så den liberale floskel og fordom som for længst er sprængt bort.

Men fornyelse gælder måske kun den ene fløj i dit perspektiv?

> Hvis man går tidligere og nuværende socialdemokratiske kommunal og amts
> politikere's regnskaber igennem som er tilfældet her, vil man med stor
> sandsynlighed kunne fremavle samme mistænksomhed om diverse bilag.

Hvad bygger du påstanden om "med stor sandsynlighed" på - andet end "tro"?

> Men en ægte socialdemokrat tror vel som tyven at enhver stjæler.

Den tanke er vist uden farve, for mistænkeliggørelsen har eksisteret i
Venstre over for "de røde" i rigtig mange år(tier)...

Henrik Blunck - Dianalund
Learn More About Spyware => http://www.blunck.dk/consulting/spyware/
Overview of blogs etc => http://blunckmeister.googlepages.com/

Fra : erling hansen

Dato : 21-05-08 06:35

> [...]

> har praktiseret deres Kammerateri og syltning af offentlige midler til egen
Nu er du jo latterlig når du kører frem med det omvæd, som i mange år
var de borgerliges eneste melodi. Og den bliver endnu mere latterlig,
når man ved, at den interne kontrol i specielt socialdemokratiet lå på
niveau med omfanget syd for grænsen i en periode i 40'erne. Men de
borgerlige har altid syntes det var rosenrødt, når direktører og ejere
ragede til sig, mens de fik knopper når andre tog en gratis bus.
erling

Fra : Egon Stich

Dato : 21-05-08 11:48

"Allan Knaap" <nauclerus@msn.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> sandsynlighed kunne fremavle samme mistænksomhed om diverse bilag.
>
> Men en ægte socialdemokrat tror vel som tyven at enhver stjæler.

Det er sjovt at se, hvorledes du slår dig selv for munden

Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 21-05-08 11:45

> [...]
> Deres totale mangel på politikere der kan stå distancen som ansvarlig for

Kan simple tyve være "ansvarlige"?

Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 20-05-08 09:38

> Hvilke lovparagraffer om tyveri, underslæb og bedrag har Løkke ifølge dig
> overtrådt?

Vælg selv.
Og prøv så at se, hvad der sker, om du stjæler lidt fra firmaets
frimærkekasse.
Der er ganske enkelt tale om en mand, der ikke mener normale regler gælder
for ham selv.
Ligesom Brixtofte eller Riskjær.

> Jeg ved bare at jeg næppe selv i en sådan situation ville kunne holde
> nøjagtigt styr på detaljerne, så derfor foreslår jeg afskaffelse af
> refusioner.

Da er det jo godt, at du ikke har et sådant job.
Og er realistisk nok, til ikke at forsøge at få et sådant.
Det er Løkken åbenbart ikke.

Egon

Fra : Maz Spork

Dato : 21-05-08 06:57

On May 19, 12:00 am, "Per Hagemann" <per...@tdcadsl.dk> wrote:
> Interessen for Lars Løkke Rasmussens udgiftsbilag...

Men hvad har det med invandrere at gøre?

Fra : Martin Larsen

Dato : 21-05-08 15:42

"Maz Spork" <maz@spork.dk> skrev i meddelelsen
On May 19, 12:00 am, "Per Hagemann" <per...@tdcadsl.dk> wrote:
> Interessen for Lars Løkke Rasmussens udgiftsbilag...

Men hvad har det med invandrere at gøre?

Det viser noget om hvor desperate de er i de oikofobe partier.
Intet seriøst - kun muhammedanerimport og Løkkes bilag.

Mvh
Martin