Rosa skulle aflives
Fra : Alice

Dato : 04-07-08 09:22

Det varFredag den 20. juni 2008

Jeg havde lagt mig hen på eftermiddagen, for at tag en lille en på øjet.
Jeg vågnede ved at mobilen ringede. Det var Else, jeg skulle tag
kattemad med og skynde mig over i stalden, den lille røde kat var kommet
tilbage. Jeg røg op og løb derover.

Den lille røde kat havde vi hentet for 14 dage siden. En af vores
bekendte ringede og sagde at hendes chauffør havde ringet. Han ville
komme for sent, fordi han skulle dyrlægen for at aflive sin mors kat,
fordi de syntes de havde mange katte, den var knapt et år gammel. Vores
bekendte bad ham komme ned til hende med katten i stedet for at aflive
den. Så ringede hun til os, og det kunne vi ikke sige nej til. Så Else
hentede den lilel kat.

Vi tog hende over i stalden, og lukkede de andre katte ind i det andet
rum, så hun var alene. Så åbnede vi katte kassen. Vi var meget
chokerede, hun var så lille og tynd, skræmt fra vid og sans. Vi så hun
havde en stor byld på inderlåret. Den kasse hun var kommet i, var så
lille at hun ikke kunne stå oprejst inde i den. Hun ville ikke spise, så
vi satte mad og vand til hende og ville give hende lidt tid til at finde
sig til rette og falde til ro. Da vi en halv time senere kiggede over
til hende var hun væk. Vi ledte og ledte men kunne ikke finde hende. Vi
var bange for den byld og hun ville gå væk for at lægge sig til at dø.

Det er 14 dage siden i dag og nu var hun dukket op igen. Hun var glad
for at se os, og vi puttede hende i en kasse og bar hende over og op på
mit værelse. Her satte jeg mig på sofaen og snakkede med hende, medens
Else gjorde en ”tissekasse”, mad og vand samt en putte kasse klar til
hende. Så tog Else hende op og kiggede på det sted hvor bylden havde
været. Den var sprunget og i stedet var et stort åbent sår. Else gik ned
og hentede lidt lunkent vand og vaskede det forsigtigt, medens jeg holdt
hende. Så snakkede jeg med dyrlægen, da sagde vi skulle give hende
penecelin piller til såret havde lukket sig. Vi havde nogle liggende,
fordi han sidste gang sagde vi lige så godt kunne få en god stak, for vi
har jo mange dyr. Vi døbte hende Rosa, fordi vi syntes hun var så sød,
så lille, rødstribet og med lidt hvidt, og ikke mindst sine store
”Guldøjne”.

Vi gik ind til hende mange gange den dag, for at vise hende at mennesker
ikke alle sammen er så dumme, som hendes tidligere ejere.

I dag bor hun stadig på mit værelse, og jeg er inde hos hende mange
gange og hun bliver mere og mere tryg og kommer når jeg går ind til
hende. Hvis hun smutter ud i gangen kalder jeg bare og hun kommer ind
til mig. Nu vil vi se om vi kan finde nogen der vil give hende et godt
hjem. Hun er en rigtig kælepot og meget flot ikke mindst på grund af
sine flotte "Guldøjne". Hos os kan hun "kun" blive gårdkat, og hun er jo
ikke ligefrem glade ved de andre katte, derfor syntes vi hun fortjener
bedre. Er der ingen der vil have hende, Tja så bliver hun her.

Fra : Siri

Dato : 04-07-08 12:46

> [...]
> sine flotte
> bedre. Er der ingen der vil have hende, Tja så bliver hun her.

Hvor er det godt, at I tog jer af lille Rosa!
Bravo for indsatsen!
Og hvis I vil finde et nyt, godt hjem til hende, så sæt hende på
vildkat.dk, derved har mange skønne katte fundet de bedste hjem.
Jeg har både fået mine samt videreformidlet via den gode side (og så
lige et hurra for Dorthe, der har siden!)
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 04-07-08 19:05

Alice <yvonnet@mail.tele.dk> wrote in

> Er der ingen der vil have hende, Tja så bliver hun her.

Ih, hvor dejligt at i har twget Rosa til jer. Jeg håber hun får et
langt godt liv, helst hos jer, da i lyder helt rigtige, men ellers hos
nogle som kan give hende et godt liv. Det fortjener hun (ligesom alle
andre dyr vi tager til os)

--
Kate

Kan du hjælpe en kat i nød? Se og læs om Doughnut her:
http://oliwer.dk/doughnut.htm
gerne ældre.