Fald fra 6.sal.
Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 28-06-08 15:16

Min ven i Sverige var alene med russerkatten. Konen var til jobsamtale og
havde overladt yndlingsdyret til hans varetægt. Han tog en middagslur og da
han vågnede så han at vinduet var gledet lidt op og katten var væk!;-(((
Han var nede og lede og fandt katten der var faldet ned fra sjette etage.
Han bar den op. Der var ikke noget at se, men han ringede til et
dyrehospital. 5 minutter efter stod en Falckmand med en dyreambulance og
hentede den til undersøgelse og røntgen.
Da han fik den retur kunne han glæde sig over at den var fejlfri. De
fortalte at havde den ramt ned på beton i stedet for græs, så kunne den have
sprængt urinblæren. Ekselent behandling og kun 500kr for hele servicen.

Men skal han fortælle konen det?

--

Hilsen
Jens "Lyrik" Bech

Fra : lh

Dato : 28-06-08 15:23

"Jens "Lyrik" Bech" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fortalte at havde den ramt ned på beton i stedet for græs, så kunne den
> have sprængt urinblæren. Ekselent behandling og kun 500kr for hele

Ja det syntes jeg da han skal. Det kan vel ske for den bedste. Nu gik det
godt, men hvis der siden skulle dukke et eller andet op, så er det jo godt
at vide at den har været ude for det fald. Hun vil vel heller ikke kunne
undgå at mærke at der er "noget" med katten. Den må vel være bare lidt
forslået - måske....

lh

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-06-08 15:48

"Jens "Lyrik" Bech" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse

Nu bor jeg heldigvis i eget hus og ikke på en 6.sal, så min kat kan
hoppe ind og ud af vinduerne som hun har lyst til.

> Men skal han fortælle konen det?

Selvfølgelig skal han da fortælle konen det. Ansvaret for at
vinduerne ikke er ordentligt sikrede må da påhvile dem begge.
Selvfølgelig kan uheld da ske, men sådan et uheld *må* bare ikke
ske. Et mirakel at katten overlevede. Det er ikke sikkert at de er
så heldige næste gang, men de tænker sig forhåbentlig om, så der
ikke bliver en næste gang.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Tinka Vera

Dato : 29-06-08 00:26

> [...]
have
> sprængt urinblæren. Ekselent behandling og kun 500kr for hele servicen.

Ja, det skal han da! Jeg forstår slet ikke, hvordan man kan overveje at
fortie det.
Og så håber jeg da, at vinduerne bliver sikret, så der ikke sker flere
faldulykker i dét hjem.

Med venlig hilsen
Tinka Vera
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 29-06-08 01:16

"Tinka Vera" <tinkaverKATTE@BAKKEmail.stofanet.dk> skrev i meddelelsen

> Ja, det skal han da! Jeg forstår slet ikke, hvordan man kan overveje at
> fortie det.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
En meget almindelig mandlig tanke. Kvinders reaktioner ansés for at være
uberegnelige. Hun kunne for eksempel gå vinduet efter og påstå at det var
hans skødesløshed der havde forårsaget kattens fald. hvilket kunne resultere
i alt fra raserianfald, hysterisk gråd eller trusler om skilsmisse fordi hun
ikke kan stole på ham!))

Her vælger mange mænd at skåne sig selv for uoverskuelige repressalier og
reaktionsmønstre. Spørg din mand om han ville fortælle en sådan episode
eller smilende komme dig imøde, sige lille skat hvordan gik jobsamtalen?
Fulgt op af :"Både missen og jeg har savnet dig. her har vi bare siddet og
kedet os mens vi ventede på dig

Hilsen
jens"

Fra : jytte jensen

Dato : 29-06-08 11:16

> [...]

>beton i stedet for græs, så kunne den have
>sprængt urinblæren. Ekselent
>behandling og kun 500kr for hele servicen.

Ja absolut, så kan hun finde en anden til næste gang katten skal
passes. Og eller sørge for at vinduerne ikke kan åbnes.

Når man bor på 6. etage og har kat, bør vinduerne aldrig være i
en tilstand så de kan åbnes så meget at en kat kan falde ud.

Der fås sådan nogle sikkerheds hasper, så vinduet ikke kan åbnes
mere end på klem.
Det burde være standard når man har kat på niveau over stuen.

Jytte

Fra : Kate

Dato : 29-06-08 11:20

jytte jensen <mismerkur@PNN21gmail.dk> (slet PNN21) wrote in

> Det burde være standard når man har kat på niveau over stuen.

Ja, eller små børn. Jeg bor i stuenplan og har hasper på alle vinduer
Okay, tror nu nok forgængeren har fået dem sat på for
tyverisikring, men de virker altså også som kattesikring

--
Kate

Kan du hjælpe en kat i nød? Se og læs om Doughnut her:
http://oliwer.dk/doughnut.htm
gerne ældre.

Fra : Elsebeth Frederiksen

Dato : 09-07-08 20:47

hold da op det var billigt sluppet. Gid det var gået sådan for Røskva da
han tog en flyvetur. Det havde også været meget billigere! Men Røskva
har det godt, hvis I vil vide det. Han er blevet god til at springe nu,
og er ved at dø af sult hver dag. jeg er så ond ved ham

Med venlig hilsen
Elsebeth Frederiksen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-07-08 10:48

"Elsebeth Frederiksen" <sleepflowerKATTE@BAKKEsecret.dk> skrev i en
meddelelse news:pKCdnR0nr5wBiOjVnZ2dnUVZ8t_inZ2d@giganews.com
> [...]
> billigere! Men Røskva har det godt, hvis I vil vide det. Han er
> blevet god til at springe nu, og er ved at dø af sult hver dag.

Ja, der må godt nok have været en højere magt der holdt hånden over
den lille mis.

Dejligt at høre at Røskva er på dupperne igen. Det var en hård
omgang for ham, og det er jo også noget af et mirakel at han slap
levende fra det fald.

Du må nok begynde at give ham lidt mad, så han ikke sygner helt hen
af sult. LOL

Fra : Kate

Dato : 10-07-08 19:13

Elsebeth Frederiksen <sleepflowerKATTE@BAKKEsecret.dk> wrote in

> Men Røskva
> har det godt, hvis I vil vide det. Han er blevet god til at
> springe nu, og er ved at dø af sult hver dag. jeg er så ond ved
> ham

Dejligt at Røskva er kommet sig helt over sit fald. Og det med at blive
sultet kender Doughnut *alt* til