kattemiljø-fastgørelse ?
Fra : jytte jensen

Dato : 15-06-08 00:04

Hej Gruppe

Jeg skal have et såkaldt kattemøbel af en vis størrelse.
Det skulle også gerne være stabilt.

Er der nogle som har gode råd til hvordan man fastgør sådan et til en
væg på en god måde ? (så katten ikke kommer til skade).

vh
Jytte

Fra : Kari Eiffert

Dato : 15-06-08 06:07

"jytte jensen (slet K13O6)" <mismerkur@K13O6gmail.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er der nogle som har gode råd til hvordan man fastgør sådan et til en
> væg på en god måde ? (så katten ikke kommer til skade).

Må indrømme at jeg troede at de var lavet sådan at de ikke bare lige vælter?
Har da aldrig overvejet at fastgøre nogen af vores og de er da aldrig væltet
på trods af at en maine coon på 8½ kg har brugt den
Hvis jeg ville have et kattemiljø der skulle fastgøres ville jeg købe et
gulv til loft, der bliver spændt ud mellem gulv og loft. De er jo alligevel
dyrere, hvis man køber dem ved zooplus.

Mvh Kari

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 15-06-08 06:41

"Kari Eiffert" <kari.eiffert.nospam@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "jytte jensen (slet K13O6)" <mismerkur@K13O6gmail.dk> wrote in message

Vi har fastgjort vores store gulv til loftmiljø, med et vinkelbeslag. under
en af hylderne der er nærmest væggen, samtidig er den fastgjort i loftet med
en eller anden patentløsning min mand har hittet på.
Jeg ved ikke om det altid er nødvendigt med fastgørelse af de store miljøer,
tror det hænger sammen med, hvordan de er bygget op, hvor god balance der er
i dem.

Vores her, som består af stor bundplade, med to søjler den ene helt til
loft, den anden er 30cm lavere. Det står ad H til. Der gik såmænd ikke lang
tid efter vi fik det sat op, før det tiltede første gang.
Jeg har også store, men rolige katte, ja, på nær ham skarnsungen
Harald...-Han er bare stor..
(-;

Mvh. Marie

Fra : jytte jensen

Dato : 15-06-08 09:30

Torben og Marie-louise Ager <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk>
skrev:

>"Kari Eiffert"
> [...]

Vinkelbeslag, ja der var den. Jeg har bare ikke tænkt mig at den
skulle helt op til loftet.

vh
Jytte

Fra : jytte jensen

Dato : 15-06-08 09:28

> [...]
>.news.tele.dk...

>Må indrømme at jeg troede at de var
>lavet sådan at de ikke bare lige vælter?

Det kan være det har været noget l..., jeg har haft før. Når min
brite på 5 kg. sprang, ikke særlig højt, på den vippede den, og
jeg måtte anbring adskellige mursten for at stabilisere.

jytte

Fra : Bjarne

Dato : 15-06-08 10:47

jytte jensen (slet K13O6) skrev:
> [...]
>
> Er der nogle som har gode råd til hvordan man fastgør sådan et til en
> væg på en god måde ? (så katten ikke kommer til skade).

Hvis jeg forstår det rigtigt, skal det fastgøres sådan, at det ikke kan
vælte.
Den simpleste måde og den mest nænsomme over for vægge og lofter er at
skrue en kraftig krog/øsken ind i væg, loft eller begge dele og forankre
kattemiljøet til den/dem ved hjælp af tilstrækkeligt kraftig ståltråd på
en måde, så katten ikke kan stikke sig på enderne af ståltråden.

Bjarne

Fra : jytte jensen

Dato : 15-06-08 11:20

Bjarne <alvar.hanso.dk@gmail.com> skrev:

>Hvis jeg forstår det rigtigt, skal
> [...]

Tak for rådet, det vil jeg prøve.

vh
Jytte

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 15-06-08 11:54

"jytte jensen (slet ND6NX)" <mismerkur@ND6NXgmail.dk> skrev i en meddelelse

> vh
> Jytte

hej Jytte
tillykke med den snarlige familieforøgelse.

Jeg kan varmt anbefale kattemiljøer fra firmaet Jekas

http://www.jekas.dk/

Jeg har et gulv-loft ude i kattegården, som misserne er meget glade for. Det
er solidt bygget, og de enkelte dele kan udskiftes, når de er slidt op, uden
at man behøver at kassere det hele. Priserne er absolut rimelige, når
kvaliteten tages i betragtning - og nej, jeg får ingen procenter fra
firmaet, men er bare meget tilfreds med deres produkter.

mvh Anelise

Fra : jytte jensen

Dato : 15-06-08 16:53

A. S. Nielsen <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev:

>"jytte jensen (slet ND6NX)"
><mismerkur@ND6NXgmail.dk> skrev i en meddelelse
>t.news.tele.dk...

>hej Jytte
>tillykke med den snarlige
>familieforøgelse.

Tak - jeg glæder mig også !
Jytte

Fra : Tinka Vera

Dato : 15-06-08 13:38

> [...]
>
> Er der nogle som har gode råd til hvordan man fastgør sådan et til en
> væg på en god måde ? (så katten ikke kommer til skade).

Jeg vil næsten råde dig til at købe et kradsetræ af en god kvalitet, så
det slet ikke bliver nødvendigt at fastgøre og bore i vægge og så'en.
Jeg købte først et gulv-til-loft-træ fra Macca, men det blev ustabilt i
toppen efter nogle måneder. Og da jeg ikke kunne finde ud af at
stabilisere det, så måtte jeg jo købe et nyt. Det blev et Kattens No 1
træ. Det står i spænd mellem gulv og loft - og det holder fint til to
store tunge katte :)

Med venlig hilsen
Tinka Vera
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Denise

Dato : 15-06-08 18:58

Tinka Vera wrote:

> Det blev et
> Kattens No 1 træ. Det står i spænd mellem gulv og loft - og det
> holder fint til to store tunge katte :)

Jeg har også Kattens No.1 Gigant og det står snart til udskiftning. SÅ
regnede jeg med jeg ville have et nogenlunde magen til derfra, for stolperne
skal Min. være 13 cm Ø. Men nu har jeg hørt følgende.
De er begyndt at lave stolperne med en plastic? kant i top og bund, og disse
er medvirkende til at katte hænger fast med kløerne i disse ting.
Er der nogen der har oplevet det, eller hørt dette. For så tør jeg ikke købe
det alligevel.

--
Hilsen Denise

Fra : Tinka Vera

Dato : 16-06-08 23:30

> [...]
> er medvirkende til at katte hænger fast med kløerne i disse ting.
> Er der nogen der har oplevet det, eller hørt dette. For så tør jeg ikke

Ja, der er en 1 cm plastikkant på hver stolpe, men her er nu ikke sket
nogle ulykker med kløerne - har heller ikke hørt, det er sket for nogen
... (endnu)
Min eneste anke er, at limningerne, altså i sisalstoffet, var rigelig
skrarp, så jeg var bange for at kattene kunne rive eller stikke sig på
det. Derfor nippede jeg nogle småstumper af med en tang og bankede
resten blødt.

Fra : Denise

Dato : 17-06-08 10:17

Tinka Vera wrote:

> [...]
> skrarp, så jeg var bange for at kattene kunne rive eller stikke sig på
> det. Derfor nippede jeg nogle småstumper af med en tang og bankede

OK, tak for info. Så er det heldigvis ikke normalt at katte hænger i. Jeg er
nu alligevel en smule nervøs ved det må jeg nok sige. Ærgerligt, for Kattens
nr. 1 har lige de rigtige stolpetykkelser.

--
Hilsen Denise
Se: www.mit-katteforum.dk

Fra : Bo Ramsing

Dato : 15-06-08 13:30

Hej,
jeg har et kattemøbel der også er af en vis størrelse.
Det holder til 3 katte der går amok på det samtidig - uden at vælte.
Bundpladen er fornuftig stor og sikre møblet godt.
Jeg regner med at udbygge lidt til efteråret, da den ene af vores ikke
er den store udekat, men mest er inde.
Regner med at få inspiration her: http://www.kratzbaum-city.de/Produkte/Katzenzimmer.html
Deres ting virker gennemførte og der er nogle fine detaljer.

Mvh
Ramsing

Fra : Camilla Baird

Dato : 18-06-08 09:29

> [...]
>
> Er der nogle som har gode råd til hvordan man fastgør sådan et til en
> væg på en god måde ? (så katten ikke kommer til skade).

Personligt, ville jeg købe et stabilt miljø, der ikke behøver
fastgørelse nogle steder - fx Katz hos Ann K's Butik www.annk-butik,dk

Med venlig hilsen
Camilla Baird
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 18-06-08 11:17

"Camilla Baird" <mailKATTE@BAKKEkorat.dk> skrev i en meddelelse

> Personligt, ville jeg købe et stabilt miljø, der ikke behøver
> [...]

Katz er også et rigtig godt produkt, jeg har i stuen den model, der hedder
Medved. Den har 3 hængekøjer og en masse lange stolper til at kradse i og er
meget brugt af mine 4 katte - især den øverste køje er meget eftertragtet.
Den står fuldstændig stabilt, selv om den ikke er fastgjort til væggen.

mvh Anelise

Fra : Camilla Baird

Dato : 18-06-08 11:32

> [...]
> Den står fuldstændig stabilt, selv om den ikke er fastgjort til væggen.

Og så er der lige kommet nogle nye modeller hjem - de vil være på
hjemmesiden inden for de næste dage...

Med venlig hilsen
Camilla Baird
- Tøm kattebakken ved privat svar