Hvorfor aflive en rask kat på 1 år
Fra : Alice

Dato : 22-06-08 09:20

Vi har fået en kat til, det er egentlig ikke fordi vi ville MEN. Vi blev
ringet op af min niece for ca. 14 dage siden. En af hendes forhandlere,
var forsinket, fordi hun først skulle til dyrlægen for at aflive en kat.
Hun spørger hvad den fejler og for at vide at den fejler ingenting, men
dem der har den, har fået for mange katte og så vil de bare have hende
her væk. Hun siger tag den med ned til mig og lad mig se den. Så ringede
hun til os, og fortalte om den lille kat. Hvad kunne vi sige, så et par
timer senere var hun hernede.

Vi satte hende over i stalden, efter at have lukket de andre katte ud.
Hun var i en kasse der var alt for lille til hende,hun var forfærdelig
bange. Vi satte mad og vand til hende, og åbnede kasse og lod hende
være. Men til vores chok var hun væk da vi kom tilbage. Vi ledte og
ledte men væk var hun. Vi var kede af det, men blev enige om at hun i
det mindste ikke var død og havde fået sin frihed.

Så her i fredags, ringer Else op til mig. Skynd dig over med mad, den
lille røde kattepige er kommet tilbage. Jeg sprang op, og så fik vi fat
i hende, og tog hende i en kasse og bar hende op i et af mine værelser.
Så her er hun nu. Hun har et stort sår på sit inderlår, det er en byld
der er sprunget, så hun er på penecelin. Ellers er hun bare så
forfærdelig tynd, så vi er ved at fede hende op. Hun er så sød og kælen.
Når vi går ind i værelset ligger hun hende i hjørnet, så kalder vi på
hende og hun kommer op og går og nusser rundt omkring vores ben, og i
går spandt hun for første gang. Det er bare så godt.

Nu har jeg lagt hende til salg for 100 kr. inde på nettet for vi vil
gerne at hun kan få et godt katteliv hos nogle søde mennesker der ikke
vil kunne finde på at aflive en rask kat.

Vi har døbt hende Rosa. Hun er rødstribbet og hvid med store "guld"
øjne. En rigtig sød pige.Jeg forstår ikke menneskers holdning over for
kattene.

Fra : Kate

Dato : 22-06-08 11:05

Alice <yvonnet@mail.tele.dk> wrote in

> Jeg forstår ikke menneskers holdning over for
> kattene.

Nej, jeg forstår det heller ikke. Tænk at vores brug og smid væk
holdning nu også går udover dyrene.

Jeg læste fornyligt i en af gratis aviserne at dyrlægerne oplever det
oftere og oftere at folk får aflivet halvvoksne hunde fordi nu er den
ikke hvalp mere, så er den ikke sjov. Den bliver så aflivet og så køber
man en ny..... Jeg har slet ikke ord for hvad jeg mener om den holdning
;-(

Håber du finder et godt hjem til Rosa.

--
Kate

Kan du hjælpe en kat i nød? Se og læs om Doughnut her:
http://oliwer.dk/doughnut.htm
gerne ældre.

Fra : Nuser

Dato : 22-06-08 11:12

"Alice" <> . En rigtig sød pige.Jeg forstår ikke menneskers holdning over
for
> kattene.

Jeg forstår den heller ikke. Men synes dog det er bedre at aflive en kat,
end lade den gå for lud og kold vand.

Det er ikks SYND for en kat (eller andet dyr) at blive aflivet, men det er
synd for en kat hvis den ikke har en ordentlig liv.

Hilsen nuser

Fra : Bjarne

Dato : 22-06-08 17:56

Nuser skrev:
> [...]
>
> Det er ikks SYND for en kat (eller andet dyr) at blive aflivet, men det er
> synd for en kat hvis den ikke har en ordentlig liv.

Set på den måde ville det heller ikke være synd for menneskene, om man
kunne fyre alle brintbomberne af på en gang, men jeg kan ikke lade være
medat synes, det er en forfærdelig handling af berøve et højtudviklet
levende væsen sit liv.
Og det er noget af det mest rædselsfulde jeg nogensinde har været med
til og aldrig glemmer.

Hvor slemt skal man have det, før aflivning er rimeligt? Det må vi hver
især gøre op med os selv, hvad vi mener om...

Bjarne

Fra : Siri

Dato : 22-06-08 20:56

Et godt tip:
www.vildkat.dk
Det er ikke noget med vilde katte!
Det er formidling af voksne katte, direkte fra hjem til hjem!
Jeg har fået begge mine dejlige, elskede, højt skattede misbamser via
det site!
Anbefales!
Jeg fik også en 3.kat, der ikke kunne med min 1. kat via vildkat - og
fandt via vildkat.dk det perfekte hjem til den dejlige missepige!
Brug for alt i verden vildkat.dk, og donér gerne, hvis du føler for det.
Det er et super site!
Og folks holdning til dyr og andre mennesker som rent forbrug - det er
til at brække sig over, og vi kan ikke få for mange læst-og-påskrevet
overfor høvederne!
Dyrene er vores venner - trøst og umiddelbar tillid og venskab - de
fortjener det bedste!
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 23-06-08 20:14

"Nuser" <tortieFJERNDETTE@ofir.dk> wrote in

> [...]
>
> Det er ikks SYND for en kat (eller andet dyr) at blive aflivet,
> men det er synd for en kat hvis den ikke har en ordentlig liv.

Jeg er enig med dig i den betragtning, men det jeg simpekthen slet ikke
kan tage er den holdning om at vi tager et dyr ind og hvis det så ikke
lige passer os alligevel så kan vi jo bare få det aflivet. Den holdning
kan jeg slet ikke med.
For nogle år siden oplevede jeg det med en kollega, hun havde en kat da
hun mødte en mand som er meget allergisk overfor katte. Øvøv, hvad gør
man så? Tja, hun anskaffede endnu en kat.... Ikke forstået. Nå, den kat
fik et andet hjem for de to katte kunne ikke sammen. Kort efter fik hun
en killing. Den kunne godt med den gamle kat, men manden som i
mellemtiden var flyttet ind, kunne ikke tåle kattene. Killingen fik et
nyt hjem, heldigvis, men den gamle kat på ca. 6-7år blev aflivet. Her
er to ting jeg ikke forstår. Hvorfor anskaffe flere katte i den
situation og hvorfor ikke bruge tiden på at finde et nyt hjem til den
gamle. Man må godt regne dyreliv for noget, det er stadigt liv.

Nåja, jeg er så en af dem som ikke kunne drømme om at aflive kattene
for en mands skyld. Så måtte vi bo hver for sig til kattene var væk af
naturlige årsager.

Fra : Alice

Dato : 24-06-08 07:49

I dag kommer der en dame og kigger på hende, men hun var ikke helt
sikker på om hun ville have hende, men jeg håber hun kan fået et godt hjem.