Måske hysterisk, måske ikke
Fra : Kate

Dato : 25-06-08 16:34

Ja, jeg sidder og ved ikke helt om jeg er hysterisk eller ej, men jeg
er lidt nervøs for min dreng, nervøs nok til at han har tid til
100.000km eftersyn på fredag.
Søndag synres jeg at han drak temmeligt meget og derfor holdt jeg nok
lidt ekstra øje med ham. Det damme da jeg kom hjem mandag aften. Han
kom lige ud i køkkenet og vendte på hælen, så i stedet for at hilse som
han plejer, så gik han hen g drak meget larmnde og længe.
Da nu der lige er 3 katte jeg har hørt om få sukkersyge tænkte jeg "du
skal til dyrlæge". Desværre er min normale dyrlæge gået på ferie, så
jeg må "nøjes" med en af de andre, men Kattekræet kan jo ikke vente.
Eller også er det mig der ikke kan vente med at få ro i sindet.

Nå, hvem af kattene er det så jeg er nervøs for? Lille sældfede
Doughnut? Næh. Hårdt plagede Lante? Heller ikke, og det er i det
mindste en positiv ting i denne situation. Ja, så må det jo være min
lækre Mowgli. Han er lige så fræk som han plejer, synes jeg, og han
sover da vidst heller ikke vildt meget mere end han plejer såvidt jeg
kan bedømme, men det er det med vandet der giver mig trækninger.

Kryds lige fingre for at det bare er mig der er hysterisk, både for
Mowglis skyld, men også for min pengepung, som ikke kan holde til mere
nu.

--
Kate

Kan du hjælpe en kat i nød? Se og læs om Doughnut her:
http://oliwer.dk/doughnut.htm
gerne ældre.

Fra : Kari Eiffert

Dato : 26-06-08 05:44

> Kryds lige fingre for at det bare er mig der er hysterisk, både for
> Mowglis skyld, men også for min pengepung, som ikke kan holde til mere
> [...]

Hmmmm ja det lyder da lidt mærkeligt. Vi krydser gerne her i huset men
hysterisk eller ej, så er det altså bedre at få en mistanke be/afkræftet end
at slå det hen og så viser det sig alt for sent at der alligevel var noget
galt. Så afsted med jer. Og håber virkelig at der ikke er noget galt.

Mvh Kari

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 26-06-08 06:45

"Kari Eiffert" <kari.eiffert.nospam@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> end at slå det hen og så viser det sig alt for sent at der alligevel var
> noget galt. Så afsted med jer. Og håber virkelig at der ikke er noget

jeg kender det godt..
vi krydser også fingre og poter..

Mvh. Marie

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 26-06-08 13:07

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> wrote in message
> [...]
> kom lige ud i køkkenet og vendte på hælen, så i stedet for at hilse som
> han plejer, så gik han hen g drak meget larmnde og længe.

Mon ikke bare de vandpytter han plejer at drikke af er udtørret?

Held og lykke.
Nina

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-06-08 14:14

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> skrev i en meddelelse

> Kryds lige fingre for at det bare er mig der er hysterisk, både
> for Mowglis skyld, men også for min pengepung, som ikke kan holde
> til mere nu.

Selvfølgelig er du ikke det mindste hysterisk. Jeg har endnu
oplevelsen med min dejlige Mivser i stærk erindring, så det er helt
fint at du kontakter dyrlægen. Når kattene begynder at drikke meget
uden at der selvfølgelig er hedebølge, skal man *altid* få det
tjekket hos dyrlægen, derom er der slet ingen tvivl.

Håber på at Mowgli går glat igennem "synet", så vi krydser fingre og
poter her.

--
Venlig hilsen Tove og Mini
Beware of people who dislike cats

Fra : Kate

Dato : 26-06-08 15:01

Kate <doughnut@oliwer.invalid> wrote in

> Kryds lige fingre for at det bare er mig der er hysterisk, både
> for Mowglis skyld, men også for min pengepung, som ikke kan holde
> til mere nu.

Tak for jeres krydsede fingre og tæer. Jeg kommer naturligvis med en
update i morgen når vi kommer hjem fra dyrlægen. vi har tid til kl.
1400 og jeg gætter på at vi er hjemme en timestid senere.
Han virker stadig ikke skøv og jeg er lige så kælen som han plejer.
igår synes jeg ikke der var svundet speceilt meget i vandskålene, men
han kommer derop under alle omstændigheder, om ikke andet så for at få
ro i sindet.

Fra : Denise

Dato : 26-06-08 16:40

Kate wrote:
> [...]
> igår synes jeg ikke der var svundet speceilt meget i vandskålene, men
> han kommer derop under alle omstændigheder, om ikke andet så for at få

Held og lykke Kate. Der er sikkert ikke noget i vejen. Man kan hurtigt
bekymre sig over noget med misserne, hvis man først får noget i hovedet. Og
så er det netop om at komme afsted, så man ikke går og maler fanden
yderligere på væggen og ser spøgelser alle vegne.
De sukkersyge katte jeg har haft har stort set ligget op og ned af
vandskålen og det er der jo ikke tale om her. Og de tissetåre der har været,
har været mega store.
Krydser fingre for i morgen.

--
Hilsen Denise

Fra : Siri

Dato : 27-06-08 08:22

> [...]
> Kryds lige fingre for at det bare er mig der er hysterisk, både for
> Mowglis skyld, men også for min pengepung, som ikke kan holde til mere

Krydser! Meget! Alle gode ønsker - og så husker jeg jo, hvordan Lejon
"drak meget vand" før han fik ordnet sin næse. Det var slet ikke nyrerne
eller noget, men fordi han trak vejret gennem munden.
Håber, at det er noget helt uskyldigt med Mowgli!
Og ser frem til din update
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 27-06-08 15:02

Siri <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> wrote in

> [...]
> ikke nyrerne eller noget, men fordi han trak vejret gennem munden.
> Håber, at det er noget helt uskyldigt med Mowgli!

Tak, til jer alle.

Heldigvis så jeg bare spøgelser. Alle Mowsens tal for glucose, nyrer og
lever lå lige i midten af skalaen, så min dejlige dreng er så sund og
frisk og rask som han overhovedet kan være.

Puha, hvor blev jeg glad, så nu bliver det alligevel en god weekend

Fra : Tove Krieger

Dato : 27-06-08 15:29

> [...]
> er så sund og frisk og rask som han overhovedet kan være.
>
> Puha, hvor blev jeg glad, så nu bliver det alligevel en god

Det er dejligt at høre. Man bliver godt nok noget nervøs, hvis
vandskålen bliver for flittigt besøgt, så hellere lige få det
undersøgt en gang for meget end én for lidt.

Krammer til Mowsemanden og jer andre herfra.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Kate

Dato : 27-06-08 20:31

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote in

> Det er dejligt at høre. Man bliver godt nok noget nervøs, hvis
> vandskålen bliver for flittigt besøgt, så hellere lige få det
> undersøgt en gang for meget end én for lidt.

Ja, jeg er også glad og lettet og synes slet ikke pengene er dårligt
givet ud. Ro i sindet er ubetaleligt

> Krammer til Mowsemanden og jer andre herfra.

Tak, han trænger også til det, for det han syntes godt nok jeg var en
ond ond en

Fra : Ragna

Dato : 28-06-08 09:17

Dejligt at høre, at Mowgli er sund og rask!
Tit føler man sig usikker på, om der er noget galt, og man har ikke ro, før
man har fundet ud af det.
Selv om han er lidt fornærmet for tiden, bør han faktisk være taknemlig over
at have så omsorgsfuld en ejer.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Kate

Dato : 28-06-08 10:12

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> wrote in

> Selv om han er lidt fornærmet for tiden, bør han faktisk være
> taknemlig over at have så omsorgsfuld en ejer.

Ork, han er færdig med at være fornærmet, hn er en meget tilgivende
dreng

Fra : Denise

Dato : 27-06-08 15:36

Kate wrote:
> [...]
> og frisk og rask som han overhovedet kan være.
>
> Puha, hvor blev jeg glad, så nu bliver det alligevel en god weekend

Ihh dejligt nyt Kate.
Ja de der spøgelser uff, og man er jo nødt til at reagere på dem.

--
Hilsen Denise

Fra : Kate

Dato : 27-06-08 20:33

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> wrote in

> Ihh dejligt nyt Kate.
> Ja de der spøgelser uff, og man er jo nødt til at reagere på dem.

Ja, jeg havde jo ikke kunnet leve med mig selv hvis jeg havde slået det
hen og han vitterligt var syg.
Tror måske jeg var så meget obs pga at vi har talt så meget om
sukkersyge herinde på det seneste plus at min mors skovtrold jo har
fået det konstateret for få måneder siden.
Som skrevet til Tove, så er jeg jo lettet over at det netop bare var et
spøgelse

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 27-06-08 17:00

> [...]
> frisk og rask som han overhovedet kan være.
>
> Puha, hvor blev jeg glad, så nu bliver det alligevel en god weekend

Det lyder godt, det er altid rart at få det bekræftet når man har noget på
fornemmelsen, eller afkræftet..

Mvh. Marie

Fra : Kate

Dato : 27-06-08 20:33

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk>
wrote in news:48650e87$0$90270$14726298@news.sunsite.dk:

> Det lyder godt, det er altid rart at få det bekræftet når man har
> noget på fornemmelsen, eller afkræftet..

Ja og i denne situation var det jo afkræftelsen der var god at få.