Yatzy skal have ordnet tænder
Fra : Kari Eiffert

Dato : 07-06-08 12:46

Puuuuuha jeg er altså ved at blive lidt nervøs på Yatzys vegne. Hun er 6 år
og har opbygget noget tandsten i den ene side igennem de 6 år. Den anden
side er bare perfekt! De har hver gang sagt at vi lige skal være opmærksom
på det, men her sidst vi var afsted med hende var det alligevel blevet lige
slemt nok. Altså ikke værre end at vi skulle overveje at få noget gjort ved
det på et tidspunkt. Og da jeg så lige fik udbetalt alle feriepengene, ja så
skulle det være nu inden det bliver slemt og hun evt får følgesygdomme osv.
SÅ på mandag skal min "lillebitte" Yatzy være ved dyrelægen i mange mange
timer og i fuld narkose og jeg kan bare slet ikke have det Håber det går
godt og at der ingen tænder skal ud.

Mvh Kari

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-06-08 13:19

"Kari Eiffert" <kari.eiffert.nospam@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ved dyrelægen i mange mange timer og i fuld narkose og jeg kan
> bare slet ikke have det Håber det går godt og at der ingen

Det behøver ikke at gå så slemt Kari. Yatzy er jo kun 6 år.

Tidligere katte jeg har haft fik renset tænder ca. hvert 3. år, og
Mivser fik renset én gang i 10 år. Han fik da trukket en enkelt
kindtand ud. Jeg tror at det skyldtes vådfoderet (Whiskas og Pussi),
som de fik hver aften. Siden jeg begyndte næsten udelukkende med
tørfoder og lidt sejfilet ind imellem, har Mini stadig flotte
tænder, selvom hun bliver 8 år. Jeg har fuldstændig skippet dåsemad,
da jeg tror at det sætter en belægning på tænderne, og det bliver
til et tykt lag tandsten med tiden.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Kari Eiffert

Dato : 07-06-08 13:43

> [...]
> fuldstændig skippet dåsemad, da jeg tror at det sætter en belægning på
> tænderne, og det bliver til et tykt lag tandsten med tiden.

Våd foder får de aldrig. Og kun royal canin tørfoder. Tror simpelthen bare
hun har gjort det til en vane at spise mest i den ene side. Man kan jo håbe
det ændrer sig.

Mvh Kari og en Zulu der sikkert tror hun skal dø, når hun kommer til at
faste sammen med Yatzy Tihi

Fra : Kate

Dato : 07-06-08 17:19

"Kari Eiffert" <kari.eiffert.nospam@mail.dk> wrote in

> Mvh Kari og en Zulu der sikkert tror hun skal dø, når hun kommer
> til at faste sammen med Yatzy Tihi

Hihihi, du kunne have beskrevet Doughnut der

Det skal nok gå fint med Yatzy. Johan og Sofie fik renset tænder, to
gange trorjeg, i deres levetid, som var hhv 15 og 13 år, ingen
problemer der.

--
Kate

Kan du hjælpe en kat i nød? Se og læs om Doughnut her:
http://oliwer.dk/doughnut.htm
gerne ældre.

Fra : Kari Eiffert

Dato : 07-06-08 18:17

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> wrote in message
> [...]
>
> Det skal nok gå fint med Yatzy. Johan og Sofie fik renset tænder, to
> gange trorjeg, i deres levetid, som var hhv 15 og 13 år, ingen

Det er godt at høre Nu er det heller ikke så slemt med tandstenen, så
håber det bliver rimeligt smertefrit. Og så smutter jeg i biografen om
aftenen, så jeg ikke skal hende være groggy og evt have ondt. Så må manden
nusse om hende

Mvh Kari

Fra : Kari Eiffert

Dato : 08-06-08 19:30

Maden har været fjernet siden kl 18 og har stadig ingen klager fået hmmmmm
det må være varmen Håber ikke de begynder når vi så skal sove
Fik at vide at vandet skulle fjernes når vi gik i seng, så må hellere gå
sent i seng for missernes skyld i dag

Mvh Kari

Fra : Siri

Dato : 08-06-08 19:43

Det skal nok gå fint.
OK, jeg har persere - men havde ingen vrøvl med Lejon op til hans
operation.
Og så er vi vist to, der skal have gang i baby-tandbørsterne fremover,
hva' - jeg træner stadig i det små med mine to stædige bamser....
Men nogle gange kan det rigtige foder gøre det....
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kari Eiffert

Dato : 08-06-08 19:55

"Siri" <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> wrote in message
> Det skal nok gå fint.
> OK, jeg har persere - men havde ingen vrøvl med Lejon op til hans
> operation.

Tror nu også jeg får flere problemer med Zulu end Yatzy. Hun er altså et
rigtigt madøre Og det kan man også godt se på hende. Tihi.

> Og så er vi vist to, der skal have gang i baby-tandbørsterne fremover,
> hva' - jeg træner stadig i det små med mine to stædige bamser....

En ting er sikkert og det er at jeg hellere vil udsætte Yatzy for en gang
tandrensning hvert 6.år end at skulle børste tænder på hende! Hun er verdens
med sødeste kat indtil vi skal gøre sådan noget ved hende. Inden vi fandt ud
at give piller i kattemalt måtte vi være 4 mand til at give hende en pille.
Hun er simpelthen helt ufattelig stærk og smidig.

> Men nogle gange kan det rigtige foder gøre det....

Og foderet skulle være godt nok. De får netop royal canins maine coon foder,
så de kan tygge godt på det, men det hjælper jo ikke hvis hun kun gider at
spise i den ene side.
Bare man kunne forklare dem, hvad der var bedst for dem *suk*

Fra : Kate

Dato : 08-06-08 20:21

> [...]
> så skal sove Fik at vide at vandet skulle fjernes når vi gik i
> seng, så må hellere gå sent i seng for missernes skyld i dag

Er helt sikker på varmen har gjort sit for madlysten. Her har ikke
engang Doughnut tigget om mad. Da jeg selv lavede lidt aftensmad kom
hun og Mowgli og kiggede på skålene og selvom jeg hældte lidt op,
spiste de næsten ingenting og Lante kom slet ikke ind. Det gør han
normalt når jeg hælder mad i skålene, for det er en lyd man sagtens kan
høre fra haven

Bare vent til i morgen tidlig, så er de nok sultne nok til at fortælle
om det

Fra : Kari Eiffert

Dato : 09-06-08 06:49

> Bare vent til i morgen tidlig, så er de nok sultne nok til at fortælle
> om det
>
> --
> Kate

Jo jo nu er Zulu ved at DØ af sult. Og hver gang Yatzy går forbi hende skal
hun lige markere sig. Ved ikke om det er fordi hun har forskanset sig i
køkkendøren og vil sikre sig at få madc først eller fordi hun ved det er
Yatzys skyld at hun nu sulter så meget at hun snart er helt udmagret (NOOOT)

Mvh Kari og to virkeligt dødsultne katte