tisser/strinter kastrerede hankatte ?
Fra : jytte jensen

Dato : 15-06-08 11:23

Hej igen

Jeg "venter mig" til den 8 juli. Nærmere betegnet en 4 årig kastreret
hankat, en dejlig rød British Shorthair. Jeg har kun haft en enkelt
hunkat før, og har ingen erfaring med hankatte:

Kan man være sikker på at den ikke går rundt og småstrinter, skal bo i
lejlighed ??

Vh
Jytte

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 15-06-08 11:46

"jytte jensen (slet 72PS9)" <mismerkur@72PS9gmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hunkat før, og har ingen erfaring med hankatte:
>
> Kan man være sikker på at den ikke går rundt og småstrinter, skal bo i

De to kastrerede hankatte, jeg har haft og har, strinter ikke, jeg ved ikke,
om tidspunktet for kastrationen har nogen betydning, begge mine blev
kastreret ca. ½ år gamle.

mvh Anelise

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 15-06-08 12:41

> [...]
> hunkat før, og har ingen erfaring med hankatte:
>
> Kan man være sikker på at den ikke går rundt og småstrinter, skal bo i

Der er vel aldrig nogen garantier.

Jeg har 3 kastrater, de to er blevet kastrerede som 6 mdr`s og den sidste
først da han var omkring 2 -3 år (han er tilløber)
den eneste af de 3 der IKKE har strintet på et tidspunkt, er tilløberen.
Det er, og har aldrig været noget problem, bare noget jeg har bemærket nogle
gange.
Og det har hver gang været efter at de har haft noget indbyrdes kævleri,
sådan ligesom for at hævde sig, eller sætte et sidste punktum vil jeg tro.

Men det er jo heller ikke noget der stinker som hankattetis ellers gør, slet
ikke.

Mvh. Marie

Fra : Tinka Vera

Dato : 15-06-08 13:42

> [...]
> hunkat før, og har ingen erfaring med hankatte:
>
> Kan man være sikker på at den ikke går rundt og småstrinter, skal bo i

Jeg kender ingen kastrerede hankatte, der strinter. Men jeg har da hørt
om nogen, der gør det, men så er de først blevet kastreret efter de blev
kønsmodne. Hvis han ikke strinter nu, så tror jeg det er meget
usansynligt at han skulle begynde på det :)

Med venlig hilsen
Tinka Vera
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : jytte jensen

Dato : 15-06-08 17:12

Tinka Vera <tinkaverKATTE@BAKKEmail.stofanet.dk> skrev:

> [...]
>kønsmodne. Hvis han ikke strinter
>nu, så tror jeg det er meget
>usansynligt at han skulle begynde på det :)

Han er 4 år og er lige blevet kastreret. Jeg har haft hunkat som
aldrig gjorde det. Man er hankatte mere tilbøjelig til det ?
Jeg tror nu nok begge køn kan finde på det hvis der er noget
galt: sygdom, frustration af en eller anden art.

vh
JYtte

Fra : Denise

Dato : 15-06-08 18:53

Tinka Vera wrote:

> [...]
> de blev kønsmodne. Hvis han ikke strinter nu, så tror jeg det er meget
> usansynligt at han skulle begynde på det :)

Blonde vores 13 årige gamle kat begyndte at strinte efter vi fik
killingerne, og han blev kastreret før han blev kønsmoden.
Heldigvis er han holdt op med at vise sin utilfredshed igen og heldigvis
lugtede det ikke.
Men ellers er det sjældent de begynder på det. Som de andre skriver, så
plejer der at være en grund til det, hvor de pludselig føler trang til at
vise utilfredshed eller markere sig overfor nogen eller noget.
Ingen af mine tidligere 5 kastrater har gjort det, og heller ikke dem vi har
nu, undtagen Blonde.

--
Hilsen Denise

Fra : Kate

Dato : 15-06-08 14:21

jytte jensen <mismerkur@72PS9gmail.dk> (slet 72PS9) wrote in

> [...]
> haft en enkelt hunkat før, og har ingen erfaring med hankatte:
>
> Kan man være sikker på at den ikke går rundt og småstrinter, skal

Jeg købte en eks-avlskat da han var 2 år gammel og ny kastreret. Han
har aldrig strintet mens jeg har haft ham, han er blevet 8 år. Om han
strintede hos sin opdrætter ved jeg ikke.

Jeg har så også en huskat som blev kastreret da han var 5½ måned
gammel. Han begyndte at strinte som 3 årig da vi flyttede fra lejlighed
til hus. Det stoppede heldigvis igen da han fik haveadgang. Eller
rettere, han strinter kun udendørs nu.

Af alle de andre kastrater jeg har haft, har ikke en strintet.

--
Kate

Kan du hjælpe en kat i nød? Se og læs om Doughnut her:
http://oliwer.dk/doughnut.htm
gerne ældre.