Den fortsatte historie om Doughnut
Fra : Kate

Dato : 29-06-08 11:08

Jeg sidder her og aner ikke mine levende råd. Jeg søger jo nok ikke
jeres råd, men måske bare....ja, jeg ved det ikke.....

For en månedstid siden skrev jeg jo om Doughnuts problemer med Mowgli
og deres voldsomme slåskamp. Siden da har det gået lidt op og ned, dog
mest godt. Nu er den gal igen og har været det i næsten en uge. Bare
hun ser Mowgli hvæser og hyler hun, Lante får nu også hvæs med på vejen
indtil hun ser det er ham, så prøver hun at fedte sig ind, men nu har
Lante fået nok og hvæser når han ser hende. Mowgli tør snart ikke
bevæge sig rundt i huset, når han endeligt gør kryber han rundt om
hjørnerne parat til at stikke af hvis han ser hende.
Dette betyder at drengene stort set kun er i haven for når de skal ind
skal jeg lukke hende væk. Hun er i køkkenet om natten, hvilket hun
absolut ikke er tilfreds med. Hun miaver højt hele natten, hvilket
ødelægger min søvn.

Overfor mig er hun jo noget af det mest kælne og spinder højlydt når
hun vil nusse.
Jeg er bare ved at blive vanvittig af det her, for mit hjem ender med
at være et fængel for os alle. Desværre har jeg slet ikke haft nogle
henvendelser på mine annoncer på hende, hvilket egentligt ikke kommer
bag på mig. Set i lyset af at hun er 8år gammel er hun jo nok ikke det
første valg for ret mange. Øvvvvv, hvor er det dog en møjsituation ;-(

Undskyld, jeg sådan hælder det ud over jer, men jeg har det så skidt
over at tanken om aflivning faktisk spøger i mit baghoved, for det er
bare slet ikke min stil ;-(

--
Kate

Kan du hjælpe en kat i nød? Se og læs om Doughnut her:
http://oliwer.dk/doughnut.htm
gerne ældre.

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-06-08 11:31

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> skrev i en meddelelse

> Undskyld, jeg sådan hælder det ud over jer, men jeg har det så
> skidt over at tanken om aflivning faktisk spøger i mit baghoved,
> for det er bare slet ikke min stil ;-(

Hvis vi her i gruppen ikke kan lytte til dine problemer, hvem skulle
så ? Jeg har tænkt meget på Doughnut og hendes "brødre", og jeg kan
desværre heller ikke komme med en forklaring på, hvorfor tingene er
som de er. Èt eller andet må der jo være hun er utilfreds med, men
hvad ?

Jeg kan godt følge dig i din tankegang m.h.t. omplacering. Det er
sikkert de færreste der vil overtage en 8 år gammel kat, men du må
ikke opgive håbet endnu, for pludselig kommer der måske et tilbud,
som kan gavne begge parter.

Jeg kan også godt forstå at tanken om aflivning har strejfet dig,
for det må være et mareridt med stridbare katte der slås. Hvis du
ikke kan få hende omplaceret, synes jeg at en aflivning vil være den
bedste løsning. Hun mærker jo intet, det er straks meget værre med
dig, og det er en uudholdelig tanke at få en ellers sund og rask kat
aflivet. Jeg er ikke sikker på at jeg kunne, men jeg har jo heller
ikke problemet inde på livet.

Jeg håber på det bedste for jer, man ser jo ofte at tingene lige
pludselig vender sig til det bedre, og at der findes en god og
holdbar løsning.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Kate

Dato : 29-06-08 18:01

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote in

> [...]
> desværre heller ikke komme med en forklaring på, hvorfor tingene er
> som de er. Èt eller andet må der jo være hun er utilfreds med, men

Tak, det er rart at kunne tale om det med nogen som faktisk godt
forstår mig.
Jeg ved jo godt at det er Mowgli hun er utilfreds med. Reelt kan hun
godt li' Lante, men når hun er allermest sur på Mowgli tager hun Lante
med ind under kategorien dumme katte.

> [...]
> sikkert de færreste der vil overtage en 8 år gammel kat, men du må
> ikke opgive håbet endnu, for pludselig kommer der måske et tilbud,

Jeg håber naturligvis stadig på det rigtige hjem, men som nogle har
forslået (ikke gruppen her, men kolleger), så kommer hun ikke på
kattens værn. Hun skal ikke sidde en tid i et bur for så at blive
aflivet, ikke på vilkår.
Hun er i bund og grund en dejlig kat, der bare ikke bryder sig særligt
om andre katte.

> [...]
> dig, og det er en uudholdelig tanke at få en ellers sund og rask kat
> aflivet. Jeg er ikke sikker på at jeg kunne, men jeg har jo heller

Det er rædselsfuldt her i hjemmet pt. Heldigvis elsker drengene at være
ude og når det ikke regner komme de alligevel kun ind på korte
visitter, men jeg vil jo gerne have at vi alle har frie vilkår og det
har vi ikke iøjeblikket. Ikke engang Feliway har hjulpet endnu.

> Jeg håber på det bedste for jer, man ser jo ofte at tingene lige
> pludselig vender sig til det bedre, og at der findes en god og
> holdbar løsning.

Tak, det gør jeg også. Imens jeg skriver her ligger hun i sofaen ved
siden af mig med maven lige i vejret og ligner mest af alt en
skildpadde so er blevet lagt på ryggen, når jeg så nuser hendes mave
begynder hun at spinde og hun spinder højt. Så får jeg endnu dårligere
samvittighed over at overveje at aflive hende.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 29-06-08 13:14

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> skrev i en meddelelse
> Jeg sidder her og aner ikke mine levende råd. Jeg søger jo nok ikke
> jeres råd, men måske bare....ja, jeg ved det ikke.....

Hej Kate!

Jeg har læst om doughnut flere gange, og har undret mig gentagne gange over
at du fortsat ikke har fået hende omplaceret, hun lyder jo til at være en
sød og dejlig kat, der under de rette betingelser vil kunne have mange gode
år endnu.
Jeg ville nu ikke være bleg for at tage en 8 årig kat, eller hund eller
andet, hvis jeg bare var rimelig sikker på, at jeg kunne tilbyde et liv
dyret kunne leve under.

Har du annonceret de rette steder?, har du prøvet at sætte en lille ærlig
annonce op i et dagblad?
Jeg kunne forestille mig, at et ældre ægtepar/enlig, eller bare en rolig
familie uden andre dyr kunne være ideel, og sådanne findes da med garanti
derude.

Jeres situation er absolut ikke holdbar, for nogen af parterne, og det er
rædselsfuldt at stå midt i det uden at kunne ændre på tingene så problemerne
løser sig i længden, jeg føler så bestemt med dig.

Jeg håber inderligt at du finder en løsning for jer alle.

Mvh. Marie

Fra : Kate

Dato : 29-06-08 18:09

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk>
wrote in news:48677c7c$0$90272$14726298@news.sunsite.dk:

> [...]
> jo til at være en sød og dejlig kat, der under de rette
> betingelser vil kunne have mange gode år endnu.

Det mener jeg jo også, men stort set alle, både dyreelskere og
"almindelige" mennesker reagerer med "eeeejj, 8 år *er* jo en gammel
kat". Jeg synes jo også hun burde have mange gode år i sig da hun
aldrig har fejlet noget og kun ser en dyrlæge til den årlige
vaccination.

> Jeg ville nu ikke være bleg for at tage en 8 årig kat, eller hund
> eller andet, hvis jeg bare var rimelig sikker på, at jeg kunne
> tilbyde et liv dyret kunne leve under.

Jeg er jo heller ikke bange for alderen. Lane var 2år da jeg fik ham og
Doughnut var faktsik fyldt 3, men det skræmte mig ikke det mindste. Men
det er ikke den almindelige holdning, desværre.

> [...]
> Jeg kunne forestille mig, at et ældre ægtepar/enlig, eller bare en
> rolig familie uden andre dyr kunne være ideel, og sådanne findes

Jeg har hende på vildkat og jeg har min signatur, derudover har jeg
lagt et skriv om hende hos dyrlægen. Tanken om et opaslag i de
nærliggende dagligvarebutikker har godt nok strejfet mig, men jeg kan
ikke helt forklare hvorfor jeg viger tilbage overfor den løsning. Jo,
jeg har lavet et indlæg på vores intranet på arbejdet og så fortæller
jeg alle der lytter om hende. Men intet af det har givet reusltat

> [...]
> det er rædselsfuldt at stå midt i det uden at kunne ændre på
> tingene så problemerne løser sig i længden, jeg føler så bestemt

Nej, det gør det nemlig ikke. Helt fra starten har der været spændinger
ml hende og Mowgli, men da vi flyttede hertil var det som om det mere
plads gav dem et pusterum og hun bedre kunne slippe væk fra drengene,
men indenfor det seneste årstid er spændingerne kommet igen og for hver
gang de har et sammenstød bliver det voldsommere og roen er længere om
at indfinde sig.
Jeg er ganske overbevist om at Mowgli starter balladen hvergang, men at
hun går over gevind i aggressioner. Jeg ser Mows laver lidt de samme
ting overfor Lante indimellem, men Lante reagerer så bare helt
anderledes, så der ikke kommer så voldsomme bataljer ud af det som med
Doughnut.

> Jeg håber inderligt at du finder en løsning for jer alle.

Det gør jeg godt nok også. Tak.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 29-06-08 19:39

> [...]
> jeg har lavet et indlæg på vores intranet på arbejdet og så fortæller
> jeg alle der lytter om hende. Men intet af det har givet reusltat

Grunde til at jeg nævnte dagblade som et eksempel, er, at min erfaring at
flere ældre mennesker studerer disse medier mere end internettet feks, så
derfor var det måske en oplagt mulighed for at komme lidt bredere ud, og
måske, hvis du var rigtig heldig, sad der en m/k i lokalområdet der ville
elske et sådant selskab som doughnut er?!.
supermarkedernes opslagstavler er der også mange der ser, jeg er nu heller
ikke selv den store bruger af disse, men det kunne være lige netop her at en
mulig familie ville se hende.

Mvh. Marie

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 29-06-08 20:45

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:4867d6b9$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> ikke selv den store bruger af disse, men det kunne være lige netop her at

Hej Kate og Marie

det var faktisk på Faktas opslagstavle i Rudkøbing, at jeg fandt
tortietøserne - ganske vist kørte jeg ud for at se en lille grå og hvid
killing, som mindede mig om Rikkemis, en af mine tidligere katte, men da den
var afsat, og der kun var de to tortier tilbage, var det dem, jeg kørte hjem
med - og det har jeg aldrig fortrudt.
Så det var da et forsøg værd, og du kan jo altid takke nej, hvis du ikke er
tryg ved den, der evt. henvender sig.
Held og lykke med at finde et godt hjem til Doughnut som enekat.

venlig hilsen, Anelise

Fra : Kate

Dato : 30-06-08 15:51

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> wrote in

> [...]
> Så det var da et forsøg værd, og du kan jo altid takke nej, hvis
> du ikke er tryg ved den, der evt. henvender sig.

Ja, det er jo rigtigt nok. Hmmm, måske jeg alligevel skal komponere et
opslag og tage det som det kommer.

> Held og lykke med at finde et godt hjem til Doughnut som enekat.

Tak, jeg håber jo stadig.

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 29-06-08 20:04

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> kat". Jeg synes jo også hun burde have mange gode år i sig da hun
> aldrig har fejlet noget og kun ser en dyrlæge til den årlige

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Hvorfor ikke prøve Inges kattehjem? Jeg har stået der og set alt blive revet
væk i en fart. Hvis hun får en rekreationstid kan det jo være at vægten
bliver trimmet inden hun bliver afsat.

Bare et forslag. Hvis kattehjemmet tager den er det jo ikke dit problem
mere, men kattehjemmet der med deres store ekspertise bedre kan varetage
det.

Hilsen
Jens

Fra : Kate

Dato : 30-06-08 15:50

"Jens \"Lyrik\" Bech" <lyrik@heaven.dk> wrote in

> [...]
>
> Bare et forslag. Hvis kattehjemmet tager den er det jo ikke dit
> problem mere, men kattehjemmet der med deres store ekspertise

Helt seriøst, fori jeg ikke ville kunneholde tanken ud om hun måske
skulle sidde i et lille bur en-to måneder, så ville de måske opgive og
derefter aflive hende. Den tanke kan jeg slet ikke bære. Så enkelt er
det.
Jeg ved godt et kattehjem nok har flere strenge at spille på, men jeg
vil have hende her indtil en god permanent løsning kommer. ellers vil
jeg faktisk hellere selv få hende aflivet, som aller aller sidste
udvej.
For mere end 15 år siden mistede jeg en kat som jeg aldrig fandt ud af
om døde eller blev stjålet. Ham tænker jeg stadig på med lange
mellemrum og det ville blive det samme med Doughnut, ville ikke kunne
slippe tanken om hvad der blev af hende.

Fra : lonekjaer@hotmail.co~

Dato : 30-06-08 04:44

On 29 Jun., 19:00, Kate <dough...@oliwer.invalid> wrote:
> ...Ikke engang Feliway har hjulpet endnu...

Det er muligt at dette har været oppe og vende (jeg har ikke fulgt så
godt med på det seneste) men har du forsøgt med Felifriend også?
Feliway og Felifriend indeholder 2 forskellige fraktioner af kattens
feromoner (jeg har smidt indlægssedlerne ud, så jeg kan desværre ikke
fortælle dig hvilke) og den fraktion der er i Felifriend skulle være
bedre til den type katte-konflikter som du beskriver.

Fra : Kate

Dato : 30-06-08 15:43

lonekjaer@hotmail.com wrote in news:7b2ff47b-30cd-4fb1-964b-
f99d86c4bf46@59g2000hsb.googlegroups.com:

> [...]
> fortælle dig hvilke) og den fraktion der er i Felifriend skulle være
> bedre til den type katte-konflikter som du beskriver.

Nej, jeg har kun forsøgt mig med Feliway. Hmmm, alt hjælp er velkommen,
så jeg må vel ud og købe noget Felifriend. Jeg vil jo helst ha' ro i
huset *og* beholde tøsebarnet, hvis det overhovedet er muligt. Tak.

Fra : Susanne Harbo

Dato : 30-06-08 17:23

> [...]
> http://oliwer.dk/doughnut.htm
> Husk en killing skal være minimum 12 uger før den tages fra sin mor,

Jeg ved ikke om mit indlæg går igennem, sommetider bliver de "væk" - men
ellers kunne et alternativ til Feliway måske være at prøve med sådan en
ting til stikkontakten fra Feliway - men fyldt med Baldriandråber.
Jeg har rådet fra en familie med to katte, der på trods af at de er
kuld-brødre var blevet uvenner, den ene blev meget nemt stresset og så
blev den anden aggressiv - det har hjulpet dem meget - de havde fået
rådet af deres dyrlæge. Held og lykke med enten at finde en løsning
hjemme hos dig eller i et andet godt hjem.

Med venlig hilsen
Susanne Harbo
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 30-06-08 20:31

Susanne Harbo <susanne-harboKATTE@BAKKEmail.dk> wrote in

> Jeg ved ikke om mit indlæg går igennem, sommetider bliver de "væk"

Jo, det kom igennem

> [...]
> hjulpet dem meget - de havde fået rådet af deres dyrlæge. Held og
> lykke med enten at finde en løsning hjemme hos dig eller i et

Jeg købte sådan en med Feliway ti stikkontakten samtidig med at jeg
købte en spray.
Så det er det er da også et råd jeg vil tage til mig. Alt skal prøves
for Doughnuts skyld.
Tak for rådet og ønsket

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 01-07-08 19:49

> [...]
> købte en spray.
> Så det er det er da også et råd jeg vil tage til mig. Alt skal prøves

hej Kate

jeg har læst med i tråden om dine trængsler og kan godt forstå, at du er
villig til at prøve alt for at beholde Doughnut, som lyder til at være en
meget speciel og fin kat.

Derfor dette input:

http://www.vetcur-biotec.com/vetcur_butik/order_frameset.asp

jeg har lige anskaffet Re-vet til mine hunde for forhåbentlig at forebygge
symptomer fra en dysplasihofte, som min yngste lab har - og ser så, at de
også har produkter til katte.

Her tænker jeg i dit tilfælde på Ne-vet til katte, beregnet til nervøse
katte eller katte med adfærdsproblemer. Jeg har slet ingen personlige
erfaringer med det, men vil ikke undlade at gøre dig opmærksom på
kosttilskuddet, hvis du som jeg ikke tidligere har hørt om det.
Det fremgår, at det udover de beroligende planter indeholder lige dele
sødmælkspulver og ølgær.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Kate

Dato : 02-07-08 21:45

> hej Kate
>
> jeg har læst med i tråden om dine trængsler og kan godt forstå, at
> du er villig til at prøve alt for at beholde Doughnut, som lyder
> til at være en meget speciel og fin kat.

Det er hunjo også, selvom hun har problemer med Mowgli er hun jo vildt
sød og jeg holder meget af hende.

> [...]
> forebygge symptomer fra en dysplasihofte, som min yngste lab har -
> og ser så, at de også har produkter til katte.

Tak for linket.

> [...]
> hørt om det. Det fremgår, at det udover de beroligende planter
> indeholder lige dele sødmælkspulver og ølgær.

Jeg læste lige hvordan de beskrev produktet og ved ikke helt hvad jeg
skla mene. Hun er jo lidt specielt på den måde at hun ikke kan lide ret
mange andre katte selvom hun er født og vokset op i en flok. Nu kender
jeg jo hendes baggrund da hun er født af mine forældres hunkat og boede
hos dem til deres skilsmisse da hun var 3 år gammel. allerede da havde
min mor en begyndende tanke om at hun nok ikke trivedes sammen med de
mange katte, der var 8 med Doughnut.
Vi var så overbeviste om at hvis hun kom til en mindre flok, min på 3,
så ville hun måske bedre kunne klare sig. Faktisk blev hun og er hun
glad for Lante, mens hendes forhold til Mowgli og daværende Johan var
lidt anstrengt, men dog tåleligt.
Men jeg opfatter hende ikke som nervøs, for hun er jo ikke bange for
lyde eller kanine, mig eller Lante. Det er faktisk mest Mowgli hun har
kvaler med.

Hmmm, jeg er stadig i tænkeboks mht Doughnut, men nu sover hun i min
seng og livet er roligt lige nu

Fra : Denise

Dato : 01-07-08 19:19

Ihh Kate
Jeg ved slet ikke hvad jeg skal foreslå, andet end det der er foreslået.
Det er godt nok noget skidt når dyrene er tossede.
Og jeg kan slet ikke huske om hun er blevet gennemchecket hos dyrlægen ?
Har dyrlægen slet ingen gode ideer, eller Raiku ? Har du ikke spurgt hende,
så skriv en mail, hun er meget flink til at svare.
Ved godt lykkepiller er noget skidt i længden, men er det værd at prøve ?
Eller andre former for afslappende medicin ?

Vi har heldigvis fred i hjemmet, men i haven skal vi holde øje med Blonde og
Dino, for Blonde er direkte bange for Dino derude og hyler op og hvis vi
ikke er hurtige, så kommer de op og slås. For Dino vil hen til Blonde og
fatter ikke hvorfor han opfører sig sådan. Vel inden for døren er alt fred
og ro og de ligger sammen . VIlle det fortsætte indendørs, ja så ville vi
have samme problem som dig.
Håber du finder en løsning for den møgsituation. Krydser fingre for jer.

--
Hilsen Denise

Fra : Kate

Dato : 02-07-08 21:35

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> wrote in

> [...]
> svare. Ved godt lykkepiller er noget skidt i længden, men er det
> værd at prøve ? Eller andre former for afslappende medicin ?

Hun er som sådan ikke tilset af en dyrlæge for jeg ved jo at det hele
hænger på Mowgli. En dag tog jeg hende selv og gennemfølte hende for at
e om reagerede som om hun har ondt, det gør hun ikke. Overfor mig er
hun jo stadig sød og højtspindende.
Dog har hun idag snust til Mowgli og givet ham et kort slik på panden.
Begge er dog meget forbeholdende overfor hinadne og på vagt. Men jeg
håber balladen er slut for denne gang, selv om jeg er forsigtig stadig
væk. Også dennegang tog det så en uge.

Jeg talet faktisk med dyrlægen om noget beroligende, men hun var ikke
meget for det, som hun sagde "de blir afhængige med det samme, så det
hjælper ikke længe, men kan være svært at styre", så jeg valgte at se
tiden an og prøve de andre ting.

Sidder lige og kommer i tanker om Bach's som jeg fik af Marianne ti
Mowgli da vi skulle flytte hertil. Det virkede jo på ham, måske man
skulle forsøge sig med det.

Jeg ved godt Raiku svarer på mail, jeg har faktisk skrevet til hende 2
gange, med adresse og det hele så hun kunne sende en regning på en
konsultation. Hun har svaret, men aldrig beregnet noget for det. Hatten
af for hende. Jeg har jo også af flere omgange tænkt på at tage Lante
ind til hende i forbindelse med alle hans hudproblemer, men i perioder
af gangen har vi jo godt styr på det og så kommer vi ikke afsted.

Men nu bliver Doughnut på til salg listerne rundt om, også selvom hun
arter sig denne gang, for jeg ved jo det hele tiden er en latent bombe,
desværre.

Heldigvis har jeg jer her, i starter ikke med at sige "aflive dog
kræet". Åh, sådan en bemærkning kom en kollega med, jeg var nødt til at
ignorere ham for ellers havde jeg sagt noget vældigt grimt til ham. Jeg
kan ikke udstå den slags bemærkninger, for det er bare den lette
løsning, man kan jo bare få en ny Ikke i min verden.

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-07-08 23:20

> [...]
> til ham. Jeg kan ikke udstå den slags bemærkninger, for det er
> bare den lette løsning, man kan jo bare få en ny Ikke i min

Selvfølgelig afliver man da ikke en rask kat.

Du skal bare lukke ørerne for kolleger og andre der ikke tænker sig
om inden de taler, men det kan være meget sårende når man elsker sin
kat og vil gøre hvad der står i ens magt for at det hele skal gå.
Håber at "balladen" er overstået nu. Hvis hun giver Mowgli et slik,
så er de nok ikke uvenner mere. Jeg håber med dig, at tingene arter
sig som de skal.

Fra : Kate

Dato : 03-07-08 19:20

> "Kate" <doughnut@oliwer.invalid> skrev i en meddelelse

> Selvfølgelig afliver man da ikke en rask kat.

Nej, det er jo det jeg helst vil undgå. Må dog indrømme at jeg stadig
er rigeligt frustreret fordi hun bliver ved med ikke at ville acceptere
Mowgli. Så kan hun gå hen til ham og snuse og give ham et hurtigt slik,
kun for minuttet efter at hvæse og hyle af ham igen. Bde han og jeg er
forvirret på et højere plan. Lante vælger stort set bare at blive ude.

> [...]
> Håber at "balladen" er overstået nu. Hvis hun giver Mowgli et slik,
> så er de nok ikke uvenner mere. Jeg håber med dig, at tingene arter

Ja, jeg prøver også at lkke ørerne og tænke at den slags mennesker bare
ikke er klogere, men det kan være hårdt når man nu er trist over
situationen.
Nå,men jeg må jo tage tingene roligt og e hvad der sker.

Fra : Siri

Dato : 04-07-08 12:24

> [...]
> hun vil nusse.
> Jeg er bare ved at blive vanvittig af det her, for mit hjem ender med at
være et fængel for os alle. > Undskyld, jeg sådan hælder det ud over jer,
men jeg har det så skidt over at tanken om aflivning faktisk spøger i mit
baghoved, for det er bare slet ikke min stil ;-(
> Kate

Kære Kate
Hvor jeg føler med dig. Forstår godt, at du er ved at blive vanvittig af
det. Jeg var også ved at få pip af situationen med Belle for et år
siden, og med Maf, der jo også var urolig og holdt mig vågen.
Når jeg ser på supermarkedets opslagstavle, så er der mange opslag med
store børn og teenagere, der tilbyder hundeluftning, babysitning m.m.
Dvs, det er et sted, hvor forældre og måske bedsteforældre kigger.
Også mange opslag med div. småvirksomheder og køb/salg privat.
Så jeg synes, at det er forsøget værd.
Du kan jo tilføje den klassiske opdrætter-klausul med, at du forbeholder
dig ret til at afvise evt. køber uden at skulle forklare dig. Det var så
ikke nødvendigt for mig, jeg sagde bare nej til dem, jeg ikke fandt
passende.
Men een klausul er vigtig: At du forbeholder dig ret til at besøge det
nye hjem, evt. før, og mindst ved afleveringen. Evt. fortsat
'besøgsret'. En køber med rent mel i posen vil ikke afvise dette. Du
holder jo af din mitte, og det vil den rette køber forstå.
Opslag på biblioteket ville jeg foreslå. Alt andet lige: Folk, der
læser, kan man forvente et vist vidensniveau af
Og hæld du bare af! Da jeg ringede til Belles opdrætter for at få et
råd, og om de evt. ville have hende igen, rådede hun til aflivning!
Og der var jeg stensikker: Uanset, at Belle gav både Gia og mig pip, så
var og er hun en sund og stabil, livskraftig kat. Hun skulle sandelig
have et godt liv i det rette hjem.
Det har hun nu - så giv ikke op. Jeg ved, at det er hårdt for dig nu,
men det må kunne lykkes.
Opslag i sportsklub/sportshal? Mange børn & forældre, og mange mænd (det
er jo noget vrøvl, at kvinder har katte og mænd har hunde) vil se det,
og de vil da elske bare navnet - Doughnut - og beskriver du hendes
karakter, så er de hel-solgte, er jeg overbevist om.
Hep hep - og læs endelig af
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 04-07-08 19:10

Siri <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> wrote in

> [...]
> vanvittig af det. Jeg var også ved at få pip af situationen med
> Belle for et år siden, og med Maf, der jo også var urolig og holdt

Tak. Jeg husker jo egentlig godt du har været noget lignende igennem.
Her sidder jeg og klager, jeg har da i det mindste indtil flere døre,
så jeg kan skille dem ad.

Nu har der været ro i går aftes og hele dagen i dag. Dvs, jeg var lige
ude og kigge på bil et par timer. Imens lukkede jeg dem fra hinanden,
for jeg stoler stadig ikke på nogen af dem, men de har været sammen i
nat uden problemer.
I fremtiden må jeg skille dem ad når jeg ikke er hjemme ellers får jeg
ikke et roligt sekund mens jeg er væk.

Det kan sagtens gå nu hvor havedøren kan stå pben, det bliver værre når
jeg er nødt til at lukke dem for ikke at få frost i tæerne eller
kaninen. Nå, nu vil jeg ikke tage sorgerne på forskud, jeg kan jo være
heldig at den rigtige dukker op og falder for tøsebarnet inden
efteråret

Fra : Siri

Dato : 05-07-08 17:50

> [...]
> ikke et roligt sekund mens jeg er væk.
, jeg kan jo være
> heldig at den rigtige dukker op og falder for tøsebarnet inden

Godt - kan du skille dem ad, så kan det være, at det løser sig, håbe,
håbe!
Og ja, man ved aldrig, hvornår heldet vender og det flasker sig - så jeg
krydser fingre og ønsker alt held!
Må lige ind og glo på vildkat efter Doughnut
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 05-07-08 19:45

> Godt - kan du skille dem ad, så kan det være, at det løser sig, håbe,
> håbe!

Det har Mowgli overbevist mig om at det desværre ikke gør. Nu er damen
endeligt faldet ned og kan acceptere ham og han er nu ikke bange for at
komme ind i huset, så i dag har jeg flere gange taget ham i at mobbe
hende igen. Det resulterede i at jeg smed *ham* i soveværelset og
lukkede døren. "Desværre" var det vidst ikke nogen rigtig straf for jeg
fandt ud af da jeg åbnede for ham igen, det var nemlig husets køligst
rum og han lå bare på sengen og gassede sig. Så det at jeg vidste at
ham var problemet viser sig jo sandt, desværre.
Nu har jeg i hvert fald besluttet ikke at lade dem være alene sammen
når jeg er væk i flere timer ad gangen, så må vi se hvad fremtiden
bringer.

Iøvrigt er Doughnut jo nok et stykke nede på listen nu, hun har været
på den i næsten 4 uger.

Fra : Siri

Dato : 06-07-08 15:08

> [...]
> endeligt faldet ned og kan acceptere ham og han er nu ikke bange for at
> komme ind i huset, så i dag har jeg flere gange taget ham i at mobbe

Hm, jeg skal strengt taget ikke blande mig, men så var det måske Mowgli,
der skulle flytte, hvis han er årsagen til balladen - tænker jeg.
Og som jeg mailede, så tror jeg, at et blidere foto af Doughie og en
tekst, der starter med at fortælle, hvor sød hun er ved sine mennesker
være rigtig fremmende for formidlingen.
Hvis det altså er hende, der skal flytte - jeg kender jo ikke misserne
personligt
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 06-07-08 17:02

> Hm, jeg skal strengt taget ikke blande mig, men så var det måske
> Mowgli, der skulle flytte, hvis han er årsagen til balladen

Det kommer så aldrig på tale. Mowgli og Lante hører sammen og hører
sammen med mig. Hvis nogen flytter er det Doughnut, sådan er det

Nu ser jeg om den løsning jeg lige nu kører kan holde, dvs det vil den
kunne indtil det bliver koldt og så må jeg løse det henad vejen. Måske
med at de bare ikke må være sammen når jeg ikke er hjemme, sådan er
løsningen nu og det fungerer okay. Jeg kan bare ikke leve med at være
fange i mit eget hjem, og katte kan jo heller ikke leve med balladen.
Men er der ingen der henvender sig på Doughnut, tja, så bor hun jo her.