Drontal eller Milbemax?
Fra : Connie Toft

Dato : 30-06-08 20:20

Så er storvildtjægeren Hjalte ramt af orm;O( Jeg har givet ham en
Milbemax, men er det den bedste pille eller skal jeg bruge drontal?
Jeg købte 2 stk. Milbemax sidste gang jeg opdagede orm hos kattene,
det var hvad dyrlægen anbefalede, men de er jo rasende dyre.
Jeg har søgt lidt på nettet, kan finde begge piller i england til
billigere penge end hos min dyrlæge. Syntes jeg mindes at en skrev at
han købte ormepiller til ca. 10,kr i england?
Hvilken hjemmeside?
Der må da være andre der har de samme problemer med deres havejægere.
Det er bare øvha at give en pille til ca 70,-kr for at vide at i
morgen spiser han igen en mus eller en fugl og så er vi sgu næsten
lige vidt.

Connie

Fra : Heidi, Miver, Mulle ~

Dato : 30-06-08 21:58

Jeg spurgte min dyrlæge fornylig, han sagde "det er skrappe sager begge
dele"

Iøvrigt, en udekat har altid orm, det er kun når kroppen har for mange, og
de kommer ud, at du skal sætte en behandling i gang.

Jeg vil altid rådføre mig med dyrlægen, og ja, de koster _kassen_ men du
skal heller ikke behandle året rundt. Så opnår du en resistent kat...

Pas på kopi/snydepræparater, du ved sådan set aldrig hvad der er i de piller
du køber over en nettet. På Apoteket/dyrlægen er du 100% sikker på at få det
du skal bruge :)

Hilsen Heidi
Miver og Mulles mor, og Bejse-Lejses og plejemor for Tulle, med killingerne,
Amalie, Nynne og Lilleprinsen, og hittekillingen Mille og så lige fodervært
for en stribe fritlevende katte :)

Fra : Studo

Dato : 01-07-08 16:18

Den Mon, 30 Jun 2008 19:19:40 +0000 skrev Connie Toft:

> Så er storvildtjægeren Hjalte ramt af orm;O( Jeg har givet ham en
> Milbemax, men er det den bedste pille eller skal jeg bruge drontal?
Er forskellen ikke hvilke art orm de tager? (og der er vel kun to sådan
reelt at tage hensyn til?)
> Syntes jeg mindes at en skrev at han købte ormepiller til
> ca. 10,kr i england? Hvilken hjemmeside?
Det kan meget vel have været mig.
Jeg og en kammerat har begge købt herfra:
http://www.vet-medic.com/

> Der må da være andre der har de samme problemer med deres havejægere.
> Det er bare øvha at give en pille til ca 70,-kr for at vide at i morgen
> spiser han igen en mus eller en fugl og så er vi sgu næsten lige vidt.
Næ, for det er ikke lige med den første at der kommer orm igen. Det tager
også tid for ormene.
Og den jagtnydelsen vil jeg ikke tage fra ham. Naboerne er også godt
tilfredse med at der forsvinder mus. Den fugl der ryger af og til... den
har været syg, så god er han heller ikke.

Fra : cc

Dato : 01-07-08 22:58

"Studo" <rekvalmerNEJ@TAKgmail.com> wrote in message

> [...]
> tilfredse med at der forsvinder mus. Den fugl der ryger af og til... den
> har været syg, så god er han heller ikke.

Jeg har brugt www.VioVet.co.uk uden problemer og til en brøkdel af priserne
i DK. Skulle også være betydeligt billigere i Sverige, men har ikke
tjekket.
vh
Claus

Fra : Connie Toft

Dato : 09-07-08 20:23

Takker for jeres svar.
Nu ser jeg lige hvornår der igen dukker nogle af de små
banditter op igen. Der er smuttet et par mus ned siden)
Stolt kom han også hjem med en muldvap, gad nok vide om han selv
har fanget den, eller den var død da han snuppede den? Den blev
dog ikke spist, men der var tygget godt i den, men sikke noget
sej skidt!

Connie

Fra : Winther

Dato : 20-09-08 13:52

Connie Toft wrote:
> [...]
> havejægere. Det er bare øvha at give en pille til ca 70,-kr
> for at vide at i morgen spiser han igen en mus eller en fugl

Jeg køber altid i England, drontal. Denne gang har jeg også købt eqvalan til
hestene også.
I min postkasse for 20 styk har jeg betalt knap 320kr og de ankommer i løbet
af få dage.
Når man sammenligner priser, så skal man jo lægge små 100kr. til for måske
hver 2 piller, alt efter hvor mange dyrlægen vil udskrive af gangen, det er
for recepten.
Man kan jo kun bestille, hvad der kan købes uden recept i UK. Mener Milbemax
er på recept, samme er Frontline Combo, men ikke alm Frontline...

--

Vh. Winther

Al magt til tæverne, ned med sjatpisserne
http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16463&ipc=61734