killingekostskole søges
Fra : Helene

Dato : 10-06-08 19:31

Gode råd og vejledning og også velkomment.
Jeg er igår blevet adopteret af en vild-killing på ca. 7 uger (i flg.
dyrelægen). Den er sund og rask men vejer kun 400 g. Den spiser selv (og
meget) og kan godt finde ud af at bruge en lavkantet kattebakke hver 2.
gang og den kan skovle grus! Den har accepteret sin kurvekurv med
rævehale. Den leger gerne når jeg aktiverer den; men ikke på egen hånd,
der går den på opdagelse. Den har pevet i vilden sky natten igennem
hvorefter jeg opgav og hev kurven op i sengen, så den kunne ligge i
hånd. Lige nu ligger den og spinder på skødet af mig
Det er 30 år siden vi har haft en killing på egen hånd- og den var 12
uger, ellers har der været en kattemor til at tage sig af dem. Så jeg er
bekymret for hvordan jeg som menneske kan give den den rette stimulering
og opdragelse. Vores gammel missemor havde jo levende mus med hjem :-/
Ideelt set søger lillemis en familie med voksen kat og killinger hvor
den kan lære det den skal, hvorefter vi er indstillet på at få den igen,
vedmindre en anden kærlig familie kan findes, da vi har problem med
katteallergi i familien.

Hilsen
Helene

Fra : Nuser

Dato : 10-06-08 19:52

Hvor henne i landet ???

Hilsen Nuser

Fra : Gerd Helene Rummel

Dato : 10-06-08 20:37

Sorry vi er i København downtown uden bil; men tager gerne langvejs for
den rigtige pleje/opfostring.
Helene og Mattis der nu er ved æde strømforsyningen :-/

Fra : Heidi

Dato : 10-06-08 21:13

Hej

Jeg har en plejekat med 3 killinger på knap 4 uger (de vejer ca. 550gr.) så
det kunne måske være en mulighed at den kom i kostskole her?
Vi bor i Vordingborg, men det er ikke sikkert mormissen vil accepterer en
fremmed killing. Jeg har ingen erfaring, men jeg ved det kan være svært.
Hvis du har mod på det, så kunne den da komme en dag (jeg arbejder i
Albertslund og kunne tage den med derfra, hvis du ikke selv vil med ned og
se det hele lidt an? der er glimrende togforbindelser for os uden bil)
Måske overflødigt at sige, men den må selvfølgelig ikke være forkølet eller
vise andre tegn på sygdom, eller have øjenbetændelse eller lign.

Du kan kontakte mig på ht [at] hus.dk

Venlig hilsen
Heidi

--
Se min plejekat med killinger

Fra : Gerd Helene Rummel

Dato : 13-06-08 12:10

Dagpasning fundet! Tak for den velvillige interesse.
Hilsen
Helene

Gerd Helene Rummel
- Tøm kattebakken ved privat svar