Der er noget galt med Andy :-(
Fra : Tina.

Dato : 13-06-08 22:28

Noget er helt galt med Andy
(Fylder 6 år denne sommer, kastreret, udelukkende indekat, bliver kun fodret
med RC Sterilised og en smule RC Light, samt en lille dåse (de helt små
dåser) vådfoder om ugen, sidst vaccineret i november 07, vejer knap 6 kilo -
vægten passer til højde og længde.)
http://i5.photobucket.com/albums/y181/Wunjo_dk/S5033342.jpg

De seneste dage har han ikke været vild med at hoppe/springe, og skal han op
noget sted, så kravle-krabber han sig op, ved at hage sig fast med forbenene
og krabbe bagbenene med op. Han er meget kontaktsøgende, kysser meget, skal
ligge i arm om natten - eller holde i pote, og vil meget gerne bæres rundt
på min skulder. Han sover mere end han plejer, og han vil gerne lege, men
opgiver hurtigt igen. Ingen halten, og han har ikke besvær med at rejse sig.
Ingen feber.

Er der et sted han virkelig gerne vil op, og han ikke kan kravle-krabbe
derop, gør han tegn til at springe, ved at sætte af - opgiver og giver sig
til at mijave/kalde på mig, så jeg kan løfte ham op.

Han spiser, drikker og går på bakken som han plejer. Her til aften har han
ædt honningmelon (favoritspise #1), en gufstang (lokkemiddel) og han er godt
i gang med den ugentlige dåse vådfoder (altid med 2 dåser vand i, som han
helst vil have det).

I samråd med dyrlægen kan et besøg hos denne godt vente til mandag. Andy
spiser (nej, han æder som en hest), drikker (han har altid været flink til
at drikke, og er det også nu) og hans bakkebesøg + resultat er normale, og
han har ikke skjulte store smerter. Tro mig - til alle tider med Andy: har
der været noget der har gjort bare en smule av, har det gjort øjeblikkeligt
ondt i min arm, ben eller fod.

Jeg gruer for, hvad der er galt med min lille lækre Andy. Han er slet ikke
sig selv i disse dage...

- Tina

Fra : Kari Eiffert

Dato : 14-06-08 06:20

> Jeg gruer for, hvad der er galt med min lille lækre Andy. Han er slet ikke
> sig selv i disse dage...
>
> - Tina

Åh nej da. Håber ikke det er noget alvorligt. Det lyder godt nok mærkeligt
det hele. Vi krydser alle fingre og poter i huset for at det ikke er noget
slemt.

Mvh Kari

Fra : Tina.

Dato : 14-06-08 07:21

"Kari Eiffert" <kari.eiffert.nospam@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det hele. Vi krydser alle fingre og poter i huset for at det ikke er noget

Tak. Tror vi får brug for det

- Tina

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 14-06-08 06:55

"Tina." <spørg@mig> skrev i en meddelelse
> [...]
> bæres rundt på min skulder. Han sover mere end han plejer, og han vil
> gerne lege, men opgiver hurtigt igen. Ingen halten, og han har ikke besvær

Det lyder som om at det er i bevægeapperatet at han har noget siddende, som
jeg læser det, er det kun der at problemerne er, og en biting -sidegevinst,
er at han er mere kontaktsøgende.. det kan vel også skyldes at han på en
måde vil kompensere/gøre opmærksom på sit problem?

Han kan jo sagtens have udviklet noget i hoften, der forhindrer ham i at
udfolde sine springevner som tidligere.
for hvis han ikke ellers er påvirket i sin almentilstand, så vil jeg mene at
det er her at problemet skal findes.

god bedring med ham!, han er yndig!

Mvh. Marie

Fra : Tina.

Dato : 14-06-08 07:25

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:48535d35$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> biting -sidegevinst, er at han er mere kontaktsøgende.. det kan vel også
> skyldes at han på en måde vil kompensere/gøre opmærksom på sit problem?

Han prøver helt sikkert at gøre mig opmærksom på, at der er noget galt.

> [...]
> udfolde sine springevner som tidligere.
> for hvis han ikke ellers er påvirket i sin almentilstand, så vil jeg mene

Det er også i den retning, mine tanker går.

> god bedring med ham!, han er yndig!
>
> Mvh. Marie

Tak :)

- Tina

Fra : Ragna

Dato : 14-06-08 09:04

Her krydser vi alle poter og fingre for Andy og håber, at han ikke fejler
noget alvorligt.
Det er hårdt for dig først at kunne få muligheden for en diagnose efter
week-enden.
Man har det ikke godt, når de små ikke er sig selv.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Tina.

Dato : 14-06-08 17:56

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> week-enden.
> Man har det ikke godt, når de små ikke er sig selv.

Tak... Ja, det er laaang ventetid. Med trappe-systemer rundt til de lidt
højere yndlingssteder, var han tidligere i dag en noget kæk herre, der var
fræk og svarede igen. Men han vil stadig ikke springe hverken op eller
ned, og han sover en del mere end han plejer.

- Tina

Fra : Kate

Dato : 14-06-08 10:54

"Tina." <spørg@mig> wrote in

> Noget er helt galt med Andy

Krydser fingre for at der ikke er noget alvorligt galt med Andy.
Ved jo godt hvor bekymret man bliver når de ikke er friske.

--
Kate

Kan du hjælpe en kat i nød? Se og læs om Doughnut her:
http://oliwer.dk/doughnut.htm
gerne ældre.

Fra : Tina.

Dato : 14-06-08 17:59

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> skrev i en meddelelse

> Krydser fingre for at der ikke er noget alvorligt galt med Andy.
> Ved jo godt hvor bekymret man bliver når de ikke er friske.
>
> --
> Kate

Tak. Jeg hader at se ham sådan her. Fra klatremus til gulvmoppe fra det ene
øjeblik til det andet, det er svært at se på. Han spiser og drikker og
besørger stadig som han skal, så der er da noget der stadig virker :)

- Tina

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-06-08 21:54

> [...]
> fra det ene øjeblik til det andet, det er svært at se på. Han
> spiser og drikker og besørger stadig som han skal, så der er da

Hej Tina.

Det lyder ikke umiddelbart som noget alvorligt, men det er godt at
du tager ham til dyrlægen mandag. Hvis han spiser og drikker normalt
er det vist et rimeligt godt tegn, men der må jo være ét eller andet
der ikke er som det skal være, når han ikke kan springe op på noget,
som han plejer.

Der er også både krydsede fingre og poter herfra.

P.S. Han er vel nok en lækker fyr. Jeg har selv haft en sort og hvid
hankat, Andy minder meget om ham.

--
Venlig hilsen Tove og Mini
Beware of people who dislike cats

Fra : Tina.

Dato : 16-06-08 13:13

"Tina." <spørg@mig> skrev i en meddelelse

Andy har været ved dyrlægen, og hun fandt ud af, at han har ondt i noget
muskelvæv i ryggen. Han har fået en sprøjte med Rimadyl, og alt efter
hvordan han har det i morgen tidlig, skal han enten fortsætte med en Rinadyl
hver 3. dag (2 gange) eller røntgenfotograferes.

Vi krydser fingre....

- Tina

Fra : Siri

Dato : 16-06-08 13:41

> [...]
Rinadyl
> hver 3. dag (2 gange) eller røntgenfotograferes.

Krydser, krydser for herlige Andy med de skøre påhit - pragtfuld kat!
God bedring, Andy, ryg kan gøre avs, det ved jeg en del om...
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kari Eiffert

Dato : 16-06-08 14:24

"Tina." <spørg@mig> wrote in message

> [...]
> hvordan han har det i morgen tidlig, skal han enten fortsætte med en
> Rinadyl hver 3. dag (2 gange) eller røntgenfotograferes.

Håber da det kan gøre det, så han ikke skal igennem en hel masse. Vi krydser
fortsat her i hytten

Mvh Kari

Fra : Kate

Dato : 16-06-08 18:06

"Tina." <spørg@mig> wrote in

> [...]
> alt efter hvordan han har det i morgen tidlig, skal han enten
> fortsætte med en Rinadyl hver 3. dag (2 gange) eller

Det kan du tro. Gad vidst hvad han har fået ondt af? Mon katte også kan
få hekseskud?
Nå, jeg håber han hurtigt er på dupperne igen.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 16-06-08 20:45

> [...]
> hvordan han har det i morgen tidlig, skal han enten fortsætte med en
> Rinadyl hver 3. dag (2 gange) eller røntgenfotograferes.

...tænkte det nok, det lød også meget som noget der kom fra bevægeapparatet.
lige en tanke, der findes rigtig gode alternative behandlere til formålet,
akupunktur og kiropraktor, som kan være en god mulighed.

Det kan også være, at Andy på et tidspunkt er faldet uheldigt, eller har
lavet noget som har strækket en muskel/sene, det kan i sig selv gøre
vanvittigt ondt.

Harald lavede et stunt for et par uger siden, hvor han også landede meget
lidt elegant, og han gik også og var noget underlig i et par dage, trak lidt
på benet ind i mellem og virkede øm over bagparten, ikke noget alarmerende,
men alligevel. han var heller ikke den store atlet i samme tidsrum. Men
bedst som jeg havde besluttet at lade dyrlægen se på ham, gik det i sig selv
igen.
Så han havde åbenbart "bare" slået sig og havde brug for lidt tid at komme
sig.

Jeg håber at det er det der er sket med Andy, og ikke noget alvorligt.

Mvh. Marie

Fra : Siri

Dato : 16-06-08 21:17

> [...]
lidt
> på benet ind i mellem og virkede øm over bagparten, ikke noget alarmerende,

Tina, når du nu bor 'her i Kbh', så var det måske værd at tage i
betragtning, at Raiku (www.felina.dk), så vidt jeg ved praktiserer
katte-kiropraktik.
Vi har nemlig samme kiropraktor, den yderst kompetente Geoffrey Dauscha
- jeg har kun mødt een anden kiropraktor (også autoriseret af Dansk
Kiropraktorforening, dvs. med 5 års universitetsuddannelse om ryggen,
dens lidelser og behandling, i - rygsækken
Så det var måske værd at sende hende en mail, og spørge, om hun mener,
at hun kan gøre noget
Krydser stadig fingre for dejlige Andy

Fra : Tina.

Dato : 16-06-08 21:25

"Tina." <spørg@mig> skrev i en meddelelse

Dette bliver et samlet svar til alle:

Sprøjten har hjulpet, og Andy er nu i fuld vigør igen Pilfingret,
flabet, fiser rundt oppe og nede for at brænde energi af, tigger, og af og
til stikker han denne vej forbi bare for at give et kys

Tusind tak for jeres støtte, og jeres råd om kiropraktik og alternativ
behandling. Dem gemmer jeg til en anden gang, hvis uheldet skulle være ude
;)

Tina
/og Andy, der er ved at drukne en sommerfugl (kattelegetøj fra Ikea) i
vandskålen.