Lejon indlagt igen....
Fra : Siri

Dato : 23-06-08 22:01

Tak til LouiseogBuster for viden og 'vagt i gevær'
Jeg ringede imorges til opererende dyrlæge (Mogens Aalund) og fortalte.
Han sagde bekymret, at hvis det tog til, skulle jeg komme med Lejon.
Jeg arbejdede på dobbelt kraft og var hjemme ca 1445
1530 var jeg og en kørende veninde (tak Lone!) på vej mod Karlslunde.
Lejons bobler er på størrelse med mønter nu.
Og hvis det var intubationen, burde de sidde ved halsen - men de sidder
ved lungerne.
Nu har de ham til observation et par dage....
Mere følger....
Med venlig hilsen
Siri (med stor tillid til den fine nye klinik og den erfarne dr dyr)
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tina.

Dato : 23-06-08 23:53

"Siri" <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Nu har de ham til observation et par dage....
> Mere følger....

Åh, nej, Siri. *Stort knus*

Håber alt det bedste for Lejon.

- Tina

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 24-06-08 05:11

> [...]
> ved lungerne.
> Nu har de ham til observation et par dage....

øv... )-:
Mange tanker herfra, håber alt bliver som det bør og skal!
Det er guld værd, at have tillid til de dyrlæger man ligger sine kære dyr i
hænderne på..

Mvh. Marie

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-08 09:36

Siri wrote:
> [...]
> Mere følger....
> Med venlig hilsen
> Siri (med stor tillid til den fine nye klinik og den erfarne dr dyr)

Øv,at Lejon skal være indlagt igen, men super godt at du holdte godt øje med
ham og kantaktede Dr Dyr - det beviser jo at du - som vi jo i forvejen
vidste - er en ægte Slave
Hvad sagde Dr Dyr da du nævnte Subkutant Emfysem?

Håber snart Lejon er frisk og på poterne igen, så han kan komme hjem og
terrorisere hybelen i Adelgade....

Knus fra Louise og Buster

Fra : Kari Eiffert

Dato : 24-06-08 12:36

> [...]
> Mere følger....
> Med venlig hilsen
> Siri (med stor tillid til den fine nye klinik og den erfarne dr dyr)

Åh nej da! Stakkels Lejon. Vi må da håbe der komme nogen rigtigt fine frie
næsebor ud af denne omgang, så det idet mindste ender med noget godt. Og
stakkels dig *trøstekram* du går vel også rundt og er urolig for ham.

Mvh Kari

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-06-08 12:58

> [...]
> Mere følger....
> Med venlig hilsen
> Siri (med stor tillid til den fine nye klinik og den erfarne dr

Det var da noget værre noget. Det er forhåbentlig noget der nemt kan
ordnes. Det er godt nok synd for Lejon, hvis operationen ellers
forløb godt.

Håber at han snart er helt på dupperne igen, og selvfølgelig er han
det den seje lille fyr.

Mange kram til både dig og misserne herfra. Vi krydser alle fingre
og poter for et godt udfald.

--
Venlig hilsen Tove og Mini
Beware of people who dislike cats

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 24-06-08 13:18

> [...]
> Mere følger....
> Med venlig hilsen
> Siri (med stor tillid til den fine nye klinik og den erfarne dr dyr)

hej Siri
god bedring til Lejon.
Jeg kender lidt til subkutant emfysem hos mennesker, afhængigt af
lokalisationen bliver luften i vævet sædvanligvis absorberet igen.
Forhåbentlig gælder det samme for katte.

venlig hilsen, Anelise

Fra : Siri

Dato : 24-06-08 13:47

> [...]
> lokalisationen bliver luften i vævet sædvanligvis absorberet igen.
> Forhåbentlig gælder det samme for katte.

Tusind tak, allesammen.
I er altså guld værd! Ingen af de ellers så erfarne opdrættere, jeg
kender, aner en lyd om det fænomen.
Tak, Anelise, det var godt at få at vide.
Lejon fik jo fine, åbne næsebor i torsdags - sagde stadig lidt 'blæs
igennem' lyd i den i week-end'en, som om der ikke var helt fri passage,
men var ellers i bedring.
I går var han godt nok skvattet, og vejrtrækningen larmede ofte.
I dag - imorges - havde han det hverken værre eller bedre.
Jeg skulle ringe igen engang efter 12 - men kl 1220 var dyrlægen igang
med en anden operation (ikke på Lejon) - kl 1330 det samme, og nu her
1430 får jeg at vide, at de to dyrlæger, der har arbejdet med Lejon,
lige skal diskutere ham, og så vil jeg blive ringet op.....
Uhhhh....
Men som sagt: Karlslunde Dyrehospital er splinternyt og det bedste
udstyr med erfarne dyrlæger - og jeg er bekymret alligevel - savner
Leise-skatten!
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Siri

Dato : 24-06-08 18:06

> Siri skrev:
Nå - jeg blev ringet op 16.55 - hvor jeg indtil da ikke kunne tage hjem
fra job, da jeg ikke ville stå med den samtale i bussen eller på gaden.
Desværre var det en ung makker-dyrlæge, der ringede, og han talte så
langsomt og hakkende, at jeg følte mig vildt under-informeret.
Helt i spåner kom jeg hjem, og den veninde, der har sat det hele igang,
ringede og sagde: 'Men du har jo fået opererende dyrlæges hjemmenr af en
grund - så ring dog til ham!' Og den opsang er jeg taknemmelig for!
Han forklarede:
Luftboblerne er næsten væk. Jeg var så ved at dø af skræk, da han sagde
'Lige nu er der næsten ikke mere luft i din lille kat' - så han kan også
jokke i den
En anden veninde havde fornuftigt spurgt: Hvad er prognosen?
Svaret er, at
1) på boblerne er den god. Hvis katten holdes i ro, så vil de
re(ab)sorberes snart. De er allerede svundet godt.
2) Hvis luftrøret er skadet, så skal han bare holdes hjemme, have et
roligt og ustresset liv (ikke noget med udstilling), så er der flere år
til ham.
Hvis, siger han, for de kan kun konstatere det ved at stikke et skop ned
og kigge (i narkose), og det ville han dø af! Det var klar tale.
Så nu beholder de ham i ro (en lille boks) et par dage, så han ligger
stille og heler.
På torsdag ringer jeg og taler med opererende dyrlæge om formiddagen. De
kan, formoder han, udskrive ham torsdag, men da har jeg dobbelt joblæs
pga min chefs dispositioner. Dobbelt antal journaler at skrive, 6-7
timer i stedet for ca 3-4. Jeg bliver ikke færdig til at kunne hente ham
- og måske vil de alligevel gerne beholde ham til fredag.
Evt skulle en anden hente ham for mig.
Men nu er jeg langt mere rolig: Lejon får optimal pleje og medicin, og
skulle kunne få nogle flere år. Måske vil han fortsat have lidt
vejrtrækningsbesvær, men med en fin åben næse vil det dog være bedre end
før.
Bare min lille røde bitt'-bams' kommer hjem til kæl og nus igen. Og det
skulle der være gode chancer for.
Puha - kryds fingre, bed, eller hvad I vil, for Lejons gode heling de
nærmeste par dage.....
Tusind tak! Jeg er sørme så glad for gruppen her - en guldgrube af viden!
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 24-06-08 19:14

Siri <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> wrote in

> Puha - kryds fingre, bed, eller hvad I vil, for Lejons gode heling de
> nærmeste par dage.....

Da jeg absolut ikke er religiøs vil jeg nøjes med at krydse fingre for
ham. Det er dog noget af en tur han og du har været igennem, så nu
håber jeg han kommer sig helt og i kan få ro på.

--
Kate

Kan du hjælpe en kat i nød? Se og læs om Doughnut her:
http://oliwer.dk/doughnut.htm
gerne ældre.

Fra : lh

Dato : 24-06-08 19:48

> [...]
> nærmeste par dage.....
> Tusind tak! Jeg er sørme så glad for gruppen her - en guldgrube af viden!

Hej Siri.

Jeg har fulgt lidt med på sidelinien, men har desværre ikke haft tid til at
"sige" noget.
Men det er da noget værre noget. Hvor dygtige dyrlæger vi bruger kan noget
gå galt - for jeg går ud fra det er noget der er sket ved operationen under
narkosen som jeg forstod det.
Men jeg mener stadig du - og din kat - er i gode hænder.
Jeg har personligt aldrig hørt om det med luftboblerne, men man lære noget
hele tiden!
Håber inderligt at din kat kommer sig helt igen. Er det kun lige nu den ikke
må komme i narkose, eller er det resten af dens liv?
Kan sagtens sætte mig ind i det "stress" samt angsten og bekymringer du har
lige nu.

lh

Fra : Coppi

Dato : 27-06-08 06:12

Hej Sira.

Jeg har ikke skrevet, men fuldt med på sidlinien, og har først set den
nyeste udvikling lige nu.

Nej, hvor er det synd for dig, jeg kan mærke på det du skriver at du er mega
bekymret. Og meget glad for Lejon. Jeg håber det går godt med bamsen, mange
gange held og lykke. jeg er sikker på, at han klarer den.Med sådan en mar
kan han ikke andet.
coppi

Fra : Ragna

Dato : 24-06-08 19:50

Hej Siri!
Desværre har jeg ikke nogen viden angående Lejons problemer, men jeg vil
bare lige sende nogle helende vibrationer til ham og nogle trøstende
tanker til dig.
Det var godt, du var opmærksom og fik kontaktet dyrlægen, så han kunne komme
hurtigt i behandling.

--
Mange hilsener fra Ragna