Kat attack
Fra : Lone Thorsen

Dato : 21-06-08 12:18

Jeg står med siden til vinduet og lukker op for Molly. Jeg kigger væk
idet hun hopper op i karmen. Pludselig har jeg hende siddende i mit bare
ben, hun lød som en kat i slagsmål. Jeg greb om hende og flåede hende
fri af mit ben. Så sad hun bare der og så helt upåvirket ud. Min søn tog
sig af Molly og min mand kom løbende til og hjalp mig. Jeg fik
penecillin og kunne ikke gå i to uger, det var meget slemt.
Min søn mener, at hun fik poten i klemme i radiatoren, og så var der
ikke andet at klamre sig til end mit ben. Han mener, at hun kom med de
vilde lyde, fordi hun blev bange. Molly er en af de katte, hvor man ved,
at hun aldrig sætter en klo i en eller bider lidt, hun er en utrolig
mild og rar kat.

Det jeg nu grubler over er:
Kan det tænkes, at det kan slå klik i en lille fjollet kattehjerne, at
hun faktisk angreb mig i et øjebliks forvirring?

Er der nogen her, som har haft en lignende oplevelse?

Med venlig hilsen
Lone Thorsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-08 16:27

"Lone Thorsen" <lonethorsenKATTE@BAKKEtele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hun faktisk angreb mig i et øjebliks forvirring?
>
> Er der nogen her, som har haft en lignende oplevelse?

For mig lyder det til din søn har ret.
Molly blev bange i flugten.luften.

Du skriver jo ikke om at Molly er fjentlig på andre tider.
Så hun fik et chock og greb efter dig.

Mvh Allan.

Fra : Kate

Dato : 21-06-08 16:35

Lone Thorsen <lonethorsenKATTE@BAKKEtele2adsl.dk> wrote in

> Er der nogen her, som har haft en lignende oplevelse?

Ikke helt, og så, og dog. For 3 uger siden blev jeg angrebet af min
hunkat. Dvs, hun jog kløerne i min ene fod. Grunden til at hun gjorde
dette var ren og skær skræk.
Historien er, kort, at hun havde haft en batalje med min ene hankat i
haven mens jeg var væk. Hvor længe balladen har stået på lan af gode
grunde intet vide om, men det var *meget* voldsomt. Da jeg ville gå i
mellem dem i stuen, balladen fortsatte indendørs, jog hun i frygt
kløerne i min fod. Jeg ved hun gjorde det fordi hun ville forsvare sig
mod hankatten. Hun er normalt ikke den mindste smule aggressiv overfor
mig, men har temmeligt mange problemer i perioder med den nævnte
hankat.

Jeg tror, helt som Allan, at Molly er blevet bange, måske som din søn
er inde på,og hun har reageret helt spontant og tilfældigvis var du så
i nærheden.

--
Kate

Kan du hjælpe en kat i nød? Se og læs om Doughnut her:
http://oliwer.dk/doughnut.htm
gerne ældre.

Fra : Heidi, Miver, Mulle ~

Dato : 21-06-08 20:46

> Det jeg nu grubler over er:
> Kan det tænkes, at det kan slå klik i en lille fjollet kattehjerne, at
> hun faktisk angreb mig i et øjebliks forvirring?

Næ, det tror jeg ikke. Jeg kom til at tænke på at nogen gange hvis jeg rør'
min radiator får jeg stød, måske er der sket sådan noget?

Hilsen Heidi, Miver, Mulle og Bajse-Lejses mor

http://vildkat.dk
Søde katte der søger nye hjem :)

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-08 20:56

Hmm Heidi
Noget er galt hvis du for stød af radiatoeren

Ring til en elektriker.
Mvh Allan
Og de der 2 tossekatte jeg har.

Fra : Klaus G.

Dato : 22-06-08 14:51

> Noget er galt hvis du for stød af radiatoeren
Ikke nødvendigvis. Radiatoren er forbundet til jord, er man så selv opladet
af statisk elektricitet, ja så vil man få et rap over nallerne :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-08 14:57

> Ikke nødvendigvis. Radiatoren er forbundet til jord, er man så selv
> opladet af statisk elektricitet, ja så vil man få et rap over nallerne :)

> [...]

Du har ret klaus
Men mon man ikke mærker en strømfegl lidt hårder end en statisk ladning. ?
Hehe.

Fra : Heidi, Miver, Mulle ~

Dato : 22-06-08 16:45

> Du har ret klaus
> Men mon man ikke mærker en strømfegl lidt hårder end en statisk ladning. ?
> Hehe.

Jeg er (desværre) typen, der får stød allevegne, specielt i supermarkedets
køledisk eller på deres hylder. Men også på min radiatorer, på gelændre,
rulletrapper mv. ...Jeg bliver lige forskrækket hver gang :o

Hilsen elektriske-Heidi
Miver, Mulle og BajseLejses moar

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-06-08 21:15

<zasha_xFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> supermarkedets køledisk eller på deres hylder. Men også på min
> radiatorer, på gelændre, rulletrapper mv. ...Jeg bliver lige

Når jeg er i Superbest i Jyderup skal jeg også altid være udstyret
med handsker, når jeg rører ved metalinventaret. Det er
møgirriterende når jeg har glemt handskerne, og jeg er helt ør i
hovedet af alle de (kraftige) stød jeg får. Jeg har altså også en
sjælden gang fået et rap over fingrene når jeg har rørt ved mine
katte, så vi er blevet lige forskrækkede - både katten og jeg.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Klaus G.

Dato : 23-06-08 22:28

> [...]
> når jeg har rørt ved mine katte, så vi er blevet lige forskrækkede - både
Hvis det er så slemt, så ville jeg godt nok prøve at gennemskue hvad der
foresager det. Jeg har f.eks. selv gennemskuet, at når jeg har nogle
bestemte sorte bukser på, så får jeg et kæmpe rap over fingrene når jeg
stiger ud af bilen. Derfor holder jeg altid godt fast på døren inden og
samtidig med at jeg sætter en fod på jorden, så undergår jeg det rap over
fingrene, da gnisten kommer mellem sko og jorden i stedet for.

F.eks. har jeg også lagt mærke til at når man stryger nogle(ikke alle) katte
hen af ryggen, så dannes der også meget statisk elektricitet. Lige et par
strøj og så en finger på næsen af katten, det sige lige et bitte *zap* og
katten ligner en der tænker "hvad dælen var det.....nå, klø mig noget mere"
:)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Heidi, Miver, Mulle ~

Dato : 22-06-08 16:46

> Ikke nødvendigvis. Radiatoren er forbundet til jord, er man så selv
> opladet af statisk elektricitet, ja så vil man få et rap over nallerne :)

> [...]

Tak, rart med support :))

Hilsen Heidi
Miver, Mulle og BajseLejses moar