hvor længe holder en ormekur
Fra : Ukendt

Dato : 17-06-08 21:47

Hej NG
er der nogen der ved hvor længe en ormekur holder ?
Den ene af mine katte mener at han skal barfe sig selv lige nu med alle de
der nye dumme fugle der lander i haven.

Ja fuglene har jo spist orm. så de er døde. Altså de der orm som fuglene har
spist.
Som ikke bliver til sommerfugle, og natsværmerer.

Men de de orm de har, som de giver viderer. ?

Det er nu merer fordi han lige har fået ormekur.

Hvordan virker sådan en ormekur, Drontal.
Er den foran byggende ? ligesom loppemiddel.
eller dræber den indvoldsorm der er der på tidspunktet.

Jeg snakker med dyrlægen i morgen.

Det er nu nemmerer at spørge her hvis nogen ved det. Hehe.

Mvh Allan

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-06-08 22:29

"Allan G" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg snakker med dyrlægen i morgen.
>
> Det er nu nemmerer at spørge her hvis nogen ved det. Hehe.

Mini spiser desværre også både fugle og mus, når hun kan fange dem.
Jeg giver til gengæld ikke ormekur på mistanke. Dyrlægen fortalte
mig i sin tid, at man skal opdage orm i kattens afføring før man
giver ormepiller. Overforbrug af ormepiller kan give resistens i
længden fik jeg at vide. Jeg mener ikke at man kan bruge Drontal
forebyggende. Der skal vist være orm til stede først. Det er så
bare, hvad jeg har fået oplyst hos dyrlægen, og der plejer de at
give én ordentlig besked. Jeg kan så købe ormepiller uden først at
skal have skrevet recept. Det er måske fordi det er et dyrehospital
de selv ligger inde med loppe- og ormemidler.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Ukendt

Dato : 17-06-08 22:57

Hej Tove
Selvfølgelig skal medecin bruges rigtigt
Og det er jo ligesom med pencelin til menesker.
Der skal man afslutte kuren.

Jeg kan nu også købe hvad jeg vil af drontal fra min dr.dyr.

Det var vist noget med at det blev brugt på heste, og derfor blev der sat
nogle regler?
Eller hvad ved jeg.

Nå men nå han nu barfer Ca. hver anden dag.
Det var nu kun derfor jeg spurte.

Mvh Allan

Fra : Ukendt

Dato : 17-06-08 23:06

> [...]
> nogle regler?
> Eller hvad ved jeg.
>
> Nå men nå han nu barfer Ca. hver anden dag.

Nåe ja og så lige at han er nede i vægt.

Som nogle ved
Så bliver mine katte vejet en gang om ugen.

Det var han nu også sidste år, og det ser ud til at skemaet holder.
Men han smider også vinterpelsen, så han ligner l... Hæhe

Nå sålænge han er frisk og selv finder føde, og spiser mindre indenfor, så
er det vel ok.

jeg ringer til dr.dyr i morgen og hører om drontal.

Mvh Allan

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-06-08 09:21

> [...]
> indenfor, så er det vel ok.
>
> jeg ringer til dr.dyr i morgen og hører om drontal.

Hej Allan.

Det er en rigtig god idé at veje kattene med jævne mellemrum, så det
er helt iorden. Man kan jo ikke altid være sikker på om de får nok
at spise når de barfer udendørs. LOL

Med hensyn til Drontal. Jeg skrev bare hvad min dyrlæge mener om
det. Det er jo ikke sikkert at alle dyrlæger har den samme
indstilling. Det er sikkert ikke en generel indstilling. Jeg har
ikke givet Mini ormepiller siden sidste år, men jeg har til gengæld
heller ikke observeret at hun har haft orm.

Min allerførste kat havde bændelorm (han barfede også). Jeg opdagede
det ved at der hængte en lang hvis "tingest" ud af hans mund da han
kastede op - bvadr. Han havde godt nok tabt sig noget over et stykke
tid, men SÅ fik han også ormepille i en fart, og siden var der ikke
noget.

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 18-06-08 09:19

Ormekur er ikke forebyggende. Den holder i det øjeblik katten får den.
Derfor skal man kun give ormekur når der er mistanke om orm.

hilsen Nina

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-08 13:08

"Nina, Tender Tribes" <mail@NOSPAMtendertribes.dk> skrev i en meddelelse
> Ormekur er ikke forebyggende. Den holder i det øjeblik katten får den.
> Derfor skal man kun give ormekur når der er mistanke om orm.
>

> hilsen Nina

Mange tak, så var det som jeg troede.

Jeg holder lidt øje med ham.
Det er nu et kraftigt vægttab han har, fra 7 kg til 6,2 fra uge 9 til uge
24.
Men når jeg sammenligner med sidste år, der skete nøjagtigt det samme.
Så det er nok bare sådan han er.

Og han fik en ormekur i uge 18

Mvh Allan