Mirakel-kam til fældende katte
Fra : Ragna

Dato : 18-06-08 13:37

I går læste jeg på et katteforum om et nyt hjælpemiddel til at fjerne den
døde underuld effektivt, og alle de begejstrede brugeres anmeldelser fik mig
til fluks at bestille sådan et vidunder.
Kammen har allerede været i brug her på alle tre katte, og "høsten" af
underuld er kolossal.
Da mange andre her sikkert har fældende katte for tiden, vil jeg lige
anbefale Furminator, som efter sigende skulle kunne fås til rimelig pris på
eBay.
Herhjemme er prisen lidt højere, men til gengæld var der lynhurtig levering
fra Loppetjansen.
Prøv at kigge på Furminators hjemmeside her:
http://www.furminator.com/
Jeg får ikke procenter nogen af stederne!

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 18-06-08 14:26

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Prøv at kigge på Furminators hjemmeside her:
> http://www.furminator.com/
> Jeg får ikke procenter nogen af stederne!

GGG.. billedet af katten der ligger i et bjerg af hår, mindede mig i den
grad om da jeg gik amok i kattenes pels med en "rive" (schæferstrigle). hold
da op hvor blev jeg allergisk en overgang, der var hår overalt, helt vildt!.
Den her furminator ser også virkelig effektiv ud, og må være super til de
her underuldsdyr!.
Det må være en "must-have".. tak for tippet!

Mvh. Marie

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 18-06-08 15:47

> [...]
> Prøv at kigge på Furminators hjemmeside her:
> http://www.furminator.com/
> Jeg får ikke procenter nogen af stederne!

hej Ragna

tak for tippet - den ser utrolig effektiv ud - bruger du den også på Bjørn ?

venlig hilsen, Anelise

Fra : Ragna

Dato : 18-06-08 16:36

Anelise skrev:
>tak for tippet - den ser utrolig effektiv ud - bruger du den også på Bjørn
>?

Hej Anelise!
Faktisk har jeg købt en størrelse large for også at kunne bruge den på
Bjørn.
Den kan også bruges til ham (Bjørn er en collie - til oplysning for dem, der
ikke har hørt om ham!), men den når ikke helt ned i underulden på hans
brusende pels.
Det virker dog som om den er god til at fjerne de døde dækhår.
Jeg tror den ville være god til en labradorpels.

--
Mange hilsener fra Ragna

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 18-06-08 17:25

> [...]
> Det virker dog som om den er god til at fjerne de døde dækhår.
> Jeg tror den ville være god til en labradorpels.

hej igen Ragna

jeg ville nu også bruge den på kattene, især tortietøserne fælder helt
enormt p.t., og så er det, jeg tænker, at størrelse Large vel er for stor
til at komme ind i alle "hjørner og kroge" på kattene - eller hvad mener du
?

Jeg overvejer at købe størrelse medium, sammen med en veninde, der har en
maine coon og en brite samt to hunde, en finsk lapphund og en shiba.

Så kammen kommer straks i arbejde endnu engang tak for tippet.

mvh Anelise

Fra : Ragna

Dato : 18-06-08 19:03

Anelise skrev:
> og så er det, jeg tænker, at størrelse Large vel er for stor til at komme
> ind i alle "hjørner og kroge" på kattene - eller hvad mener du

Hej Anelise!
Kammen er 10 cm bred, og jeg ville også tro, at til kattebrug alene kan man
klare sig med en medium eller endda en small.

--
Mange hilsener fra Ragna

Fra : Siri

Dato : 18-06-08 20:28

> Ragna skrev:
> I går læste jeg på et katteforum om et nyt hjælpemiddel til at fjerne den
> døde underuld effektivt, Furminator, > Prøv at kigge på Furminators
hjemmeside her:
> http://www.furminator.com/
> Venlig hilsen, Ragna

Jeg står netop i begreb med at købe en medium
Jeg testede den på DARAKs stewardkursus fornylig.
Og str. medium er klart mit valg til Lejon og al hans under-uld, der
bare har stået af ham, atjuh! over det seneste halve år!
En veninde af mig, der har Birmaer, har købt en lille, og føler sig lidt
snydt - den bider ikke rigtig på.
Så medium (eller stor) vil jeg gerne anbefale.
Hvis man ikke er til nethandel, så kan jeg anbefale AnnDorrits stand, se
hjemmeside www.mysterycoons.dk og gå ind under petshop.
Hun kommer ihvertfald på alle udstillinger på Sjælland foreløbig, og er
et dejligt katte-menneske og forhandler alt muligt kvali til katte -
drikkefontæner, pelsplejeting (deriblandt Furminator) og meget andet.
Jeg får heller ikke procenter men I må da meget gerne hilse fra mig

På Jylland/Fyn må jeg anbefale Unimati, hils endelig Rikke fra mig - de
har den også, og de har vist ofte stand på udstillinger Fyn/Jylland.
Til langhår og semi-langhår vil jeg til gengæld anbefale noget større:
AnnK har en såkaldt under-ulds-rive, og den batter formidabelt på Gias
løse, småfedtede og små-knottende vinter-under-uld i fæld - wow, hvor
kunne jeg rede af, da jeg først fik vist, hvordan. Man skal tage godt
ned i pelsen, og ikke bare rede overfladen. Så sker der noget - wow.
Så Furminator til korthårskatte, og 'riven' til de mere langhårede - så
er man godt hjulpet!
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : jytte jensen

Dato : 20-06-08 10:03

> [...]
>hjemmeside her:
>http://www.furminator.com/
>Jeg får ikke procenter nogen af stederne!

Ja den ser sandelig effektiv ud !!

Men jeg kom nu også til at tænke på, at når dyrene har så meget
underuld, må der vel være en mening med det, og skal man så
fjerne _så_ meget ?

Lidt er man jo nok nød til at gøre, for sin egen skyld. Jeg
brugte en gummebørste med runde tænder til min brite, og det var
da acceptabelt for mig. (grå "nullermænd" på gulvet).

vh
Jytte

Fra : Alice

Dato : 20-06-08 12:00

"jytte jensen (slet IZ1IF)" <mismerkur@IZ1IFgmail.dk> skrev
> [...]

> brugte en gummebørste med runde tænder til min brite, og det var
> da acceptabelt for mig. (grå "nullermænd" på gulvet).

Den ER sandelig effektiv

Jeg har selv briter og bruger kammen på mine 4 tøzer
Man fjerner jo kun det, som er dødt og løst, og jeg tror det skærper
kattenes velbefindende at komme af med det, samt det giver plads til nyt
pelsvækst.

KH
Alice
www.dkmisswonder.dk

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-08 19:39

> [...]
> Prøv at kigge på Furminators hjemmeside her:
> http://www.furminator.com/
> Jeg får ikke procenter nogen af stederne!

Hej Ragna
Kan du fortælle lidt om hvordan den ser ud. ?
Jeg bruger en rulle kam til det ydre, og en loppekam til underulden.

Loppekammen er super, man skal bare ikke stikke for dybt første gang man
stryger.
Nu er det en loppe kam med brede tænder og stadigvæk fin, lille mellemrum
mellem tænderne. jeg bruger.

Mvh allan

Fra : Ragna

Dato : 21-06-08 08:36

Allan skrev:
Kan du fortælle lidt om hvordan den ser ud. ?

Hej Allan!
Der er et billede og en beskrivelse af den her:
http://loppetjansen.dk/pelspleje/speciel_pelspleje/furminator_large_10_16cm_gul_9423_da.html

Der er også billeder af de forskellige størrelser på Furminators hjemmeside
her:
http://www.furminator.com/ under deShedding tools.

Jeg har forsøgt at lave et nogenlunde tydeligt billede af tænderne her:

Venlig hilsen, Ragna

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-08 09:03

> [...]
> http://www.furminator.com/ under deShedding tools.
>
> Jeg har forsøgt at lave et nogenlunde tydeligt billede af tænderne her:

Mange tak for billeder.

Det ligner en loppekam med korte spidse tænder.
Den er helt sikker god.

Mvh Allan

Fra : Denise

Dato : 21-06-08 10:06

Ragna wrote:
> [...]
> Prøv at kigge på Furminators hjemmeside her:
> http://www.furminator.com/
> Jeg får ikke procenter nogen af stederne!

Den der nævnes er den gule til højre, det er den store.
Jeg må nu indrømme, at jeg mest bruger den gamle jeg har, den til venstre,
synes den tager det der er behov for, på mine misser.
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_showpic.php?picowner=denise&picnumber=10642

--
Hilsen Denise

Fra : Ragna

Dato : 21-06-08 12:31

Denise skrev:
> [...]
>Jeg må nu indrømme, at jeg mest bruger den gamle jeg har, den til venstre,
>synes den tager det der er behov for, på mine misser.

Jeg har også en lignende med rulletænder, der er fin til at tage colliens
underuld.
Den er også blevet brugt til den store kat, der godt kan lide at blive
børstet med alle forskellige slags børster (efterhånden!), men furminatoren
virker bedre på de små, der stadig er modstandere af alt det børsteri.
Det går nemlig lidt hurtigere at få en "høst" af løse hår med furminatoren.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 21-06-08 15:42

> [...]
> børsteri.
> Det går nemlig lidt hurtigere at få en "høst" af løse hår med

Ja, mon ikke ! Jeg høstede flere håndfulde af begge tortietøserne i går, og
det er noget meget fint fehår, der bliver hængende i luften, på tøjet og i
øjnene længe efter
Det foregik i bryggerset, hvor deres madskåle står oppe på bordet, dem måtte
jeg bagefter rense for kattehår og skifte vandet i skålen.

Vi brugte også kammen på min venindes finske lapphund efter at have løsnet
underulden med en speciel spidshunde-karte. Han svandt ind til næsten halv
størrelse, og to store affaldsposer blev fyldt med hans underuld. Så kammen
er virkelig effektiv. Vi har købt medium-modellen.

mvh Anelise

Fra : Ragna

Dato : 22-06-08 08:01

Anelise skrev:
> Jeg høstede flere håndfulde af begge tortietøserne i går, og det er noget
> meget fint fehår, der bliver hængende i luften, på tøjet og i øjnene længe
> efter

Men så er man i det mindste fri for at have det flyvende andre steder!
Jeg har lagt mærke til efter nogle omgange med Furminator, at store Fufu,
som jeg ellers har kunnet rede en masse hår af ved hjælp af diverse
forskellige børster gennem et stykke tid, nu ikke længere leverer underuld
til de almindelige børster. Furminatoren giver dog stadigvæk en smule
underuld.
Efterhånden håber jeg også at få de to små gjort "fnugfri", men da de stadig
ikke gider blive børstet, må det komme hen ad vejen - lidt ad gangen.

--
Venlig hilsen, Ragna