Får jeg ADSL?
Fra : Søren Bjergø

Dato : 20-07-01 14:14

Jeg har forsøgt siden september at få ADSL hos TeleDanmark - foreløbigt uden
held. Jeg bor ca. 2 km fra Dix'en i Lyngby, så der er ikke fordi jeg bor på
bøhlandet. Igår fik jeg afslag på Bredbånd/ADSL via et meget kryptisk brev.
Da jeg så brevet kl.19 ringede jeg med samme til hotlinen på 80808016. Her
blev jeg efter at have trykket mig lidt igennem for at få en levende person
bedt om at indtaste mit telefonnummer, det gjorde jeg, hvorefter en stemme
fortalte at de ville ringe mellem 8-16 næste dag. Det var så lidt ærgerligt,
at jeg lige havde indtastet mit hjemmetlf, men OK jeg kunne selvfølgelig
bare ringe selv fra mit arbejde. Det har jeg så gjort og følgende er en
afskrift af samtalen.

Mig:Angående det brev jeg fik igår, så forstår jeg ikke hvad det er jeg fået
når jeg nu ikke har fået adsl.

Damen:Ja det kan være lidt svært at forstå. Du kan ikke få bredbånd/adsl

Mig: Jamen, har I bestilt banke på, viderestilling og telefonsvar til min
ISDN linje?

Damen: Det er lidt misvisende brevet. Der er ikke bestilt noget.

Mig: Jamen der står, at jeg nu kan bruge viderestilling, banke på osv. Kan
jeg det? Og skal jeg betale?

Damen: OK, brevet er forkert. Det ved vi godt. Det er ved at blive lavet om.
Du har ikke fået noget, skal ikke betale for noget og du kan ikke få adsl.

Mig: Ok. Det var da ærgerligt, så må jeg prøve noget nyt.

Damen: Hvad med ADSL?

Mig:?

Damen: Dæmpningen på din linje er for dårlig til ISDN, men god nok til
analog.

Mig: ?

Damen: Vi har undersøgt at du nok kan få det på en analog linje, men vi er
nødt til at teste ved forskellige hastigheder.

Mig: Jamen, som jeg sagde da jeg bestilte, så vil jeg også gerne have adsl
selvom det betyder, at jeg skal gå over til analog tlf. Damen jeg talte med
dengang sagde, at det skulle hun nok skrive ned.

Damen: Sådan noget kan man ikke skrive ned. Man kan lave en bestilling også
går den igennem hvis linjen er god nok.

Mig: Det vil jeg gerne have.

Damen: Hvor hurtigt?

Mig: Helst 512, men hvis det kun virker med 256 så vil jeg have det.

Damen: Det skriver jeg ned............

Mvh
Søren

Fra : Christian Andersen

Dato : 20-07-01 14:39

Søren Bjergø wrote:

>Damen: Det skriver jeg ned............

Fremadspoling til 4 måneder senere:

Søren: Hvorfor kan jeg ikke få ADSL?

Damen: Fordi dæmpningen er for stor til den hastighed du har valgt.

Søren: Jamen, jeg sagde jeg ville have en 512 eller en 256.

Damen: Ja, dæmpningen er for høj til en 512.

Søren: Jamen, jeg sagde at jeg ville have en 512 og hvis det ikke kunne
lade sig gøre, en 256.

Damen: Jamen, dæmpningen er for høj til en 512.

Søren: DET VAR OGSÅ DERFOR JEG SAGDE AT HVIS IKKE DET KUNNE LADE SIG
GØRE, VILLE JEG HAVE EN 256!

Damen: Det kan man sandelig ikke skrive. Nu bliver du nødt til at lave
en ny bestilling. Desuden kan jeg se at du har bestilt en døvetelefon.
Har du glæde af den?

Søren: GUUUAUUAAUAUUAUUGHHHHHH!!!!

Damen: Spise her, ha' med hjem?

--
..signature

Fra : Preben Jensen

Dato : 20-07-01 16:38

simpelthen bare for fedt )) jeg fik sgu helt ondt i maven af latter......
mere af den slags....... )))

--
Preben Jensen
www.pdcs.dk

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 20-07-01 17:53

On 20 Jul 2001 13:39:05 GMT, Christian Andersen
<fs6d7dzu8rkqmp001@sneakemail.com> wrote:

>Damen: Det kan man sandelig ikke skrive.

Men det kan man godt. I hvertfald på Pro@ccess ADSL - når jeg
bestiller, har jeg to felter - "Ønsket hastighed" og "Mindst
acceptable hastighed".

Daniel Stjernholm Andersen - maria@hirse.dk
http://maria.hirse.dk

Fra : Christian Andersen

Dato : 20-07-01 18:14

Daniel Stjernholm wrote:

>Men det kan man godt. I hvertfald på Pro@ccess ADSL - når jeg
>bestiller, har jeg to felter - "Ønsket hastighed" og "Mindst
>acceptable hastighed".

Prøv at læse mit indlæg igen. Virker det som om jeg stræber efter den
fuldkomne sandhed?

--
..signature

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 20-07-01 20:56

On 20 Jul 2001 17:13:48 GMT, Christian Andersen
<fs6d7dzu8rkqmp001@sneakemail.com> wrote:

>Prøv at læse mit indlæg igen.

Behøver jeg skam ikke.

>Virker det som om jeg stræber efter den
>fuldkomne sandhed?

Nej, det var mere ment som almindelig oplysning, at det altså sagtens
kan lade sig gøre

Fra : Søren Bjergø

Dato : 20-07-01 23:20

"Daniel Stjernholm" <skumling@skumlenet.dk> wrote in message
> Men det kan man godt. I hvertfald på Pro@ccess ADSL - når jeg
> bestiller, har jeg to felter - "Ønsket hastighed" og "Mindst
> acceptable hastighed".

- men kan man med det med NetExpress, Bredbånd/ADSL, WebSpeedK1K2K3 og
vicrapogrupPro@ExpressAdvantageSL?

TeleDanmarks priser og services er et stort rod og ingen inklusiv
Teledanmarks (eller hedder det TDC eller OnCable eller..) salgsmedarbejdere
kan finde ud af det.

TDCs kunder som jeg ønsker først og fremmest ADSL. Alt det andet pis er i
startfasen kun støj(!) for mig og TDC. Tænk, hvis man trykkede på en knap
der hed ADSL hvorefter TDC undersøgte linjekvalitet med og uden ISDN og
meldte tilbage hvad man så kunne få? Er det virkelig for meget forlangt?

Iøvrigt er det ikke kun ADSL den er galt med. Jeg er en af de sidste
danskere som ikke har en mobiltelefon. I forbindelse med oprettelsen af
bredbånd/adsl besluttede jeg mig for, at jeg måske gerne vil have en mobil
og gerne en til kæresten også. Jeg er civilingeniør, IT-arkitekt og under 35
så man skulle tro, at jeg ville kunne finde ud af. Men efter at have gloet
på VIC, Duet, Duet 15, Duet 45 og Duet Family og sytten forskellige
prislister (som ikke passer indbyrdes) har jeg opgivet det. Heldigvis kan
jeg ikke få bredbånd/adsl på min ISDN for så ville det virkelig blive svært.
ISDN giver 20% rabat med favoritaftale, mens POTS giver 15%. Med en 5%
besparelse for 50 kr om måneden skal man have en telefonregning på over
1000kr om måneden, men tilgengæld er dataopkald fra ISDN til ISDN billige.
Er voiceopkald fra ISDN til ISDN dataopkald? Who knows and who cares.

Snip fra
http://www.teledanmark.dk/forsider/hvem_er_vi.htm
<qoute>
Fremragende kundeservice
TDC Tele Danmarks mål er at levere fremragende kundeservice. Veluddannede
medarbejdere på TDC Tele Danmarks call centre hjælper kunderne med alt fra
regninger og rabatter til betjening af udstyr og teknologi.
</quote>

TDC mener åbenbart, at det er call centrenes opgave at gøre produkterne
overskuelige. Mon ikke det var værd at prøve det modsatte?

Søren

Fra : Søren

Dato : 21-07-01 10:14

Heldigvis kan
> [...]
> ISDN giver 20% rabat med favoritaftale, mens POTS giver 15%. Med en 5%
> besparelse for 50 kr om måneden skal man have en telefonregning på over

Har du ingen sviremødre?

Mvh Søren

Fra : JYK

Dato : 21-07-01 12:53

det staves altså svigermødre

______________________

Jesper Y. Kristiansen, Århus
______________________

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 21-07-01 13:50

"JYK" <jyk@tdcadsl.dk> wrote in message
> det staves altså svigermødre

Sådan quoter man ikke! Desuden anses det ikke som god tone at påpege andres
stavefejl, medmindre det er meningsforstyrrende.

Se: www.usenet.dk og kig under "Netikette".

P.S. Bemærk hvordan jeg klipper alt det væk jeg ikke svarer på, og skriver
mit svar under det du skrev.

--
Jimmy Nielsen

Fra : Jakob Wolffhechel

Dato : 21-07-01 13:57

"Jimmy Nielsen" <jimmy-n@email.dk> wrote in message

[SNIP]

> P.S. Bemærk hvordan jeg klipper alt det væk jeg ikke svarer på, og skriver
> mit svar under det du skrev.

smart :)

/jakob

--
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people
very angry and been widely regarded as a bad move... Douglas Adams

Fra : Karsten Andersen

Dato : 21-07-01 15:57

Sat, 21 Jul 2001 13:52:41 +0200, skrev JYK, på 25 linier, i
<3b596ce7$0$962$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, :

>det staves altså svigermødre
Ploonk.wav

Karsten
Http://www.jyde.org
ICQ: 14948433

Fra : Svend Tveskæg

Dato : 21-07-01 07:58

On 20 Jul 2001 13:39:05 GMT, Christian Andersen
<fs6d7dzu8rkqmp001@sneakemail.com> wrote:

<snip>

ROTLF. !!!!

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 21-07-01 22:06

On 21 jul 2001 Svend Tveskæg was possessed by a lesser demon and then
forced to type this:

> ROTLF

Rolling On The Laughing Floor?

--
Lars Kyndi Laursen, som ikke repræsenterer noget som helst

Lars Kyndi Laursens sarkastiske indlæg grænser til det stupide og skal
ikke yderligere kommenteres. - Stefan i dk.edb.sikkerhed

Fra : Niels Bachmann

Dato : 20-07-01 17:12

[Snip]
> [...]
> dengang sagde, at det skulle hun nok skrive ned.
>
> Damen: Sådan noget kan man ikke skrive ned. Man kan lave en bestilling

Sagen er, at det frekvens område der er til rådighed for ADSL på en ISDN
linie, er mindre end det der er på en PSTN.
De kan af gode grunde ikke måle om du ville kunne køre 512 på en PSTN, før
den er konverteret.
Desværre er indforståethed, (er der noget der hedder det?), ikke atypisk i
TDC

MVH/ Niels Bachmann

--
"Mandrake.... Have you ever seen a 'commie drink a glass of water?"

http://www.precious.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 20-07-01 21:37

"Niels Bachmann" <precious@precious.dk> skrev i en meddelelse
> De kan af gode grunde ikke måle om du ville kunne køre 512 på en PSTN, før
> den er konverteret.

dæmpningen er et fysisk fænomen der ikke ændrer sig fordi man konverteret
til PSTN
Når dæmpningen en gang er målt kan man fuldstændigt sige hvilke produkter
der kan leveres

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Hauge

Dato : 21-07-01 13:01

Hejsa

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@sletdetteiname.com> wrote in message
> Når dæmpningen en gang er målt kan man fuldstændigt sige hvilke produkter
> der kan leveres

Det sjove er sq bare, at denne dæmpning ikke bliver målt, men beregnet udfra
den afstand man ligger fra centralen målt på et kort, der hvor kablet ligger
i jorden.. Så det er desværre teoretiske værdier, og ikke reelle værdier der
bliver brugt ved afslag, gad vide af hvilken grund? Ja det er jo billigere
end at lave en fysisk måling, så skal der jo en tekniker ud til kunden.

Mvh Hauge

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-07-01 13:06

"Hauge" <hauge@CUThrcnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
udfra
> den afstand man ligger fra centralen målt på et kort, der hvor kablet

Ikke altid
Er du uden for en bestemt grænse foretages måling

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Hauge

Dato : 21-07-01 15:55

Hejsa

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@sletdetteiname.com> wrote in message
> Ikke altid
> Er du uden for en bestemt grænse foretages måling

Nåeh, det kunne jeg da godt have tænkt mig var muligt dengang jeg skulle
have det, der snakkede jeg med een fra "der hvor de måler kabler på kort",
og chefen for den afdeling der havde noget at skulle have sagt (bredbånd),
og en fysisk måling var ikke mulig..! Heller ikke selvom jeg ville betale
for det.. Og jeg ligger kun en anelse for langt ude, men så kunne jeg jo
bare tage CC og fik 1024/512 med fuld hastighed, der virker uden problemer.

Mvh Hauge

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 20-07-01 16:54

"Søren Bjergø" <sb@image.dk> wrote:

>Damen: Sådan noget kan man ikke skrive ned. [...]
[...]
>Damen: Det skriver jeg ned............

Ja klart...

--