Herreløse katte, hvad synes i?
Fra : Klaus G.

Dato : 12-06-08 12:15

Hej.

Jeg vil lige høre hvad i synes om at tage en herreløs kat til sig... Med
herreløs mener jeg en kat som ikke har halsbånd, ser lidt pjusket ud, ingen
øre tatoo osv..

Kan man så gå ud fra at den ikke tilhøre nogen, og kan man så nuppe den med
hjem? :)

Sagen er den, at ved fruens arbejde kommer der en kat hver dag, som ser ud
som beskrevet ovenfor. Og hun har lyst til at tage den med hjem.

Normalt vil jeg mene at en kat som har et hjem som minimum har en flot
pels(får jo mad hvad dag). Halsbånd har langt de fleste katte med ejer. Og
ære tatoo har ikke alle katte med ejere, men mange efterhånden.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Nana Sørensen

Dato : 12-06-08 12:58

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> pels(får jo mad hvad dag). Halsbånd har langt de fleste katte med ejer. Og
> ære tatoo har ikke alle katte med ejere, men mange efterhånden.

Hvad med at give den et elastisk halsbånd på, altså så den ikke bliver kvalt
hvis den skulle sidde fast, og så sætte en lille seddel med telefonnummer i?
Så kan en evt. ejer som katten går hjem til svare, og hvis der ikke kommer
svar, så har den nok ingen.

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-08 13:00

"Nana Sørensen" <nana@sletdetherphobia.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> telefonnummer i?
> Så kan en evt. ejer som katten går hjem til svare, og hvis der ikke kommer

Hæhe du var 3 minutter hurtigerer end mig

Mvh Allan

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 12-06-08 14:02

> "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message

Hej Klaus og frue

Jeg har i årenes løb taget fire katte til mig på den måde.

I 1988 fik jeg Misse foræret af mine genboer, der havde fundet hende løbende
rundt på deres afhøstede mark, hvor der nogle uger senere blev fundet en død
killing, der lignede hende meget og sikkert var fra samme kuld. Vi var ret
sikre på, at de var smidt af fra en forbikørende bil.
Hun levede hos mig helt frem til august 2004, hvor hun 16 år gammel var
blevet noget senil, hvilket gjorde, at jeg ikke nænnede at udsætte hende for
en flytning til en anden landsdel, så dyrlægen kom hjem til mig og aflivede
hende, mens hun lå og spandt på mit skød.

I 1992 løb tortien Rasmis rundt på terrænnet ved Roskilde Amtssygehus, hvor
jeg arbejdede på det tidspunkt. Den havde været der hele sommeren, og jeg
tog den med hjem en septembermorgen efter en vagt.
Vi havde stor glæde af hinanden helt frem til oktober 2006, hvor hun på
grund af alderdom blev aflivet herhjemme liggende på mit skød. Hun var
alletiders dejlige kat, der kom godt ud af det med mine andre katte, og som
jeg ofte tænker på med glæde.

I 1996 fandt en veninde en nat en grå hankilling på en benzintank i et
industrikvarter i Frederikssund, hun tog ham med hjem for at aflevere ham på
et internat, men så skulle jeg jo liiiige se ham - og så kom han med mig
hjem i stedet for.
Han blev kastreret og var en udpræget udekat, der var ude på de
omkringliggende marker fra morgen til aften og som var en god musefanger i
kornmagasinet hos min nabo, der var landmand og som var meget glad for hans
indsats, så jeg indså, at Gråmis ikke kunne omplantes som indekat i
forbindelse med min flytning i august 2004, og han blev derfor aflivet -
også fordi han havde begyndende nyreproblemer.

I oktober 2005 sad den rundstrikkede halvstore killing Bølle og bogstavelig
talt råbte efter mig på en parkeringsplads ved stranden, hvor jeg havde gået
den sædvanlige formiddagstur med mine to labber. Han er sandsynligvis en
forladt sommerhuskat eller er blevet sat af på parkeringspladsen. Jeg kørte
rundt med ham og viste ham frem i de nærliggende huse og fremlyste ham hos
dyrlægen og på Brugsens opslagstavle uden resultat.
Han kom derfor med mig hjem og leder nu sit harem af tre hunkatte (alle 4 er
dog neutraliserede med fast pote og er stadig lige højrøstet.

Så ja, hvis katten virker ejerløs og trænger til et hjem, synes jeg bestemt,
din kone skal tage den med hjem. Men det er nok bedst først at sætte et
halsbånd på den som foreslået af de andre.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-08 12:59

> [...]
> pels(får jo mad hvad dag). Halsbånd har langt de fleste katte med ejer. Og
> ære tatoo har ikke alle katte med ejere, men mange efterhånden.

Start med at sætte et kattehalsbånd, med jeres mobil nr. på katten.
Tape evt et brev på halsbåndet.

Sådan fandt jeg ud af at en tilflytter boede 4 huse væk.

Mvh Allan

Fra : Tinka Vera

Dato : 12-06-08 14:28

> [...]
> pels(får jo mad hvad dag). Halsbånd har langt de fleste katte med ejer. Og
> ære tatoo har ikke alle katte med ejere, men mange efterhånden.

Hvis I ikke kan finde en ejer, synes jeg det er en god ide, forudsat at
I lader katten neutralisere og øremærke og I selvfølgelig har mulighed
for at lade den gå frit, som den er vant til. (Bør dog holdes inde de
første par uger, til den er faldet til)

MEN prøv nu først rådet med elastik med telefonnummer, og tjek også
efterlysninger på www.dyrenesbeskyttelse.dk . I kan også selv fremlyse
den der. Ring også til lokale dyrlæger og dyreinternater og hør ad om
nogen har meldt denne kat savnet.

Det er nu langtfra alle ejerkatte, der bærer halsbånd - heldigvis, for
halsbånd er noget farligt noget for katte.

Med venlig hilsen
Tinka Vera
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : HSLK

Dato : 12-06-08 14:44

Hejsa

Nogle katte ejer Chipper deres katte så husk at tjekke om den har chip.

knus Henriette.
www.dktournesol.dk

Fra : Klaus G.

Dato : 16-06-08 15:53

Hej.

Tak for input. Det med at sætte en sedel på katten skal prøves :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery