et stk voliere på vej
Fra : Kari Eiffert

Dato : 11-06-08 09:29

Ja så har jeg bestilt en voliere fra Randers Voliere. Den er kun omkring de
5 m2, men lige nu har de ingenting, så det er da et fremskridt.
Vi har snakket om at bygge noget selv, men vi regner med at sælge huset om
2-3 år, så vi synes det er lidt spildt. Denne voliere vil vi kunne tage med
os

Så skal jeg bare lige vente 4 uger. Øv.

Mvh Kari og Yatzy der så forhåbentligt opgiver at lege udbryderdronning. For
hun kan slippe forbi os uden vi ser det. Og så når vi undrer os mange timer
efter. Ja så sidder hun ude i skuret og piver. Suk altså. Hun lærer det
aldrig.

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-06-08 10:39

"Kari Eiffert" <kari.eiffert.nospam@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med at sælge
> huset om 2-3 år, så vi synes det er lidt spildt. Denne voliere

Det er da en glimrende idé Kari. 5 m2 er da bedre end ingenting, og
så er det da også bedre at vente med en rigtig kattegård til I får
noget blivende

> Så skal jeg bare lige vente 4 uger. Øv.

Det er jo lige det. Man synes altid at tiden går langsomt når man
venter på noget

> [...]
> så når vi undrer os mange timer efter. Ja så sidder hun ude i
> skuret og piver. Suk altså. Hun lærer det aldrig.

LOL Ja, de er utroligt hurtige og lydløse de små væsener, og så
kan de gemme sig de mest opfindsommme steder. Mini fandt ud af, at
der var dejligt under sengetæppet på vore senge.

Jeg kunne altså ikke finde hende nogen steder, og jeg vidste helt
bestemt at hun var inde, men når hun synker lidt ned i dynen kan man
ikke se "buler", og så må man løfte sengetæppet for at finde hende.
Så det er altså et "hemmeligt" gemmested mindre hun har nu.

Godt at Yatzys bisser er fine igen. Jeg kan heller ikke li' når de
skal i narkose. Det er jo ikke helt ufarligt hverken for os eller
dyrene.

Jeg er begyndt at skifte mellem Prescription Diet C/D og T/D nu. T/D
skulle forebygge plak og tandsten, det skulle være klinisk bevist,
så det må man jo tro på.

Det var så en del billigere med Olivers, som ellers er et virkelig
dejligt og rimeligt billigt tørfoder, men da Mini er 7 år skulle hun
skifte til senior foderet, og det kan hun desværre ikke li', så jeg
vil nu prøve det andet et stykke tid ihvertfald. Prisen er også
noget større, 209,- kr. for 2 kilo, så er det da også betalt, men
Mini skal bare have det bedste jeg kan skaffe uanset prisen, og så
vanker der jo også sejfilet et par gange om ugen. Det er lige noget
hun kan bruge.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 11-06-08 11:19

> [...]
> kan skaffe uanset prisen, og så vanker der jo også sejfilet et par gange
> om ugen. Det er lige noget hun kan bruge.

Jeg er også rigtig harm når jeg henter diætfoder til kattene.. det er så
sandelig betalt flere gange ad.. det er dyrere at fodre de 3 katte pr.
måned, end 3 hunde /-;
Anton og Harald fik også en lille bemærkning om at der var lidt tandsten på
bisserne, kunne de så bare æde nogle kødben.. men de er sørme så kræsne de
katte..
Hundene har jo colgatetænder alle 3, men de får også rigtig hundemad.. (-;

Mvh. Marie

Fra : Kari Eiffert

Dato : 11-06-08 12:54

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote in message
> [...]
>
> Det er da en glimrende idé Kari. 5 m2 er da bedre end ingenting, og så er
> det da også bedre at vente med en rigtig kattegård til I får noget

Ja lige præcis eller bare udbygge volieren, hvis vi synes den stadig er pæn
til den tid.

> Det er jo lige det. Man synes altid at tiden går langsomt når man venter
> på noget

Ja for søren. Bare den kommer inden sommeren er ovre

> [...]
> "buler", og så må man løfte sengetæppet for at finde hende. Så det er
> altså et "hemmeligt" gemmested mindre hun har nu.

Vores gemmer sig heldigvis ikke under noget, men gerne bag gardinerne, når
de er rullet for (og det er de meget for tiden pga varmen) så vi undrer os
egentlig over hvor de er. Men det er jo så åbenbart en fejl kunne vi se.

> Godt at Yatzys bisser er fine igen. Jeg kan heller ikke li' når de skal i
> narkose. Det er jo ikke helt ufarligt hverken for os eller dyrene.

Nej puha. Og hun æder og opfører sig bare som ingenting er sket. Og
eeeeeelsker at få hendes medicin fordi det bliver givet i kattemalt.

> Jeg er begyndt at skifte mellem Prescription Diet C/D og T/D nu. T/D
> skulle forebygge plak og tandsten, det skulle være klinisk bevist, så det
> må man jo tro på.
Ja vi bruger jo så bare maine coon foder fra Royal canin, da det er rigtigt
store bider som vi også kan høre de gnaver godt på. Men intet af det hjælper
jo hvis hun kun spiser i den ene side. For Zulus tænder er bare fine.

> [...]
> kan skaffe uanset prisen, og så vanker der jo også sejfilet et par gange
> om ugen. Det er lige noget hun kan bruge.

Ja olivers fik smagsprøver med hjem fra en udstilling. Stykkerne er da
aaaaalt for små. De slugte det bare og brækkede sig så bagefter, fordi de
havde spist alt for meget uden at opdage det, fordi det røg så hurtigt ned.
Og pga Alf kunne vi jo ikke skifte foder. Lige meget hvor lang overgang vi
lavede, så endte det med opkast og dårlig mave. Så nu holder vi os til det
vi kender, selvom Alf ikke er hos os mere
> --
> Venlig hilsen Tove
> Beware of people who dislike cats

Mvh Kari

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 11-06-08 11:27

> [...]
> timer efter. Ja så sidder hun ude i skuret og piver. Suk altså. Hun lærer

Det bliver i nok alle glade for!.
Jeg har også en stor kattegård højt på ønskelisten, mest af hensyn til
Harald, der gerne vil ud og mærke græsset, han kommer da ud i sele, og er da
også tilfreds med det, lader det da til ihvertfald, og så har han sit
"snickerbo" i bedste Emil stil, i et stort udhus, jeg har indrettet med
nogle aflagte kradsetræer for at han kan se lidt andet, uden at stikke af.
(snickerboet blev tidligere brugt som "straf" når han var uartig i starten,
når stakkels Emma (min boxertæve) havde fået bank nok, eller han lige skulle
have lov til at tænke over tingene.. (-;
men han er rigtig glad for at komme derud ind i mellem, enten alene eller
med de to andre katte.
så kan jeg også få luftet grundigt ud i huset, uden at frygte at han skrider
på opdagelse.
De to raggier bliver pænt i haven, så de kommer bare ud når de lyster.
Lige for tiden ser jeg ikke meget til Anton, han har fundet sig en oase midt
i haven, hvor vi har ladet alt gro som det vil, ungerne bruger det også som
hulested osv. der, midt i det hele har han lavet nærmest en rede, og der
ligger han det meste af dagen og feder den, med stængerne i vejret og nyder
solen.

Mvh. Marie

Fra : Kari Eiffert

Dato : 11-06-08 12:56

> [...]
> og der ligger han det meste af dagen og feder den, med stængerne i vejret

Jamen så skulle Harald jo have heddet Emil Får han snittet noget derude?
Tør ikke lade Yatzy rende rundt derude for længe. Lige pludselig ville hun
være blevet så modig at hun ville smutte

Mvh Kari

Fra : Kate

Dato : 11-06-08 15:37

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk>
wrote in news:484fa84a$0$90270$14726298@news.sunsite.dk:

> "Kari Eiffert" <kari.eiffert.nospam@mail.dk> skrev i en meddelelse

Det er altid længe når man venter
Da jeg havde accepteret tilbuddet på min indhegning gik jeg også bare
og ventede på at de skulle komme. De havde sagt til mig at de havde
travlt så de kunne ikke give nogen tidshorisont. Hele min ferie gik
uden indhegning, men den dag jeg startede arbejde igen ringede de at de
ville komme dagen efter. Nåja, det havde da været skønt at have haft
det i ferien, men kattene var lykkelige alligevel da de først havde
opdaget hvad det lige gik ud på.

> Det bliver i nok alle glade for!.

Det er jeg også helt sikker på. Det er i hvert fald de bedste penge jeg
har givet ud efter at have købt dette hus.
Jeg turde jo ikke selv gå i gang med at lave det fordi jeg ikke mener
jeg er handy nok til at lave den slags sikkert nok, så selvom det var
mange penge, så fortryder jeg ikke et sekund.

> [...]
> hele har han lavet nærmest en rede, og der ligger han det meste af
> dagen og feder den, med stængerne i vejret og nyder solen.

Hæhæhæ, jeg kan lige se det for mig. Tænker lidt på Doughnut som gør
dette i sit kradsetræ og så ser hun virkeligt ud til at hygge sig

--
Kate

Kan du hjælpe en kat i nød? Se og læs om Doughnut her:
http://oliwer.dk/doughnut.htm
gerne ældre.

Fra : Tinka Vera

Dato : 12-06-08 14:32

> [...]
> http://oliwer.dk/doughnut.htm
> Husk en killing skal være minimum 12 uger før den tages fra sin mor,

Hvilket firma har lavet indhegning? og hvad er prisen?

Med venlig hilsen
Tinka Vera
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kari Eiffert

Dato : 12-06-08 15:07

">
> Hvilket firma har lavet indhegning? og hvad er prisen?
>

> Med venlig hilsen
> Tinka Vera
> - Tøm kattebakken ved privat svar

Det er fra Randers voliere. Vi skal give ca 3850 incl forsendelse. Det er så
det de kalder en ½ ottekant. Du kan se det her: www.voliere.dk Du skal lige
kontakte ham hvis det er, for priserne på tiden passer ikke mere. Noget med
at han ikke kan opdatere siden eller noget. Men de har flere slags. Giver
dog gerne prisen, for det er også med net som tag, der går op i en spids og
der skulle være en dør/låge så man kan komme ind ude fra.. Du kan se en af
deres volierer her: http://www.birman.dk/Thumbs/loebegaard1.jpg

Mvh Kari

Fra : Kate

Dato : 12-06-08 18:47

Tinka Vera <tinkaverKATTE@BAKKEmail.stofanet.dk> wrote in

> Hvilket firma har lavet indhegning? og hvad er prisen?

Min indhegning er lavet af Poda. Jeg har været ustyrligt glad for at
have ofret de penge på det. Det var ganske dyrt, men for mig alle
pengene værd. Fordi jeg ikke kun skulle købe materialer, men også have
det sat op kostede det 11600kr for 2 år siden.

Fra : Tinka Vera

Dato : 12-06-08 23:14

> [...]
> http://oliwer.dk/doughnut.htm
> Husk en killing skal være minimum 12 uger før den tages fra sin mor,

Øv, jeg glædede mig lige til at se Podas side ... men ak: " you are not
authorized to view this page"
Mon firmaet er lukket?... det håber jeg ikke.

Jeg har godt nok hjemmegjort indhegning, hvor jeg bor (kæmpe bøvlet
arbejde når man ej har handyevner), så der må handyfolk til næste gang,
når jeg engang flytter.

Hvor stor er indhegningen?

Fra : Denise

Dato : 13-06-08 06:35

Tinka Vera wrote:

> Øv, jeg glædede mig lige til at se Podas side ... men ak: " you are
> not authorized to view this page"
> Mon firmaet er lukket?... det håber jeg ikke.

Jeg kan heller ikke se den, men mon ikke den bare er nede. Man kan prøve og
ringe til dem måske.
Men ellers, du kan også kigge her, der fik jeg lavet vores hegn

http://www.hegnsbutikken.dk/hegnsbutikken.php

--
Hilsen Denise

Fra : Tinka Vera

Dato : 14-06-08 21:32

> [...]
> ringe til dem måske.
> Men ellers, du kan også kigge her, der fik jeg lavet vores hegn

Ser godt ud. Må man spørge om cirkastørrelse og pris for din indhegning?
:)

Fra : Denise

Dato : 15-06-08 10:29

Tinka Vera wrote:

> Ser godt ud. Må man spørge om cirkastørrelse og pris for din
> indhegning? :)
>
> Med venlig hilsen
> Tinka Vera
> - Tøm kattebakken ved privat svar

Det må man da gerne
Ved ikke lige m2 på haven, men der er brugt 70 meter hegn. Der er bygget 2
flotte høje havelåger, der er sat 3 eltråde og 1 jord op. Der er lavet tråde
på haveskuret også som ekstra sikkerhed. Arbejdet udført at virkelige
professionelle folk der ved noget om sikring af dyrehold.
Vi betalte ca. 37.000 kr. hvor lidt over halvdelen var arbejdsløn og resten
materialer. Ja en del penge, men en langsigtet investering haha

--
Hilsen Denise

Fra : Tinka Vera

Dato : 15-06-08 13:49

> [...]
> Vi betalte ca. 37.000 kr. hvor lidt over halvdelen var arbejdsløn og resten
> materialer. Ja en del penge, men en langsigtet investering haha

Det lyder prof. Og ja, låger er jo også vigtige. Men pyha, til dén pris
så skal man være enten rig eller rimelig sikker på, at man bliver
boende! Det vil være mange ærgerlige penge at skylde banken, hvis man
skulle blive smidt ud af boligforeningen pga. at man har en kat for meget.

Fra : Kate

Dato : 15-06-08 14:25

> [...]
> bliver boende! Det vil være mange ærgerlige penge at skylde
> banken, hvis man skulle blive smidt ud af boligforeningen pga. at

Jeg glemte at i min pris var også en låge. Men du har ret, jeg havde
heller ikke fået mit lavet hvis ikke det var fordi, for det første er
det mit hus og for det andet jeg forventer at blive boende her til jeg
skal ud med benene først
Og desuden havde jeg lige præcis det penge stående fra købet af huset
her og de var med det samme blevet øremærket til "noget til huset" og
det blev jo så indhegningen.

Fra : Denise

Dato : 15-06-08 19:05

Tinka Vera wrote:
> [...]
> boende! Det vil være mange ærgerlige penge at skylde banken, hvis man
> skulle blive smidt ud af boligforeningen pga. at man har en kat for

Det er klart og vi bor jo fast i hus og skal ikke flytte.
Det er et prioriteringsspørgsmål, hvis der er noget man ønsker sig, så skal
man nok få råd
Og jeg har snakket om det i snart jeg ved ikke hvormange år, og så endelig
lykkedes det, det var skønt.

--
Hilsen Denise

Fra : Tinka Vera

Dato : 14-06-08 21:48

> Denise skrev:
>
> Men ellers, du kan også kigge her, der fik jeg lavet vores hegn
>
> http://www.hegnsbutikken.dk/hegnsbutikken.php
>

> --
> Hilsen Denise

(teknikken bøvler - jeg prøver igen)
Tak for det. Gud ved om der findes lignenede firmaer i Jylland ... eller
om de tager til Jylland ...
Må man spørge om cirka-størrelse- og pris på jeres indhegning?

Fra : Kate

Dato : 13-06-08 07:01

> Øv, jeg glædede mig lige til at se Podas side ... men ak: " you
> are not authorized to view this page"
> Mon firmaet er lukket?... det håber jeg ikke.

Jeg får samme besked. Som Denise foreslår så er den nok bare nede.

> Jeg har godt nok hjemmegjort indhegning, hvor jeg bor (kæmpe
> bøvlet arbejde når man ej har handyevner), så der må handyfolk til
> næste gang, når jeg engang flytter.

Ja, jeg er heller ikke handy og kender ikke umiddelbart nogen jeg kunne
sætte i gang med så stort et arbejde, syntes jeg.

> Hvor stor er indhegningen?

Hele min grund er 330kvm, derfra går så hus, carport og forhave, så jeg
vil gætte på at baghaven ligger i underkanten af 200kvm. Naturligvis
ville kattene elske at have endnu mere plads at boltre sig på, men de
er lykkelige for det de har og er næsten ikke til at drive ind med
mindre det styrtregner.

Fra : Tinka Vera

Dato : 14-06-08 21:29

> [...]
> ville kattene elske at have endnu mere plads at boltre sig på, men de
> er lykkelige for det de har og er næsten ikke til at drive ind med

Jeg synes det lyder rimeligt med cirka 12.000 kr. for 200 kvm
indhegning. Suk, hvem der bare havde så stor en have. Vi har bare en
lille rækkehushave, men kattene eeelsker den. Næste gang bliver det nok
også bare rækkehushave ... + forhave.
Og tak, det er rart at have fået en ide om både hvad det koster og hvem
man kan få til at udføre sådan noget.

Fra : Kate

Dato : 14-06-08 21:45

> Jeg synes det lyder rimeligt med cirka 12.000 kr. for 200 kvm
> indhegning.

Jeg indrømmer blankt at da tilbuddet kom, blev jeg noget overrasket.
Jeg tror nok jeg havde regnet med 7-8000kr for hele herligheden, men
efter ca. 1 dags betænkningstid vidste jeg at jeg ville ofre det hele
på sagen og jeg har ikke fortrudt et sekund. Som jeg skriver er mine 2
hankatte stadig ude og har været det hele dagen, ligesom alle andre
dage. De elsker simpelthen haven. Og jeg synes det er skønt at kunne gå
ind og ud af haven om dagen når vejret er til det, uden at skulle passe
på med at åbne døre.