vi har taget en missemor og hende 4 hankil~
Fra : Camilla Baird

Dato : 04-07-08 20:17

Ad omveje har vi nu taget en huskattemor med hendes 4 hankillinger til
os - killingerne bliver 4 uger i morgen...

Mormissen, Lucifer aka Lucy, er der fundet hjem til, når killingerne er
stor nok, og hun er neutraliseret.
http://i35.photobucket.com/albums/d177/dkkorat/plejekattene/mavenus.jpg

Killingerne bliver afleveret på Dyreværnet i Rødovre, når de er store
nok - med mindre vi selv sørger for formidling inden Hvis vi
formidler dem selv, bliver de neutraliseret, inden de flytter herfra.
Prisen for killingerne bliver prisen for nautralisation og vaccination.

Blis
http://i35.photobucket.com/albums/d177/dkkorat/plejekattene/blis.jpg

Mælkeskæg]http://i35.photobucket.com/albums/d177/dkkorat/plejekattene/milky.jpg

Pingvin
http://i35.photobucket.com/albums/d177/dkkorat/plejekattene/pingvin.jpg

Sputnik
http://i35.photobucket.com/albums/d177/dkkorat/plejekattene/sputnik.jpg

Er de sorte begge to? eller hvad hedder den "lyse"
farve?http://i35.photobucket.com/albums/d177/dkkorat/plejekattene/compare.jpg

Med venlig hilsen
Camilla Baird
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 05-07-08 07:10

Camilla Baird <mailKATTE@BAKKEkorat.dk> wrote in

> Ad omveje har vi nu taget en huskattemor med hendes 4 hankillinger
> til os - killingerne bliver 4 uger i morgen...

Åhhhh, hvor er de dog dejlige. Jeg håber i finder gode hjem til dem så
de ike behøver komme på pensionat. Selv kan jeg ikke tilbyde mig,
dertil går bølgerne for højt her i hjemmet.

--
Kate

Kan du hjælpe en kat i nød? Se og læs om Doughnut her:
http://oliwer.dk/doughnut.htm
gerne ældre.

Fra : Kari Eiffert

Dato : 05-07-08 10:50

> Er de sorte begge to? eller hvad hedder den "lyse"
> [...]

De ergodt nok søde. Ååååårh

Jeg vil sige de er sorte, men det ser også ud til de har striber på hovedet.
Så de må være en slags tabby? Det kan også være skyld i at de ikke ser helt
sorte ud.

Mvh Kari

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 05-07-08 11:14

"Camilla Baird" <mailKATTE@BAKKEkorat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> formidler dem selv, bliver de neutraliseret, inden de flytter herfra.
> Prisen for killingerne bliver prisen for nautralisation og vaccination.

venlig hilsen
> Camilla Baird

hej Camilla

hvor er de alle fem skønne - jeg er glad for, at du har fundet et hjem til
missemoderen, for jeg er vild med tortie-med-hvidt-katte (fordi de minder om
min hedengangne Rasmis) - og jeg har altså ikke plads til flere katte end de
fire, jeg allerede har

venlig hilsen
Anelise

Fra : Gertrud Hovgaard

Dato : 05-07-08 11:19

> [...]
> http://i35.photobucket.com/albums/d177/dkkorat/plejekattene/sputnik.jpg
>

> Er de sorte begge to? eller hvad hedder den

Jeg er godt nok forelsket....i dem alle,men specielt Sputnik fænger
Jeg har jo to katte i forvejen,storebror og lillesøster, men er lidt
usikker omkring hvordan min sorte hankat vil takle der kommer en killing
i huset. Han kan godt være lidt hårdhændet indimellem, hvorimod "
pigemissen" er mere åben overfor nye venner. Tror I der vil bblive store
konfrontationer,eller hvad. Jeg er jo lidt af en pylremås,såååå????
Gode råd søges, fra kloge kattemennesker

Med venlig hilsen
Gertrud Hovgaard
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Siri

Dato : 05-07-08 17:15

> [...]
> usikker omkring hvordan min sorte hankat vil takle der kommer en killing
> i huset. Han kan godt være lidt hårdhændet indimellem,

Er han neutraliseret, din sorte hankat?
Ellers er det en rigtig god ide - så vidt jeg forstår, er hankastrater
ofte mere tolerante end hunkastrater.
Så hvis begge dine er neutraliserede, så burde det kunne gå godt
Især, når det så er en (tidligt neutraliseret) killing, det drejer sig om.
Med venlig hilsen
Siri & braksnude-banden
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Gertrud Hovgaard

Dato : 05-07-08 21:50

> [...]
> Så hvis begge dine er neutraliserede, så burde det kunne gå godt
> Især, når det så er en (tidligt neutraliseret) killing, det drejer sig om.

Jo,han er neutraliseret,men jeg har bare bemærket at når der kommer
nogle lidt forsigtige katte nær,så "børster* han sig rigtigt op. Men en
pæn stor hunkat vi har her i kvarteret,(som er lidt af en "Bitch" ),
er han rimelig forsigtig overfor. Men han er enormt legesyg,elsker sine
piberensere,vandpjaskeri og drille lillesøster
Åh,hvis man dog bare havde overskudet,ville jeg nappe dem alle

Med venlig hilsen
Gertrud Hovgaard
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Siri

Dato : 06-07-08 14:48

> [...]
> piberensere,vandpjaskeri og drille lillesøster
> Åh,hvis man dog bare havde overskudet,ville jeg nappe dem alle

Jamen, flere i gruppen har jo fine erfaringer med kombi'en hankastrat og
killing - Ragna f eks, med Fufu og først een og så een killing mere....
Nu ved jeg ikke, hvor i landet, du bor, men evt kunne du sikkert godt få
lov at komme og hilse på lille Sputnik.
Jeg ville selv gerne have 3, men må faktisk ikke (fy mig, Maf var jo
rent luskeri).
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 06-07-08 15:27

"Siri" <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lov at komme og hilse på lille Sputnik.
> Jeg ville selv gerne have 3, men må faktisk ikke (fy mig, Maf var jo

Hej Gertrud

jeg havde både Lulu og kastraten Bølle på ca. 1½ år, da jeg kom hjem med
hele to killinger fra samme kuld, "killingerne", som nu er 2 år gamle, har
hele tiden mest holdt sig til hinanden, og der har på intet tidspunkt været
optræk til ballade kattene imellem.
Faktisk tror jeg, det er nemmest med to killinger, der så kan støtte sig til
hinanden og lege vildt med hinanden, mens de voksne katte ser til i ophøjet
ro - "herre gud, hvor er de dog fjollede".

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Ragna

Dato : 06-07-08 16:39

Siri skrev:
>Jamen, flere i gruppen har jo fine erfaringer med kombi'en hankastrat og
>killing - Ragna f eks, med Fufu og først een og så een killing mere....

Ja, og de to killinger er af hver sit køn.
Først fik vi hanmissen Piv (nu snart 2 år gammel), som uforfærdet gik i gang
med at lege med den 5 år ældre Fufu, der langsomt tøede op.
Et år efter kom den lille hunmis, Miv, og hun har faktisk haft lettere ved
at gøre sig gode venner med Fufu, enten fordi hun er en dame, eller fordi
det nu var anden gang, Fufu fik en killing i huset.
De to små leger meget sammen, men Fufu kan også godt lide at lege med den
lille dame. Piv leger han lidt forfølgelseslege med, og de kan også give
hinanden et par slik, men Fufus hjerteven er og bliver collien Bjørn.
Det er rørende at se, hvordan Fufu gnider sig kærligt op ad Bjørn, og engang
imellem slikker ham på snuden (når han kan nå).

I kan se nogle små videoer med alle fire kæledyr her:
http://s146.photobucket.com/albums/r241/Ragna_album/?action=view¤t=Detogrtumler.flv

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Tove Krieger

Dato : 06-07-08 18:38

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Bjørn, og engang imellem slikker ham på snuden (når han kan nå).
>
> I kan se nogle små videoer med alle fire kæledyr her:

Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Tove Krieger

Dato : 06-07-08 18:42

> [...]

> Bjørn, og engang imellem slikker ham på snuden (når han kan nå).
>
> I kan se nogle små videoer med alle fire kæledyr her:

Jeg har gemt alle billederne og videoerne af dine vidunderlige dyr.
De er altså også noget helt i særklasse. At se Fufu og Bjørn sammen
er virkelig rørende. Det kan man da kalde ægte venner. Jeg nyder
simpelthen synet af dem (ret tit).

De to små er også meget meget kære, men Fufu er en ener efter min
mening.

Fra : Ragna

Dato : 06-07-08 19:08

Tove skrev:
> [...]
>dem (ret tit).

>De to små er også meget meget kære, men Fufu er en ener efter min mening.

Hvor er det dejligt at høre, at andre end vi selv kan se, hvor dejlige de
fire kælepotter er.
Vi nyder meget den harmoni, der er mellem dem alle.
Du har ret i, at Fufu er noget helt særligt.
Det virker nærmest som om han forstår alt, hvad man siger, for tit reagerer
han på noget, som man bare siger til ham uden at forvente, at han skal fatte
det.
Han har også et rigt "ordforråd", som han bruger flittigt, når man snakker
til ham.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 06-07-08 22:59

> [...]
> skal fatte det.
> Han har også et rigt "ordforråd", som han bruger flittigt, når man snakker

hej Ragna

det lyder fuldstændig som min Bølle, der jo også ligner Fufu i det ydre

mvh Anelise

Fra : Ragna

Dato : 07-07-08 07:46

Anelise skrev:
>det lyder fuldstændig som min Bølle, der jo også ligner Fufu i det ydre

Hej Anelise!
Jeg tror bestemt, der er noget specielt ved de "gammeldags" stribede misser.
.....men det er der nu også ved de sorte, og de tortie, og......
De mennesker, der aldrig har haft en kat, aner ikke, hvad de er gået glip
af!

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 07-07-08 10:41

> [...]
> ....men det er der nu også ved de sorte, og de tortie, og......
> De mennesker, der aldrig har haft en kat, aner ikke, hvad de er gået glip

Det er helt rigtigt.
Jeg ved ikke, om jeg har helbred til at have hund(e) hele mit liv, men jeg
håber virkelig, at jeg altid vil have en eller flere katte omkring mig.

mvh Anelise

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-07-08 12:17

> [...]
> stribede misser. ....men det er der nu også ved de sorte, og de
> tortie, og...... De mennesker, der aldrig har haft en kat, aner

Jeg har haft både sort/hvide og gråstribede og nu min tortie-Mini,
og det har allesammen været de skønneste misser man kunne ønske sig.
Jeg har aldrig haft problemer med dem, og det er sikkert helt
rigtigt, at man ikke aner hvad man er gået glip af, hvis man aldrig
har haft en kat.

For mange år siden brød min mand sig ikke særlig meget om katte. Det
var kun vores schæfer der duede. Det har dog forandret sig drastisk
siden. Nu er der ihvertfald ikke noget som en kat (i hans øjne), og
han er nok den der forkæler Mini mest. LOL

Fra : Bjarne

Dato : 06-07-08 07:33

Camilla Baird skrev:
> Ad omveje har vi nu taget en huskattemor med hendes 4 hankillinger til
> os - killingerne bliver 4 uger i morgen...

Hvor er de dog skønne og fristende.

Heldigvis findes der stadig gode mennesker.

Bjarne