Hvilken kat er det
Fra : OZ3BTO

Dato : 14-06-08 20:57

http://www.b0g.org/wsnm/articles/Pussy+in+Soviet+Russia

HJvis det er en kat ... Ser noget skummel ud

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 14-06-08 21:36

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.b0g.org/wsnm/articles/Pussy+in+Soviet+Russia
>
> HJvis det er en kat ... Ser noget skummel ud

Ihh du godeste.. velbekomme siger jeg bare.. jeg er helt rystet.. GG..
Med mindre det bare er et forvokset eksemplar af en dræberkat, muskelkat
eller hvad vi skal kalde den, så kan det måske være en af de her store
vild-katte, selv om jeg synes den ser lige tam nok ud til at være sådan en.
særlig nuttet er den nu ikke.. (-;

Mvh. Marie

Fra : Tinka Vera

Dato : 14-06-08 21:38

> OZ3BTO skrev:
> http://www.b0g.org/wsnm/articles/Pussy+in+Soviet+Russia
>
> HJvis det er en kat ... Ser noget skummel ud

Jeg tror det er en fiskekat. Burde i hvert fald ikke holdes som kæledyr.

Med venlig hilsen
Tinka Vera
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : OZ3BTO

Dato : 15-06-08 07:35

"Tinka Vera" <tinkaverKATTE@BAKKEmail.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror det er en fiskekat. Burde i hvert fald ikke holdes som kæledyr.
>

> Med venlig hilsen
> Tinka Vera
> - Tøm kattebakken ved privat svar

Der er jo mange dyr som ikke burde holdes som kæledyr... Men hvad siger
loven ang. fiskekatten ?

Må da nok indrømme at jeg har hvist fundet min næste "mis"

Fra : Tinka Vera

Dato : 14-06-08 21:43

> OZ3BTO skrev:
> http://www.b0g.org/wsnm/articles/Pussy+in+Soviet+Russia
>
> HJvis det er en kat ... Ser noget skummel ud

Ligner en fiskekat. Og burde ikke holdes som kæledyr.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 14-06-08 21:49

> Ligner en fiskekat. Og burde ikke holdes som kæledyr.

det er en fiskekat, jeg søgte lidt på uhyret, og fandt nogle flere billeder
af samme kat
http://www.diesel.pp.net.ua/news/2007-02-15-104

mvh. .marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-06-08 22:08

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.b0g.org/wsnm/articles/Pussy+in+Soviet+Russia
>
> HJvis det er en kat ... Ser noget skummel ud

Det er skam en kat. Den kan blive op til 1 meter lang og veje 10
kg., men det er oprindeligt ikke en tamkat. Den kaldes også "Lynx"
eller "Fiskekat" og stammer fra Asien. Jeg synes at den er ret flot,
men samtidig skræmmende. Jeg tror ikke at jeg skulle nyde noget af
at have sådan en minileopard. Så hellere lille Mini, hende ved man
da hvad er.
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 15-06-08 11:02

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> writes:

> Det er skam en kat. Den kan blive op til 1 meter lang og veje 10 kg.,
> men det er oprindeligt ikke en tamkat. Den kaldes også "Lynx" eller
> "Fiskekat" og stammer fra Asien.

En lynx (los) og en fiskekat har ikke meget med hinanden at gøre. I hvert
fald ikke sådan rent biologisk. De er i samme familie sammen med
f.eks. leoparder, oceloter, geparder, tamkatte og pumaer, men mere
ligner de ikke hinanden.

Los: http://wildlifepark.gov.ns.ca/walking/images/lynx_01.jpg
Fiskekat: http://www.ics.uci.edu/~eppstein/pix/sdz2/FishingCat-m.jpg

I Norge og Sverige lever der en bestand på ca. 2000 individer af den
eurasiske los.

Mvh Trine

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-06-08 12:49

> [...]
> sammen med
> f.eks. leoparder, oceloter, geparder, tamkatte og pumaer, men mere

Det er heller ikke kun fiskekatten der er en lynx, men betegnelsen
lynx kan bruges generelt om alle katte i mellemstørrelse iflg. min
bog om kattedyr.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 15-06-08 06:36

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.b0g.org/wsnm/articles/Pussy+in+Soviet+Russia
>
> HJvis det er en kat ... Ser noget skummel ud

http://www.youtube.com:80/watch?v=ZPuCSNrXNeA&feature=related

Her er den samme slags kat under mere frie forhold

Mvh. Marie

Fra : Denise

Dato : 15-06-08 10:10

OZ3BTO wrote:
> http://www.b0g.org/wsnm/articles/Pussy+in+Soviet+Russia
>
> HJvis det er en kat ... Ser noget skummel ud

Det er en rigtig sød fiskecat. Jeg så den i Oregon og træneren smed maden
ned i bunden af dammen, hvorfra den (Sabah) så ved hjælp af sine kløer
fiskede kødet op. Den var ret sød og vejede 13-14 kilo. Den har svømmehud
mellem tæerne som man måske kan se på billeder fra ferien, som jeg har smidt
op her
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_show.php?album=61&folder=1535&limit_start=0&limit_user=15

For andre dejlige misser, så se

http://greatcatsworldpark.com/cmsj/

--
Hilsen Denise

Fra : Steen Hansen

Dato : 15-06-08 11:05

On Sat, 14 Jun 2008 21:57:29 +0200, "OZ3BTO" <no@spam.dk> wrote:

>http://www.b0g.org/wsnm/articles/Pussy+in+Soviet+Russia
>
>HJvis det er en kat ... Ser noget skummel ud

Og da det er en kat skal den selfølgelig også have lov til at færdes
frit i alle danske haver.

Steen

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-06-08 12:59

"Steen Hansen" <test@test.com> skrev i en meddelelse

> Og da det er en kat skal den selfølgelig også have lov til at
> færdes frit i alle danske haver.
>
> Steen

Jeg tror da nok, at jeg ville glo noget hvis der pludselig stod
sådan en "fætter" i min have, men smuk er den, det kan man ikke
komme uden om.

Fra : Tinka Vera

Dato : 15-06-08 13:29

> Steen Hansen skrev:
> On Sat, 14 Jun 2008 21:57:29 +0200,

> Og da det er en kat skal den selfølgelig også have lov til at færdes
> frit i alle danske haver.
>
> Steen

Det var da en fjollet bemærkning, Steen. Det siger sig selv, at de store
vilde kattedyr er farlige at have rendende frit. Hvis en huskat går ind
i en have hvor den ikke er velkommen, så kan man jo smide en balje vand
efter den, så den holder sig væk - det vil nok ikke virke på en fiskekat
;)
I Asien, hvor fiskekatten, (heldigvis) lever vildt, kan man nok
risikere, at den går ind i folks haver, men sådan er vilkårene nu
engang. Fiskekatten kan tage spædbørn, så skulle vi ikke - både af
hensyn til fiskekatten og børns liv og velfærd håbe, at det ikke bliver
tilladt at holde fiskekatte - og for den sags skyld også andre store
vilde kattedyr - i Danmark?

Fra : Steen Hansen

Dato : 15-06-08 14:41

On Sun, 15 Jun 2008 07:29:04 -0500, Tinka Vera
<tinkaverKATTE@BAKKEmail.stofanet.dk> wrote:

>Det var da en fjollet bemærkning, Steen. Det siger sig selv, at de store
>vilde kattedyr er farlige at have rendende frit.

Undskyld. Det var ment som en humoristisk sidebemærkning, uanset vores
holdninger kunne jeg ikke forestille mig nogen der kunne finde på at
holde en sådan kat, og så lade den færdes frit.

Steen

Fra : OZ3BTO

Dato : 15-06-08 14:50

> [...]
> holdninger kunne jeg ikke forestille mig nogen der kunne finde på at
> holde en sådan kat, og så lade den færdes frit.

Ja jeg ville nu godt have en .. Elsker store katte
Men ville nok ikke lade den rende løs.. Ender jo med at den tømmer div.
havedamme i området for fisk og nakker naboerns hunde :D

Fra : Tinka Vera

Dato : 15-06-08 15:40

> OZ3BTO skrev:

> Ja jeg ville nu godt have en .. Elsker store katte
> Men ville nok ikke lade den rende løs.. Ender jo med at den tømmer div.
> havedamme i området for fisk og nakker naboerns hunde :D

Jamen, den er da også pragtfuld, smuk, fascinerende. Men det er der jo
så mange store kattedyr der er. Jeg er meget glad for, at det ikke er
tilladt at holde sådanne vilde dyr i Danmark, for hvor er det synd at
holde dem i fangenskab. De har det absolut bedst i naturen, hvor de
hører til.
Hvis du elsker store katte, så findes der da også huskatte og MCOer, der
er pænt store. Fiskekatten skulle normalt veje 7 kilo (samme vægt som
min største huskat :)) - kun nogle af dem kommer op på de 12 kilo.

Fra : OZ3BTO

Dato : 15-06-08 15:54

> [...]
> er pænt store. Fiskekatten skulle normalt veje 7 kilo (samme vægt som
> min største huskat :)) - kun nogle af dem kommer op på de 12 kilo.

Har netop en coon ... dvs. mor er 100% maine coon og faderen var en stor
landkat/vildkat henad 8-9kg
Nu er den "bette" så 1 år og vejer 5.5kg og vokser stadig
Håber at han bliver noget større endnu gerne op på 8-9kg :D

Fra : Tinka Vera

Dato : 15-06-08 15:32

> [...]
> holdninger kunne jeg ikke forestille mig nogen der kunne finde på at
> holde en sådan kat, og så lade den færdes frit.

Nå, så er jeg mere rolig :)