cdripper 1530
Fra : Marianne Hellemose

Dato : 18-06-08 21:58

Ja det er bestemt gode nyheder, lad os håbe at vores
paplitikere læser det grundigt, det vil gøre det mindre attraktivt at være
kattehandler så ))

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 19-06-08 08:37

Rapporten er på 31 sider så jeg kan godt forstå hvis ikke alle har mod på at
tygge den igennem, så her er lige et lille udsnit af det katte-relaterede

**Det dyreetiske råd mener, at der bør fastsættes regler for erhversmæssig
kattehold, som bl.a indeholder forbud mod permanent hold af katte i bure,
krav til arealer og faciliteter, minimumsalder for fravænning og
videreformidling, samt krav til personalet kvalifikationer og krav om
dyrlæge-tilsyn**

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Denise

Dato : 19-06-08 12:03

Marianne Hellemose wrote:
> [...]
> for fravænning og videreformidling, samt krav til personalet
> kvalifikationer og krav om dyrlæge-tilsyn**

Mon de tænker på en speciel kattehandler, der har været så meget presse på

Så håber vi det udmønter sig i noget konkret snart, men det er godt de er på
banen

--
Hilsen Denise

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 19-06-08 13:52

Ja denise det kan da meget vel tænkes, jeg ved da at nogle af medlemmerne i
Dyreetisk Råd er bekendt med hende *gggg*

der er faktisk nogle ting jeg har bidt mærke i, i rapporten

bl.a kommentere de nogle politikredses ignorering af henvendelser.

At de ikke mere vil bruge betegnelsen "kæledyr" da den er upræcis, forældet
og lidt nedladende. Familiedyr vil dække over hunde, katte, kaniner og
marsvin og hobbydyr vil dække bl.a krybdyr og fisk.

Den uddanelse politiet skal gennemgå, **desværre har alt for få fået den
endnu, her 1½ år efter politireformen trådte ikraft**, men den består af
2½ dags internatskursus
**og det skal sørme nok gøre dem kompetente**
( det mellem ** ** er min kommentar).

De er også inde på at det altså IKKE er nok med mad og vand, familiedyrene
har også behov for social kontakt.

Rådet vil også gerne fastholde ejere på deres ansvar for at sætte sig ind i
dyrenes behov både når det gælder hverdagen men også når det gælder om at
tage syge dyr til dyrlæge.

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***